X

מסלול שוחרים, מדעי המחשב, ניהול עסקי- כבר מהתיכון!

תיכון המר דרכא בבת ים מקדם בשנים האחרונות חינוך שפועל להשגת מירב התוצאות בקרב התלמידים, וכל זאת באמצעות שיטות חדשניות וייחודיות

  • כ"ו אדר התשפ"א
צילום: דרכא המר בת ים
צילום: דרכא המר בת ים
תלמידי תיכון המר דרכא בבת ים נהנים מכל העולמות. עם 100% זכאות לבגרות, יש זמן לטפח גם תחומים נוספים. צוות ביה"ס עמל על פיתוח תרבות של מצוינות המעודדת אהבת למידה, זהות דתית, אחריות ומנהיגות, חשיבה ביקורתית, תוך חתירה מתמדת למצוינות. מגמות בית הספר המגוונות מאפשרות לכל תלמיד לפרוח ולהצליח בתחומו, ביניהן: ניהול עסקי, מדעי המחשב, פיזיקה, אלקטרוניקה ועוד. בנוסף למגמות המפתחות את הפוטנציאל הגלום בכל תלמיד ותלמיד, בית הספר מקדם תכניות לימוד ייחודיות גם סביב פיתוח תחומי העניין של התלמידים. על-פי דו"ח שערך משרד החינוך, המדרג את רשתות החינוך הגדולות השונות, ממוצע המדדים של רשת דרכא היה הטוב ביותר. בתיכון המר – דרכא בת ים, נרשמו נתונים מרשימים בנתוני הבגרות, כאשר נמשכת מגמת הגידול במספר התלמידים הנבחנים ל-4-5 יח"ל. בבית הספר קיימים מסלולי מצוינות ומכינות קדם צבאיות לעידוד לשירות משמעותי, לדוגמה מסלול השוחרים של חיל האוויר שמתחיל מכיתה ט' ובסופו תלמידים ממשיכים ליג-יד ומתגייסים לחיל האוויר עם תואר אקדמי. 'מכינה לחיים', מסלול נוסף בבית הספר, העוסק במגוון נושאים, כגון: חינוך לחיי משפחה, למידה באקדמיה, היערכות לראיונות עבודה, ניהול כלכלי ועוד, כאשר דגש גדול ניתן להכנה לשרות משמעותי בצה"ל  ועידוד והכנה לתפקידי קצונה.   מאפשרים לכל תלמיד להצליח  יהושע שטריק, מנהל בית ספר דרכא המר בת ים מסביר את סוד ההצלחה של בית הספר על ידי  שלושה גורמים שניתן להצביע עליהם שבזכותם ההישגים הם כה גבוהים:  הראשון, משאבים: "רשת דרכא ,עירית בת ים ומשרד החינוך משקיעים משאבים רבים גם בתחום הפדגוגי, במטרה לאפשר הצלחה זו. השני, ניהול מקצועי ומסודר המבוסס על מיפויים ושגרות קבועות המאפשרות מעקב צמוד אחרי הצלחת התלמידים והשלישי הוא צוות מורים מובילי חדשנות ונחושים שעובדים מסביב לשעון ומשקיעים את כל כולם להצלחת התלמידים". שלוש שנים חלפו מאז נכנס יהושע שטריק לתפקידו כמנהל בית הספר דרכא המר. שטריק, 42, אב לשישה ילדים, רס"ן במילואים בצנחנים,  ושא באחריות על 360 תלמידים, לצידה של יפה הלוי מנהלת חטיבת הביניים ותיקה ומוערכת.   
יהושועצילום: יהושוע
תמונה. יהושע שטריק, מנהל בית ספר דרכא בת ים.
צילום: דרכא המר בת ים   השילוב בינהם ע"פ שטריק הוא שילוב מנצח שדרכו ניתן להוביל את בית הספר לפסגות חדשות. שטריק עובד סביב השעון, מציב מטרות ויעדים חדשים למערכת, פועל לחדשנות וכל זאת תוך הקפדה על קשר אישי עם כל תלמיד. שטריק מספר כי בית הספר מתאפיין מאד ביכולתו לעודד תלמידים מצטיינים ולהביאם להישגים איכותיים ביותר, וכי בבית הספר ישנו דגש מיוחד על חינוך למנהיגות ולקיחת אחריות אצל התלמידים והשקעה רבה בפיתוח המוטיבציה האישית בקרב כל תלמיד ותלמיד. בנוסף, הוא מתאר את העובדה כי שיוך בית הספר לרשת דרכא היא ברכה גדולה ומאז כניסתה, בית הספר נמצא בתנופה: "הרשת משקיעה משאבים רבים על מנת לאפשר לכל תלמיד להצליח, מאפשרת ומעודדת מסלולי מצוינות, משקיעה רבות בנראות בית הספר, בהעצמת המורים וצוות ההנהלה ובפדגוגיה רשתית מתקדמת ומפותחת ביותר המצעידה את בית הספר קדימה".    "מקצועיות ואיכפתיות"  לדברי שטריק, השנה האחרונה, שנת הקורונה, העמידה בפני הצוות החינוכי ובית הספר אתגרים לא פשוטים, אך המשבר הבליט את מסירות המורים: "אני מאמין שבכל סיטואציה צריך לנצח עם מה שיש. הקורונה העמידה בפנינו תנאי פתיחה לא פשוטים אך אנו ממשיכים קדימה וברוך ה' ייצרנו שיגרה משמעותית של למידה, רמה מאד גבוהה של ניהול תחום התקשוב בבית הספר. ניתן לומר שדווקא בתקופה זו ניתן לזהות את העוצמות המיוחדות של ההון האנושי של בית הספר, המורים המסורים עם הרבה עוצמות של מסירות, מקצועיות ושל אכפתיות". שטריק הוסיף כי תיכון המר דרכא, מעניק לתלמידיו כלים של קידמה ומיטב הטכנולוגיה, וממקם אותו בשורה הראשונה מבחינת האפשרויות התעסוקתיות שעומדות בפני התלמידים בארץ ובעולם: "מעבר להישגים ולכמות תעודות הבגרות האיכותיות אני רואה בית ספר בו התלמידים פעילים מאוד בתחום החברתי והלימודי, תלמידים שלוקחים אחריות ומורים המשמשים כמנטורים לתלמידיהם. אנחנו שמחים על האפשרות לפתוח בפני התלמידים מסלולים שמאפשרים למנף את תקופת התיכון כתקופת הכשרה משמעותית עבורם, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית לקראת העתיד שיפתח להם".   
דרכא המר בת יםצילום: דרכא המר בת ים
צילום: דרכא המר בת ים   מחזקים את המרקם החברתי  רשת בתי הספר התיכוניים דרכא, כוללת בתי ספר בקהילות שונות בחברה הישראלית, והוקמה בתמיכת משרד החינוך  תיכון דרכא המר בת-ים: עומד על שלושה עמודי תווך: מציינות לימודית, דגש על הזהות הדתית, חינוך לאחריות ומנהיגות. היעד המרכזי של בית הספר הוא טיפוח תחושת השייכות של כל הבאים בשעריו, תלמידים ומורים. בית הספר שם דגש על מעורבות בקהילה, מתוך אמונה כי תפקידו של בית הספר לשמש סוכן לשיפור חברתי וכי תלמיד המתנסה בתרומה לכלל הוא תלמיד מועצם. בבית הספר מועצת תלמידים מעורבת ופעילה.  דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר בקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית.      
חדשות בת-ים דרכא המר בת ים

art