n
דף הבית / יעוץ משפטי / עסקת נדל"ן דורשת תשומת לב לפרטים הקטנים, לראות את הסכנות ולדאוג ללקוח שלך בזמן ששני הצדדים צריכים להיות מרוצים

עסקת נדל"ן דורשת תשומת לב לפרטים הקטנים, לראות את הסכנות ולדאוג ללקוח שלך בזמן ששני הצדדים צריכים להיות מרוצים

עו"ד ונוטיריון רעות פלדר, החליטה להפוך לעצמאית לפני כעשור והיום בעלת משרד עורכי דין. בכתבה משתפת על ההחלטה האמיצה, על ההתחלה בתור אישה עצמאית בתחום בו הרוב הגברי שולט

עו"ד ונוטריון רעות פלדר-צולם בהרצאה על עסקאות נדל"ן מורכבות – הרצאה שהועברה לעורכי דין בלשכת עורכי הדין  צילום: אוהד רמתי
עו"ד ונוטריון רעות פלדר-צולם בהרצאה על עסקאות נדל"ן מורכבות - הרצאה שהועברה לעורכי דין בלשכת עורכי הדין צילום: אוהד רמתי

עו"ד ונוטריון רעות פלדר, ילידת 1980 מרחובות, בוגרת הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר אילן, עורכת דין משנת 2006, מעניקה שירותים משפטיים בתחום הנדל"ן, צוואות, ירושות, יפוי כח מתמשך ורשויות מקומיות. היא בעלת משרד שמלווה יזמים, משרדי תיווך מובילים, עסקאות נדל"ן באזור רחובות- נס ציונה, גוש דן והסביבה בזכות הכלים הטכנולוגים העומדים לרשותנו היום היא מלווה עסקאות מכל הארץ.

 

דרכה העצמאית החלה מתוך סיטואציה שנשים רבות מתמודדות עימה כיום. כאמא לשתי ילדות קטנות, שנולדו בהפרש קצר ביניהן וכאישה נשואה, עבדה באותו הזמן כשכירה, משרה מלאה במשרד עריכת דין. העומס בעבודה והשעות המרובות בשילוב חוסר הזמינות למשפחה ולילדים הולידו את ההחלטה לצאת לעצמאות. 

 

רעות משתפת: "מאוד קשה להבין אמא לילדים קטנים שרוצה גם לקחת חלק בעניין המשפחתי הכלכלי וגם להיות זמינה למשפחה. אחת מבנותיי הייתה חולה ונאלצתי להעדר מהעבודה, הלחץ עם שתי בנות קטנות ובעל שעבודתו משולבת עם הרבה נסיעות לחו"ל יצר אצלי תחושה קשה של לחץ נפשי. בשיתוף עם בעלי החלטתי לעזוב את המשרד ואמרנו שהדרך היחידה לנהל את הזמן שלי בעצמי זה להיות עצמאית. קמתי בבוקר סידרתי לי פינת מחשב, הקצנו חדר בבית ששימש כמשרד ויצאתי לדרך".

 

עו"ד ונוטריון רעות פלדר. צילום: עידית רון פרופטה, איפור: שרון ורניק אלטמן
עו"ד ונוטריון רעות פלדר. צילום: עידית רון פרופטה, איפור: שרון ורניק אלטמן

 

ההחלטה שלמראית עין הייתה צריכה לפגוע במערכת היחסים עם הבוס דווקא הצמיחה ביניהם שיתוף פעולה חדש שעזר לשניהם, רעות מסבירה: "אני צריכה להגיד לו תודה. כי מרגע שעזבתי הוא הציע לי לעבוד איתו בשיתוף פעולה ולהיות יועצת חיצונית בעירייה שהוא נתן לה ייעוץ באותה תקופה". מעולם לא היה לי חלום להיות עצמאית, התגלגלתי לזה כמו שאומרים "נסיבות החיים". בפועל בזכות הצעד הזה אני היום מרגישה שאני מממשת את עצמי הרבה יותר אם הייתי רק שכירה. היום,  כבעלת משרד, מנהלת עובדים ועושה עסקאות שלא חלמתי אז בכלל שאגיע אליהן.אני גם זוכה  להעביר ידע מקצועי ומורכב בלשכת עורכי הדין.

 

ההתחלה הייתה לא קלה וההחלטה הזאת שינתה את הכל. מאותו הרגע קצב העבודה גדל ובמהירות, לאט לאט התחלתי להתעסק בעסקאות מורכבות, לפי רעות: "מה שקרה שהתחלתי יותר ויותר לאהוב את זה ולהיות טובה בזה, ועשיתי עסקאות גדולות ומורכבות."

 

בתחום הנדל"ן  יש פן של קבלת סיפוק די מיידי, שגם מתאים למבנה האישיותי שלי. תחום הנדל"ן לטענת רעות, מביא פן אחר של עולם המשפט שאליו התחברה: "הקטע של עולם המשפט הוא בדרך כלל להביא שני אינטרסים מנוגדים, תמיד תובע ונתבע, תמיד יש שני צדדים מנוגדים, לעומת זאת בנדל"ן זה מקום שמחבר בין האינטרסים, כי צד אחד רוצה למכור והשני לקנות, ואז נותר רק לראות איך מתחברים". איזון האינטרסים בין הצדדים וההבנה כי כאשר שני הצדדים מרגישים בנוח בעסקה העסקה יוצאת לפועל- זה היופי בעסקת נדל"ן. 

