ובמקום השלישי בתאונות אופנועים: רמת גן!
בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות בתאונות דרכים של רוכבי האופנועים והקטנועים בחמש שנים האחרונות (2022-2018), בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.
- דודי טל
- ו' טבת התשפ"ד
מחלקם של רוכבי האופנועים והקטנועים במצבת הנהגים נאמדת בשיעור של 13.4% מבעלי הרישיונות אך כאמור חלקם בהרוגים בשנת 2022 נאמד בשיעור של 23% - 72% יותר מחלקם במצבת הנהגים.
זוהי השנה הרביעית ברציפות שחלקם של רוכבי האופנועים והקטנועים במצבת ההרוגים גבוה באופן משמעותי מחלקם בנהגים. בממוצע שלוש השנים האחרונות (2022-2020)
רמת גן נמצאת במקום השלישי כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 25% מכלל הנפגעים בעיר (385 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים).האופנוע מהווה אמצעי תחבורה יעיל וחסכוני, בעל יתרונות בהשוואה לרכב פרטי. האופנוע גוזל פחות מקום על הכביש, חוסך זמן נסיעה ופחות מזהם את האוויר, במצבי עומס האופנוע יכול לנוע במהירות בשעה שהנהג נאלץ להמתין בפקקי תנועה. אולם, הרכיבה על אופנוע מסוכנת באופן משמעותי יותר מאשר נהיגה ברכב בעל ארבעה גלגלים.
בהשוואה לנהגי רכב, הסיכון למוות או פציעה קשה בתאונת דרכים גבוה פי 15 בקרב רוכבי אופנוענים וקטנועים. שיעור ההרוגים ל-10,000 אופנועים בישראל גבוה במידה ניכרת הן מממוצע והן מהחציון במדינות ה-OECD. בישראל קיימת בשנים האחרונות מגמת עלייה קלה בשיעור הרוכבים ההרוגים ל-10,000 אופנועים, בניגוד למגמה בשאר המדינות אשר שומרות על יציבות.