n
דף הבית / בת ים / מסוכן להיות אזרח ותיק בחולון ובת ים

מסוכן להיות אזרח ותיק בחולון ובת ים

נתונים קשים של עמותת "אור ירוק" על כמות האזרחים הותיקים שנפגעים בתאונות. חולון ובת ים נמצאות במקום גבוה ולא מחמיא מבין הערים הגדולות

זקנים קשישים אזרחים ותיקים צילום עמותת אור ירוק
צילום ארכיון: עמותת אור ירוק

43 הולכי רגל ותיקים בגילאי 65 ומעלה נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022 – אחד יותר מאשר בשנת 2021, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה עוד כי 35 מבין האזרחים הוותיקים שנהרגו בתאונות דרכים כשהלכו ברגל, נהרגו בתחום העירוני.

בחולון נפגעו בעשור החולף (2022-2013) בתאונות דרכים 359 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 17 נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 41 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם אחד נהרג. חולון מדורגת שלישית במספר הנפגעים מבין הערים הגדולות כשמקדימות אותה רק תל אביב וירושלים.

בבת ים נפגעו בעשור החולף (2022-2013) בתאונות דרכים 355 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם תשעה נהרגו. בשנת 2022 נפגעו בעיר 32 אזרחים ותיקים הולכי רגל, מתוכם תשעה נפצעו קשה. בת ים מדורגת חמישית במספר הנפגעים מבין הערים הגדולות כשלפניה נמצאת העיר פתח תקווה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל משליכה את אזרחים הוותיקים לעת זקנה. רובם הגדול של הולכי הרגל הוותיקים נפגעים בערים ובישובים. אנשים שבנו את המדינה והשתתפו במלחמות אבל לא שרדו את המלחמה שבכביש.  האחריות שלנו היא לשמור על ההורים שלנו, על חיי הסבא והסבתא שלנו.

זירת ההיפגעות של הוותיקים מאוד ברורה  – רובם נפגעים בעיר כהולכי רגל ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי הערים חייבים להתקין פסי לפני מעברי חציה ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים.

ככל שנצליח להאט ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של אזרחים ותיקים נוכל לצמצם באופן משמעותי את היפגעותם של האנשים היקרים לנו ולהציל חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

ראשון לציון: מי ראה את נדז׳דה?

תפריט נגישות