גבעת שמואל: סערה בעקבות פוסט של ראש העיר
בתגובה לתושב שמחה כנגד תוואי הרכבת הקלה שכבר קיבל את חותמת בג"צ, ציין ברודני כי בפגישה שקיים עם שרת התחבורה ביקש לשנות שוב את התוואי המתוכנן
- מערכת
- י' חשון התשפ"א
המחלוקת סביב תוואי הרכבת הקלה (קו סגול) מפלג את תושבי גבעת שמואל מאז שהוחלט שהקו יעבור בחלקו בשכונת רמת הדר, שם התושבים פתחו בקמפיין כנגדו שגרם לשינוי התכנון המקורי ורק בלחץ תושבים שהיו בעד ופנו לבג"צ הוחלט להשיב על כנו את התכנון המקורי. הדיון בבג"צ עליו כתבנו בחודש יולי היה נראה כאילו הוא סותם את הגולל על תוואי הרכבת הקלה שעובר בחמש תחנות בעיר. אך לאחרונה בעקבות תחילת עבודות הפיתוח של התוואי שהחל ברחוב אנה ווב פתחו תושבי הבתים שנמצאים בסמוך לתוואי בקמפיין שקורא "כן לרכבת הקלה, לא בשכונה שלנו". מה שעורר את זעמם של הוועד הציבורי למען הרכבת, הייתה התייחסות נדירה של ראש העיר יוסי ברודני לאריאל אונגר אחד ממובילי המאבק להזזת תוואי הרכבת בשכונת רמת הדר. בתגובה כותב ברודני בין היתר כי "בפגישה עם השרה (מירי רגב) ביקשה העירייה כי הקו הסגול לא ימשיך ויכנס ברחוב גרינברג זבולון המר, ונקבע כי בעוד שבועיים תהיה פגישה נוספת עם כל הגורמים המקצועיים לראות איך מתקדמים". האמירה הזו הקפיצה את תומכי הקו שלא האמינו שעל אף פסיקת בג"צ ותחילת העבודות, יש מי שחושב שצריך להחזיר את הגלגל לאחור. "מעבר לפגיעה החמורה בשירות לתושבים. בשטח כבר נעשים עבודות תשתית ועיכובים ושינויים שיעלו למשלם המיסים מיליונים, כך שזה לא יעלה על הדעת שבגלל כמה טוקבקים יעשו שינויים בתוואי המתוכנן". אומרת טובה מאור פעילה בוועד הפעולה למען תוואי הרכבת ברמת הדר ותושבת השכונה, "התחנות ברמת הדר הן בליבת העיר כפי שמראים כל תכניות ונספחי התנועה העירוניים כפתרון מרכזי לבניינים העצומים שקורמים עור וגידים מול עינינו. כל הוועדות המקצועיות אישרו את התוכניות של התוואי וישבו עליהם במשך שנים והגיעו למסקנה שזהו התוואי שטוב לכלל תושבי העיר. לא נסכים בשום פנים ואופן כי לאחר ההישג לאישור הקו הסגול, הנ"ל יסוכל ע"י ראש העיר בעקבות לחצים של קבוצות כאלה ואחרות, בבחינת " איש הישר בעיניו יעשה". מועד הפעולה לשינוי תוואי הרכבת נמסר: "בתקופה האחרונה אנו מוצפים בפניות מצד תושבים רבים שתמכו בכניסת הרכבת לעיר אולם מתחילים להבין את המשמעות ההרסנית של כניסת התוואי לתוך שכונת מגורים. השילוב של פסי חשמל עיליים שישרתו את תוואי הרכבת הקלה, של רמזורים רבים ומסילות לצד בתי מגורים ומוסדות חינוך, וכן השלכות מיקומן של תשתיות המטרו ובראשן תחנת שנאי עתירת קרינה, עלולות להפוך את גבעת שמואל מעיר ירוקה ומשגשגת לחצר האחורית של הערים השכנות. אנו פועלים להסברה אודות סיכוני התוואי בקרב גורמים שונים בעיר ומחוץ לה ולשמחתנו, הדברים נופלים על אזניים קשובות. הצענו פתרונות חלופיים לתוואי, שיאפשרו לגבעת שמואל ליהנות מתשתית תחבורה מתקדמת, כמקובל בערים רבות בעולם, מבלי להביא להרס מרקם החיים בעיר. אנו סמוכים ובטוחים כי הגורמים המקצועיים והתכנוניים יבחנו את הדברים ויאמצו פתרון שלא יבוא על חשבון איכות חייהם וביטחונם של תושבי וילדי גבעת שמואל". מהעירייה לא נמסרה תגובה לדברים.