 

מעבר לזה תחום הנדל"ן לפי רעות איפשר לה גם להביא את חוזקותיה כאישה וכאמא: "יש בחיבור בין הצדדים את האספקט הפסיכולוגי וזה גם הכוח שלי בגלל האינטואיציה הנשית, לזהות מה מפריע כדי לסגור את הפער ולהשלים את העסקה, לשים לב לפרטים הקטנים, לדאוג ללקוח כמו לביאה (כמו אמא שדואגת לילדיה). גיליתי שאני אוהבת וטובה בזה וזה הפך להיות חלק משמעותי בעבודה שלי". 

 

חשוב לציין שבעסקאות קורה תהליך לאנשים, לפעמים יש מחלוקת בין בני הזוג, לפעמים אם ההורים עוזרים יש קושי בקבלת המימון החיצוני וההגבלות המשפחתיות החיצוניות לעסקה, לפעמים סתם המוכר והקונה לא אוהבים אחד השניה, ואני תמיד מדגישה בין הצדדים שאנחנו לא מתחתנים עם הצד השני… אלא רק קונים את הבית שאהבנו.

 

עו"ד ונוטריון רעות פלדר. צילום: אוהד רמתי 
עו"ד ונוטריון רעות פלדר-צולם בהרצאה על עסקאות נדל"ן מורכבות – הרצאה שהועברה לעורכי דין בלשכת עורכי הדין צילום: אוהד רמתי

 

עם זאת, רעות מודה שהדרך לבניית העסק, לא הייתה קלה מבחינת שילוב גידול הילדות וקריירה דורשנית: "זה מאבק מתמיד. כל הזמן צריך לאזן. כאישה ואמא מצד אחד את עובדת ומשתתפת בנטל הפרנסה ומצד שני את גם זאת שאמורה להיות עם הילדים. אצלי יש כל הזמן את העימות הזה בכל מיני דברים, למשל יש לי קטע שחשוב לי שיאכלו אוכל חם, מצד שני כדי שתצאי לעבוד את מביאה בייביסיטר, אז את רוצה שתדע להכין את הפתיתים, ובשבת את עומדת ומכינה קציצות לכל השבוע ושמה בקופסאות להקפאה. זה דורש ממך הרבה, זה דברים שאם היה מדובר בגבר הוא לא היה נדרש להם".למרות שהיום זה יותר ויותר משתנה ותופס איזון חדש.  הפתרון לפיה, "כאשר אישה רוצה להצליח את צריכה עזרה וכמה שיותר, זה מאפשר לך למצות את עצמך".

 

מעבר הדחף הפנימי להצליח, רעות משתפת מה הניע אותה עוד להצלחה: "אמא שלי דחפה אותנו מאוד להצליח, להגשים את עצמנו. בבית של ההורים חוויתי חוסר יציבות כלכלית, אבי היה קבלן בניין שנפל כלכלית בשלהי שנות ה 80, עיקולים ומכתבי התראה היו עניין שבשגרה. מצב כלכלי זה הניע אותי בבגרותי לרצות רווחה כלכלית, ולפעול על מנת להגיע לשם."

 

אנחנו בעולם חדש. עולם שבו צריך שני מפרנסים, ובכל בית יכול להיות מצב של השקעות גרועות או קושי בפרנסה. המומחיות היא לדעת לנהל את הכלכלה המשפחתית  אם את רוצה יציבות כלכלית.  את צריכה להיות אחראית על עצמך או כמו שאמרה לי אימי מאז שנולדתי: "אל תהיי תלויה באחרים. ידע זה כוח ועם ידע אפשר לעשות הרבה ולדעת להיעזר באנשי מקצוע הנכונים". 

 

כיום כבעלת משרד עריכת דין, כאישה ואמא לשלוש בנות, משתפת רעות  על הלמידה שלה מהדרך שעברה: "חוץ מלהאמין בעצמך, אין דבר כזה אי הצלחה יש רק התמדה וצריך תמיד לדחוף קדימה, צריך להקיף את עצמך באנשים שיעזרו לך ויפרגנו לך. אפילו עזרה שאת משלמת עבורה זה טוב, לא להתבייש לומר שאת לא מבינה אלא להיעזר, ככה את מתפתחת ברמה המקצועית והאישית.

 

כבעלת עסק את נדרשת להתפתח במיליון תחומים, בהיבט המקצועי, בכספים, בשיווק, בניהול ובכל הלוגיסטיקה המשפטית המורכבת. לכן יש  לראות את כל התהליך של העבודה כתהליך בלתי פוסק של התפתחות אישית. צריך כל הזמן לדעת ללמוד להתפתח ולהשתפר. אני חושבת שזה גם קשור לחוסר אגו במובן שלא להתבייש ללמוד ולעשות דברים פעם ראשונה גם אם זה קשה ומביך, יוצאים מאיזור הנוחות ומתקדמים". 

 

לפרטים נוספים על עו"ד רעות פלדר בקרו באתר המשרד: https://www.felder-law.com/

רעות פלדר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות