n
דף הבית / מומלצים / באילו מקרים יש לפנות לאורטודנט מומחה?

באילו מקרים יש לפנות לאורטודנט מומחה?

חיוך יפה הוא דבר שכולם רוצים, בייחוד בעולם המודרני שבו אנו חיים, בו להופעה החיצונית שלנו יש חשיבות רבה והיא משפיעה על כל אינטראקציה חברתית שאנו מקיימים. אולם, חשוב מאוד לציין כי גם מעבר לשיפור הדימוי העצמי, קיימים מקרים מסוימים בהם אדם יצטרך לערוך טיפול יישור שיניים אצל אורטודנט מומחה. אז באילו מקרים יש לפנות לאורטודנט מומחה, כיצד תוכלו לבחור נכון רופא מטפל שיסייע לכם ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

dentist-holding-dental-plastic-model-with-braces
קרדיט Freepik

סגר לא תקין

אחת הדוגמאות השכיחות ביותר למקרים בהם יהיה צורך לפנות אל אורטודנט מומחה זו הדוגמא של סגר לא תקין. כאשר הסגר בשיניים אינו תקין, הדבר גורם לכך שהמגעים בשיניים אינם יהיו תקינים גם הם, בעוד כי הדבר עלול ליצור מצב בו אזור חלל הפה עובד בצורה שאינה מאוזנת. בעקבות זאת, כוחות לא נכונים יועברו אל מפרקי הלסת, מה שיכול לגרום לפגיעה במפרק הלסת וכן גם לכאבים בזמן תנועות שמערבות את הלסת התחתונה. מצב שכיח אחר הוא סגירה הפוכה של הלסתות, מצב שמשפיע בין היתר גם על צמיחת הלסתות ועלול להביא עד לכדי מצב של גדילה שאינה סימטרית בלסתות וכן גם לעיוות אשר של מבנה הפנים.

צפיפות שיניים

בעוד כי למקרים שונים של צפיפות שיניים יש אפקטים רבים בפן האסתטי של העניין, חשוב לציין כי גם בריאות חלל הפה נפגעת מכך מאוד. למעשה צפיפות שיניים עלולה לגרום לאלו הסובלים ממנה לחטוף עששת ומחלות חניכיים אחרות. במקרים בהם הצפיפות במשנן מקשה על תהליך סילוק הרובד החיידקי במסגרת צחצוח שיניים – מצטבר לאורך זמן רובד, שמהווה את הגורם המרכזי למחלת העששת וכן גם מעלה את הסיכון לחלות במחלות חניכיים אחרות שפוגעות באחיזת השן.

דחיפת לשון

בין כל אותם מקרים בהם תצטרכו לפנות אל אורטודנט מומחה שיוכל לסייע לכם ניתן למנות גם מקרים של דחיפת לשון, כאשר הדבר מתרחש ממספר סיבות שונות. אולם, חשוב להדגיש כי דחיפת לשון עלולה ליצור סגר לא תקין או מנשך פתוח, ובכך בעצם לפגוע בתפקוד של מערכת הלעיסה, זאת בנוסף לפגיעה ביכולת ההבעה – מה שעלול להשפיע לרעה על הביטחון העצמי. זיהוי וטיפול מוקדם אצל אורטודנט מומחה לצד טיפול משולב בסיוע של קלינאית תקשורת ברוב המקרים הראו תוצאות מוצלחות למיד.

לסתות בולטות

ככל שהלסתות או השיניים יותר בולטות, כך בעצם גודל הסיכוי לחטוף חבלות או שברים בשיניים בזמן פעילות ספורטיבית כדוגמת רכיבה על אופניים, ריצה וכדומה. למעשה, הסיכון לחטוף חבלות שפוגעות בשיניים תמיד קיים, אך ככל שהשיניים והלסתות בולטות יותר כך חומרת הפגיעה הפוטנציאלית גדולה יותר – ועל כן מומלץ גם במקרים אלו לערוך טיפול יישור שיניים אצל אורטודנט מומחה.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות