n
דף הבית / בת ים / בת-ים ציינה 51 שנים לזכר י״א חללי מינכן

בת-ים ציינה 51 שנים לזכר י״א חללי מינכן

כמידי שנה, העיר בת-ים קיימה השבוע (10.9) טקס לזכר י״א חללי מינכן, במלאת 51 שנים לטבח הספורטאים הנוראי באולימפיאדת מינכן בגן הנקרא על שמם, גן י"א חללי מינכן בשכונת רמת הנשיא בבת-ים.

בת-ים מציינת 51 שנים לזכר י_א חללי מינכן1 צילום דוברות עיריית בת ים

הטקס נערך בשיתוף עם הוועד האולימפי בישראל והתקיים במעמד: ראש העיר צביקה ברוט, מ״מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי יריב וסגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט ד״ר לב טופור.

במרכז הטקס הונחו זרי זיכרון למרגלות האנדרטה הניצבת בגן, המורכבת מ-11 אלמנטים דמויי טבעת השלובים זה בזה. ליוו את הטקס בקטעי הנחיה וקריאה, תלמידי תיכון "רמות".

בת-ים מציינת 51 שנים לזכר י_א חללי מינכן2 צילום דוברות עיריית בת ים

עוד השתתפו: הנהלת ומועצת העיר, נציגי הוועד האולימפי, משפחות שכולות, נציגי הקונגרס היהודי אירופה-אסיה, תנועות ובני נוער, תושבי העיר ונציגי משפחתו של אלברט שביט ז״ל.

אלברט שביט ז"ל היה מייסד ויוזם את טקס הזיכרון לחללי מינכן בבת-ים אשר הלך לעולמו בחודש מרץ האחרון. הנצחת זיכרונם של חללי מינכן הייתה נר לרגלו בעשור האחרון, והשקיע את כל זמנו בשימור הזיכרון, הקמת האנדרטה בעיר, שמירה על קשר עם המשפחות השכולות וקיום האירוע לזכרם. אלברט נבחר כיקיר העיר בשנת 2019 על פועלו ותרומתו הרבה לקהילה.

ראש העיר בת-ים, צביקה ברוט אמר בנאומו: ״החשיבות הרבה שאנו רואים בקיום הטקס שנה אחר שנה היא כפולה, הן בהיבט זיכרון הספורטאים והן בהיבט המשכיות הסיפורים הלאה על ידי בני ובנות הנוער שלנו דרך ההשתתפות של הדור הצעיר בטקסים אלו.

אנו נכנסים לשנה חדשה לאחר שנה לא פשוטה, ואם יש משהו שכל אחד ואחת מאיתנו יכולים לעשות כדי לכבד את הנופלים שבזכותם אנחנו פה זה לדבר יותר אחדות, פיוס ובעיקר להיות יחד. מתוך זה נוכל להיות חזקים ובטוחים אל מול האיומים והטרור״.

בת-ים מציינת 51 שנים לזכר י_א חללי מינכן3 צילום דוברות עיריית בת ים

צילומים: דוברות עיריית בת ים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות