דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
אני בת 34 ויש לי ארבעה ילדים מגיל 4 עד 14. עול הבית נופל עלי, אני מרגישה חוסר הערכה מצד בעלי. אין לי "מילה" בבית וההחלטות הן בדרך כלל שלו. אני כל כך כועסת עד כדי כך שאני חושבת על פרידה וגירושין, כשאני מעלה זאת בפניו מתחילה תקופה של התחנפויות מצדו וניסיונות התקרבות עד למריבה הבאה. האם לדעתך אפשר לתקן את המצב או צריך לפרק את הקשר?

תשובה
משבר ומצוקה הקיימים במערכת נישואין פוגעים בתחושת הרווחה האישית והמשפחתית. קשר זוגי שאמור להיות מקור תמיכה וכוח הופך לא פעם להיות כואב ופוגע. בכוחה של התקשורת לבנות או להרוס את מערכת היחסים בין בני זוג, עליך ועל בעלך ללמוד כיצד לפתור את הבעיות שעולות מפעם לפעם ולקבל החלטות משותפות. במצב הנוכחי קיים ביניכם חוסר כבוד לדעותיו ולרצונותיו של השני. להערכתי המצב ניתן לתיקון, לפני שתחליטי על פירוק הקשר התחילי את בשינוי. שתפי אותו ברגשות, בחוויות ובהחלטות, התייעצי אתו וקחי בחשבון גם את דעתו ורצונו. אל תשכחי לומר לו לפעמים מילת הערכה על התנהגות נעימה. מקור הזוגיות הוא בחברות של שניים שתומכים זה בזה, עומדים זה לצדו של זה בטוב וברע ושמציבים את טובתו של השני במקום גבוה בסולם העדיפויות.

שאלה
בני בן ה – 16 מתעניין פחות ופחות בלימודים וההישגים בהתאם. בראש סדר העדיפויות שלו נמצאים החבר'ה וזה בא על חשבון דברים חשובים באמת. כיצד לגרום לו להבין מה באמת חשוב בלי מריבות ואיומים.

תשובה
בגיל ההתבגרות החבר'ה מהווים קבוצת התייחסות ותמיכה. ההשתייכות אליהם, במיוחד על רקע ההתרחקות מההורים מספקת למתבגר תחושת שייכות, ביטחון, תמיכה רגשית וזהות. תופעה שכיחה אצל מתבגרים היא נסיגה זמנית בהישגים הלימודיים ובדרך כלל זהו משבר חולף. החבר'ה מאפשרים למתבגרים לספר על הקשיים, לקבל עצות, תמיכה וחיזוקים, המתבגר מבין שהוא לא לבד או שונה ומבינים אותו. כהורה למתבגר עלייך לשמור על מערכת יחסים טובה עם בנך, אם תצרי עבורו אווירה תומכת ולא מלחיצה או ביקורתית ותכירי בכך שלבני הנוער ההצלחה בלימודים אינה חשובה יותר מהחבר'ה, תצליחי בצורה עקיפה להשפיע על התפקוד שלו בבית הספר. עלייך להיות עם "יד על הדופק", אך לזכור שמרבית בני הנוער ערים לחשיבות המסגרת והלימודים. ההורים מהווים דמויות משמעותיות בכל הקשור ללימודים אבל תפקידם ליצור אווירה תומכת, להתעניין בנעשה ולהיות בקשר עם הגורמים בביה"ס.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות