n
דף הבית / בת ים / לא בטוח לחצות במעברי החצייה של חולון ובת ים

לא בטוח לחצות במעברי החצייה של חולון ובת ים

עמותת "אור ירוק" מפרסמת נתונים קשים על מספר הנפגעים במעברי חצייה. בחולון ובת ים בשנים האחרונות נהרגו שלושה בני אדם תוך כדי חציית הכביש ועשרות רבות נפצעו באורח קשה

מעבר חציה מסוכן3 צילום אור ירוק

82% מכלל הולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש בשנת 2022, נפגעו במעבר החציה – המקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

מהנתונים עולה כי 1,666 בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2022, מתוכם 27 נהרגו ו-225 נפצעו קשה. מרבית ההרוגים במעבר חציה בשנת 2022 מצאו את מותם בתחום העירוני – 20 מתוך 27 הרוגים.

חולון ובת ים ממוקמות במקומות ה-7 וה-8 בכמות מספר הנפגעים בחמש השנים האחרונות:

מעבר חציה אזרח ותיק צילום אור ירוק

בחולון נפגעו 326 הולכי רגל במעבר חציה בחמש השנים האחרונות (2022-2018), מתוכם שלושה בני אדם נהרגו ו-23 נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו במעבר חציה בעיר 65 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה.

בבת ים נפגעו במשך אותה התקופה 314 הולכי רגל במעבר חציה, מתוכם 27 נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו במעבר חציה בעיר 47 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה. הערים הנמצאות מעל חולון ובת ים בכמות הנפגעים הן: תל אביב, ירושלים, חיפה, פתח תקווה, נתניה ואשדוד.

מעבר חציה מסוכן2 צילום אור ירוק

עו"ד יניב יעקב  מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן לחצות כביש בישראל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אך המעבר הפך למסוכן ותחושת הבטיחות בו משלה את הולכי הרגל. בשנים האחרונות חלה עליה בהיפגעותם של הולכי הרגל במעבר החציה.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עם הרשויות המקומיות חייבים להתקין אמצעים שירסנו וימתנו את התנועה ואת מהירות הנסיעה בקרבת מעברי חציה. אמצעים כמו פסי האטה בסמוך למקומות הומים בהולכי רגל, מניעת חניית כלי רכב בסמוך למעברי חצייה בכדי לאפשר שדה ראייה מלא והתאמת תנאי הדרך בדגש על הגנה של אוכלוסיות בסיכון מוגבר כמו ילדים ואזרחים ותיקים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.

מדובר באמצעים זולים ופשוטים בעלי אפקטיביות גבוהה ומוכחת. רוב הולכי הרגל ההרוגים הם ילדים ואזרחים וותיקים ולכן ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים הוותיקים ותאפשר להם חציית כביש בטוחה, כך גם ליד בתי ספר וגנים ציבוריים. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל, לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים ולהציל חיים".

מעבר חציה מסוכן1 צילום אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות