n
דף הבית / חדשות בת-ים / הסכם ממון – המפתח לחלוקה הוגנת של נכסים בגירושין

הסכם ממון – המפתח לחלוקה הוגנת של נכסים בגירושין

* אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית מכל סוג שהוא.

WhatsApp Image 2023-11-29 at 12.28.35

הסכם ממון הוא הסכם בין בני זוג, נשואים או ידועים בציבור, הקובע כיצד יחולקו נכסיהם במקרה של גירושין או פרידה.

על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג, בהיעדר הסכם אחר, כל הנכסים שנצברו בתקופת הנישואין מתחלקים באופן שווה בין בני הזוג. החוק חל גם על ידועים בציבור לאחר 6 חודשי זוגיות משותפת.

עם זאת, החוק אינו חל על ירושות, מתנות ונכסים שהיו לצדדים לפני הנישואין. אולם, אם נכסים אלה שולבו לחלוטין בחיים המשותפים, כגון שימשו לרכישת דירה משותפת, ייתכן ובית המשפט יורה על חלוקתם בגירושין.

כדי להימנע מחילוקי דעות וסכסוכים בעתיד, מומלץ לבני זוג לערוך הסכם ממון טרם נישואיהם או תחילת החיים המשותפים.

הסכם ממון הוגן יגדיר במפורש אילו נכסים יוותרו בבעלותו המלאה של כל אחד מבני הזוג. כמו כן יבהיר כיצד יחולקו נכסים שנצברו במהלך החיים המשותפים, באופן שמבטא שוויון בין הצדדים.

ההסכם יכול לקבוע למשל כי דירה שהייתה בבעלות אחד מבני הזוג לפני הנישואין תישאר שלו בלעדית. או שחיסכון פנסיוני שצבר אחד השותפים לפני הנישואין, יוותר לו.

מאידך, נכסים שנרכשו מכספם המשותף במהלך הנישואין כגון דירה או חשבונות בנק משותפים – יחולקו באופן שווה.

חשוב להדגיש כי הסכם ממון צריך להיות הוגן ומאוזן. עליו לשקף הבנה הדדית ביחס לצורכי כל אחד מבני הזוג ולאפשר חלוקה צודקת של נכסים בעת פרידה.

מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בהסכמי ממון ודיני משפחה כדי לנסח הסכם שיהלום את נסיבות הזוג וימנע סכסוכים בעתיד. חשוב לחתום על ההסכם זמן מספיק לפני האירוע המתוכנן על מנת שיהיה תקף משפטית.

בסיכומו של דבר, הסכם ממון, למרות שלא נעים לחשוב עליו, יכול למנוע ויכוחים רבים בעת פרידה ולאפשר חלוקה הוגנת ומוסכמת של נכסים. חשיבותו רבה בהגנה על זכויותיהם של שני בני הזוג.

מאת: עו"ד ונוטריון ריקי אופק אבן צור, מתמחה בדיני משפחה (גירושין) , צוואות, ירושות, עסקאות נדל"ן ופירוק חברות , פועלת מזה כ-20 שנה בתחום , יצרה תקדימים משפטיים רבים בתחום דיני משפחה. לפניות ניתן ליצור קשר בטל': 02-5700095    wwww.riklawyer.co.il

* אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית מכל סוג שהוא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות