עליה במספר הנפגעים בתאונות אוטובוס בחולון ובת ים
עליה חדה במספר הנפגעים בתאונות אוטובוס בישראל. בחולון ובת ים היו מעורבים בתאונות למעלה מ-20 אוטובוסים בשנה החולפת
- מערכת האתר
- כ"ד תשרי התשפ"ו

33 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים/אוטובוסים זעירים מתחילת שנת 2025 לעומת 23 הרוגים בתאונות דומות שאירעו בכל שנת 2024, כך עולה מפרסום של עמותת אור ירוק לבסיס נתוני הרלב"ד.
מניתוח הנתונים בחמש השנים האחרונות (2025-2021) עולה כי כבר עכשיו בחודש אוקטובר, שנת 2025 היא השנה הקטלנית ביותר בתאונות דרכים אשר בהם מעורבים אוטובוסים/ אוטובוסים זעירים ובפער ניכר משנת 2024 (עליה של 43%).
11 אוטובוסים/אוטובוסים זעירים היו מעורבים בתאונות דרכים בחולון בשנת 2024, מתוכם אחד היה מעורב בתאונה קטלנית ואחד היה מעורב בתאונה קשה. 168 אוטובוסים/אוטובוסים זעירים היו מעורבים בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מהן שבעה היו מעורבים בתאונות קטלניות ו-39 בתאונות קשות.
11 אוטובוסים/אוטובוסים זעירים היו מעורבים בתאונות דרכים בבת ים בשנת 2024, מתוכם שישה היו מעורבים בתאונות קשות. 194 אוטובוסים/אוטובוסים זעירים היו מעורבים בתאונות דרכים בעיר בעשור האחרון, מתוכם שבעה היו מעורבים בתאונות קטלניות ו-65 בתאונות קשות.
שתי הערים השכנות מדורגות במקומות ה-6 וה-7 בהתאמה בכמות הנפגעים בתאונות מסוג זה כשמקדימות אותן בסדר יורד: ירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע ואשדוד.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תחום התחבורה הציבורית הוא פספוס ענק של כל ממשלות ישראל, החמצה לאומית שהייתה יכולה לשנות את פני התחבורה מהקצה אל הקצה ובתוך כך גם למנוע אובדן חיי אדם. אוטובוסים הם כלי רכב בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים בשל הגודל, המהירות ומספר הנוסעים הרב. תמונת המצב היא שנהגים רבים עובדים שעות רבות מעל המותר בחוק בעייפות, בשחיקה ובתשישות גדולה והדבר עלול גם לעלות בחיי אדם.
לכן, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוביל לרפורמה מלאה ומקיפה בתחום הסעת ההמונים. יש לחייב הימצאות טכוגרף דיגיטאלי כמערכת חובה בכל אוטובוס כדי למנוע מצב בו נהגים יעבדו שעות רבות מעל המותר בחוק. יש להגביר את הפיקוח על הנהגים ולוודא כי אנחנו מייצרים נהגים מקצועיים שיהוו דוגמא לשאר הנהגים בכביש ויובילו אותנו בשלום בכל נסיעה. כאשר הנוסעים ירגישו בטוחים יותר הם גם יבחרו לנסוע יותר באוטובוס".