n
דף הבית / חדשות בת-ים / הסקר האחרון: ברוט 70%, לחיאני 16%, בכר מתחזק

הסקר האחרון: ברוט 70%, לחיאני 16%, בכר מתחזק

הסקר, שביצע מכון סמית, מפורסם באתר ועדת הבחירות בראשות השופט העליון נועם סולברג. ברוט מתחזק עוד יותר על רקע תפקודו הטוב בזמן המלחמה, ועולה ל-70 אחוזי תמיכה. לחיאני נשאר עם 16 אחוז, ובכר מתחזק ועובר למקום השלישי – אך עדיין עם תוצאה נמוכה של 3 אחוז. פיאסצקי מקבלת אחוז אחד בלבד.

MixCollage-15-Feb-2024-04-33-PM-513

רגע לפני ההליכה אל הקלפי, מתפרסם כעת הסקר האחרון שלפני הבחירות לראשות העיר. על פי הנתונים, אין הרבה חדש לעומת כל הסקרים הקודמים שפורסמו לאורך השנה האחרונה: ראש העיר צביקה ברוט ממשיך את המגמה לפיה הוא שומר על פער משמעותי, והוא זוכה בסקר ל-70 אחוזי תמיכה. לאחר פענוח קולות המתלבטים, הוא אף עולה ל-74 אחוזים.

שלמה לחיאני, שמתמודד שוב על ראשות העיר לאחר שסיים את תקופת הקלון שלו לאחר שחרורו מהכלא, שומר על יציבות מהסקרים הקודמים עם 16 אחוזים (לאחר פענוח המתלבטים הוא עולה ל-18). לחיאני קיווה לפני המלחמה לנסות ולצמצם את הפער, אך הפרשות האחרונות שפורסמו נגדו בוודאי לא עזרו. מדובר בין היתר בניסיון החיסול של משפחות פשע שהצמידו מטען נפץ למכוניתו, בפעם השניה בתוך שנתיים. בנוסף פורסם כי הוקם צוות בדיקה לבחינת פרשת הכסף בגובה מיליון שקלים, שהועבר מקופת העיריה הציבורית לחשבון הבנק של חברה פרטית שהיתה בין היתר בבעלותו של לחיאני, בזמן שהוא כיהן כראש העיריה.

על רקע הנתונים הללו החל לחיאני בשבועיים האחרונים לנהל קמפיין נגטיבי נגד ברוט ברחבי העיר, אך ללא הצלחה.

ראש עיר נוסף לשעבר שמתמודד הוא יוסי בכר, לשעבר מקורבו הגדול של לחיאני אשר הסתכסך עמו והחליט להתמודד באופן עצמאי. בכר מתחזק לעומת סקרים קודמים, אך עדיין נמצא על תוצאה נמוכה של 3 אחוזים. בשבוע שעבר נחשפה בתקשורת הקלטה של בכר במהלך שיחה עם פעילים פוליטיים, בה היו התבטאויות קשות נגד לחיאני. בין היתר הוא אמר כי "יש ראשי עיר שהופכים להיות עבריינים, אבל יש עבריינים שמצליחים להיבחר לראשות עיר. זה המקרה של לחיאני". ההקלטה בוודאי לא הוסיפה תמיכה לשני החברים לשעבר.

עם זאת, ההתחזקות של בכר יכולה להצביע על כך שרשימתו למועצה עשויה כעת לעבור את אחוז החסימה, ולהיכנס למועצת העיר במידה ומגמת ההתחזקות תמשך.

המועמדת הרביעית היא קטי פיאסצקי ממרצ, אשר זוכה ל-1 אחוז בלבד בסקר. השבוע פורסם כי פיאסצקי, חברת מועצת העיר, נטשה את בת-ים ועזבה את ישראל לחו"ל בימים הראשונים של המלחמה, לאחר נפילת טיל בשכונת רמת הנשיא הסמוכה לרחוב מגוריה, במקום להתגייס ולסייע במאמץ העירוני לניהול מצב החירום ולתמיכה במילואימניקים ובמשפחות השכולות.

במקביל פורסם כי במהלך מבצע צוק איתן היא אמרה שיש לדאוג לילדים פלשתינים בעזה ולאוכלוסיה העזתית בדיוק כמו לישראלים, והשוותה חברי כנסת ישראלים להיטלר.

הדברים הללו על פי ההערכות לא יוסיפו תמיכה לנציגת מרצ, אך יש לציין כי הסקר נערך עוד בטרם נחשפו הדברים הללו. היא זכתה כאמור עוד לפני כן לאחוז אחד בלבד.

בשבוע הקרוב ימשיכו המועמדים את המאמץ לשכנע את הבוחרים לתמוך בהם, הן לראשות העיר והן בפתק הלבן למועצת העיר. במועצה ישנם 25 חברים, וכדי להקים קואליציה יש צורך ברוב של לפחות 13 חברים.

ראש העיר צביקה ברוט כבר הודיע כי בכוונתו להמשיך את השותפות עם סגניו הנוכחיים, אלי יריב ויהודה הרוש, ולהקים איתם את הקואליציה המשותפת מיד לאחר הבחירות. ברוט זוכה לתמיכה גם מרוב שאר המפלגות, בהן יש עתיד, הליכוד, כחול לבן, תקווה חדשה, ש"ס וישראל ביתנו, השותפות בקואליציה שלו גם כיום.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. יש אלוהים בעולם רואה הכל רק צביקה ברוט מתאים ליהיות ראש עיר בת ים לעוד הרבה שנים בעזרת השם הוא אלוף ואין עליו שיצליח בעזרת השם ויצליח ויש לנו את צביקה ברוט כראש עיר בת ים אמן ואמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות