n
דף הבית / בת ים / שיתוף פעולה בין דורי בבת ים, למען שיפור איכות החיים

שיתוף פעולה בין דורי בבת ים, למען שיפור איכות החיים

האקתון בת-ים 2024: תלמידי כיתות ט' מבת-ים וגמלאים מתנדבים בשיתוף פעולה למציאת פתרונות ורעיונות לשיפור איכות החיים

האקתון צילום דוברות עיריית בת ים

עיריית בת-ים בשיתוף אשכול הפיס בעיר ועמותת 'ידיד לחינוך' הקימו 18 קבוצות בבתי הספר בבת-ים בהן התאחדו תלמידים יחד עם מתנדבים גמלאים במציאת פתרונות ורעיונות לשיפור איכות החיים. רוב הרעיונות הושפעו והתגבשו בעקבות המציאות הקשה שאנו חווים כיום.

הצוותים הורכבו מתלמידי כיתות ט' מבתי הספר בבת-ים שצוותו לגמלאים מתנדבים בעלי עבר מקצועי רחב ששימשו להם כמנטורים אישיים וליוו את הצוותים בתהליך של כ – 3 חודשי חשיבה, מחקר, תכנון וביצוע במטרה למצוא פתרונות שישפרו את איכות חייהם.

בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח הוחלט על האקתון שהתקיים באשכול הפיס בבת-ים בו הוכרזו הקבוצות הזוכות על עשייתן. הקבוצות נדרשו לחשוב על רעיון יצירתי מסחרי או טכנולוגי, לפתח הדגמה או מסמך המפרט את הרעיון, ובסופו של דבר להציג אותו בפני צוות שופטים.

הקבוצות הזוכות הן:

במקום הראשון זכו תלמידי כיתה ט' מבית ספר חשמונאים, בליוויו של מנטור 'ידיד לחינוך' אהרון רטנר עם הפרוייקט  FriendMo – אפליקציה לחיבור בין בני נוער.

במקום השני זכו תלמידי כיתה ט' מבית ספר אורט רמת יוסף, בליוויו של מנטור 'ידיד לחינוך' מירון קורנר, עם הפרוייקט Study Buddy – אפליקציה להחלפת מידע לימודי.

במקום השלישי זכו תלמידות כיתה ט' מאולפנת צביה, בליווי מנטור 'ידיד לחינוך' שמואל צור, עם הפרוייקט "לוח חכם לכיתה ולמורה".

מטרות ההאקתון בהיבט החינוכי – לימודי הן רבות והתלמידים נהנו מרכישה ועידוד כישורי חשיבה חדשנית ויזמית, התנסות פרקטית בתהליך פרוייקטאלי, טיפוח חשיבה יצירתית, פיתוח מיומנויות של עבודת צוות, העלאת השערה, בדיקת חלופות, קבלת החלטות, פיתוח מיומנויות של שימוש בכלים דיגיטליים מגוונים, התנסות בעיצוב ושיווק ולמידה של כלים לתכנון וביצוע בקרה ופתרון בעיות.

ההאקתון נעשה בהובלתו של מתנדב 'ידיד לחינוך' אבי אזרד, מנכ"ל חברת "אל אופ ישראל", יחד עם ענת פוקסנבוים מנהלת אזור השפלה ב'ידיד לחינוך' ועם מירי לוי מנהלת אשכול פיס בת-ים.

האקתון בת ים צילום דוברות עיריית בת ים

צילומים: דוברות עיריית בת ים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אקטון . עובדים על הילדים הכול פרוטקציות למי שבאמת מגיע לא מתיחסים אליו. כאב לי הלב לראות איך הילדים בכו בסוף התחרות בגלל אי צדק.
    צריך לבטל את התחרויות אלה. אתם פוגעים בילדים. מספק תערוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות