n
דף הבית / בת ים / הושקה סיירת בבת ים לזכרו של בן רומנו ז"ל

הושקה סיירת בבת ים לזכרו של בן רומנו ז"ל

מנהלת ׳ממריאים׳ פותחת שנה מלאה בפרויקטים ופעילויות למען הנוער בבת ים ומשיקה סיירת חדשה לזכרו של בן רומנו ז״ל.

נוער ממריאים בת ים צילום יחצ
צילום: יח"צ

מנהלת 'ממריאים', תכנית עירונית, המופעלת ע"י ש.ק.ל ישראל בשיתוף העירייה, שמטרתה קידום מוביליות חברתית בעזרת שירות צבאי משמעותי ויזמות צעירה, פותחת את השנה השלישית להקמתה באירוע פתיחת שנה חגיגי בהשתתפות בוגרי 'סיירת ממריאים', משפחות שותפים וראש העיר מר צביקה ברוט.

'סיירת ממריאים', אשר מעודדת וחושפת את הנוער הבת ימי למשמעות השירות הצבאי וההכנה לקראת תהליכי המיון, הוציאה עד כה עשרות בוגרים ובוגרות נוער העיר שהתברגו בתפקידים משמעותיים בצבא, פרויקטים רבים של מנהיגות צעירה ויוזמות של נוער העיר בת ים.

במסגרת האירוע לפתיחת השנה הציגו חניכי ממריאים בפני האורחים את המיזמים שהקימו, ביניהם סיירת בן, לזכרו של בן רומנו ז"ל, המתפעלת קבוצות של צעירים המתנדבים בשגרה ובחירום, מיזם חשיפה למכינות קדם צבאיות, במסגרתה נחשפים נערים ונערות לפרויקט המכינות קדם צבאיות באמצעות סיורים במכינות ומפגשים עם בני נוער בעיר ועוד.

ראש העיר בת ים, מר צביקה ברוט: "היום אנחנו רואים ערים אחרות שבאות ללמוד מאיתנו, סך הכל אחרי חמש שנים בלבד, על איך בונים מוביליות חברתית אצל חברה צעירים. המטרה הייתה לקחת את הנוער הכי טוב בארץ, זה שיש לנו בבת ים, ולתת לו את הכלים שהוא צריך כדי לממש את הפוטנציאל שלו, והיום אנחנו רואים את התוצאות. הצלחנו. באים ללמוד מאיתנו".

בנוסף, באירוע השתתף תת אלוף (במיל.) גור שרייבמן, מפקד בה"ד 1 לשעבר, שייטת 13 ומפקד עוצבת אדום המלווה את הפעילות של ממריאים שאמר: "עוברים דרכנו, כמפקדים בבה"ד 1, חמשת אלפים ילדים בשנה, כולם השמנת והסלתה של החברה הישראלית, ההבדל ביניהם לבין כל אחד אחר שלא הגיע לשם זה האמונה בעצמם. 80 אחוז האמונה בעצמם ו-20 אחוז היכולת ללמוד מאחרים, ענבה, צניעות והקשבה. מה שאתם עושים כאן מלמד את הנוער בדיוק את הדברים הללו".

במסגרת הפעילות השנתית, 'ממריאים' מפעילה מרכז שירות צבאי משמעותי, תוכניות ושיעורים בשיתוף פעולה עם בתי הספר במטרה להכין את התלמידים לצו הראשון והליכי המיון לצה"ל. בעזרת שיתוף הפעולה עם עיריית בת ים ובתי הספר בעיר, כ-60% מתלמידי כיתות י"א-י"ב בעיר נחשפו לתוכנית 'ממריאים', למדו על תהליכי המיון לצה"ל, ועל המשמעות של מכינות קדם צבאיות ושנת שירות ובשנה הקרובה כ-1,000 תלמידות ותלמידי כיתות י"א יקבלו הכנה לצו ראשון.

מעבר לפעילות העירונית הבית ספרית, מפעילה 'ממריאים' את 'סיירת ממריאים', קבוצות נוער אשר עובדים איתם בצורה מרוכזת ואישית יותר, בכדי לקדם אותם בעזרת מפגשים שבועיים, סמינרים ויזמות חברתית.

במהלך הסמינרים עובדים עם הצעירים והצעירות על יציאה מאזור הנוחות, הנעת יוזמות חברתיות והכנה לקראת שנת שירות או מכינה קדם צבאית. במהלך השנה יוצאים החניכים ל-20 פעילויות מעשירות חוץ עירוניות. מאז הקמתה, עשרות חניכים השתתפו ב'סיירת ממריאים' ובוגריה אשר מסיימים י"ב יוצאים לשנת שירות, מתגייסים ליחידות קומנדו, ייעודי קצונה ועתודה אקדמית ומגיעים ליחידות טכנולוגיות.

בשנה החולפת 16 מתוך 18 בוגרי 'סיירת ממריאים' המשיכו לשנת שירות או מכינה קדם צבאית, והמטרה היא להגדיל את כמות בני הנוער בוגרי התוכנית בשנה הקרובה ולחשוף את הנוער הבת ימי לשירות משמעותי והישגי.

מנהל 'סיירת ממריאים', רועי כהן: "אנחנו נרגשים לפתוח שנה חדשה. סיירת ממריאים תחת מנהלת ממריאים מבית ש.ק.ל ישראל היא המקום שמקדם את הנוער בעיר ומכווין אותו לעתיד מוצלח יותר, אנחנו נותנים לנוער כלים להצלחה בחיים ודרך זה מכווינים אותם לשירות צבאי משמעותי ושנות שירות ומכינות. אנחנו מזמינים את הנוער בעיר להגיע ולהצטרף להצלחה".

'ממריאים', אשר שמה על דגלה את קידום הנוער הבת ימי, ההעשרה שלו וקידום המעורבות החברתית, מסבה גאווה גדולה לעיר בת ים וזוכה למחמאות ושבחים מגורמים בצה"ל על עשייתם החברתית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות