n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: כ-159 צעירים, נפגעו בתאונות דרכים ליליות בעשור האחרון, שניים נהרגו

בת ים: כ-159 צעירים, נפגעו בתאונות דרכים ליליות בעשור האחרון, שניים נהרגו

על פי נתוני עמותת אור ירוק, רק בשנת 2020 נפגעו בבת ים 13 צעירים בשעות הלילה, אחד נהרג. במחקר ענק שכלל עשרות אלפי צעירים, מתברר כי למעלה ממחצית מהצעירים בישראל, לא יהססו לנהוג הביתה גם לאחר שתיית אלכוהול

צעיר שוטר צילום עמותת אור ירוק
צעיר נקנס לאחר בילוי לילי- צילום: עמותת אור ירוק

בימי הקיץ ובוודאי בחופשה, בני נוער וצעירים רבים יוצאים לבילויים עד השעות הקטנות של הלילה. בחלק מהמקרים ישתו אלכוהול, חלקם ינהגו עייפים ובכל מקרה עשויים הבילויים הללו להעמיד את אותם צעירים בסיכון להיות מעורבים בתאונות דרכים במיוחד עכשיו לעומת שאר השנה.

בבת ים נפגעו בעשור האחרון (2011-2020) 159 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר 13 צעירים בלילה, מהם צעיר אחד נהרג.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) קרוב ל-900 צעירים בגילאי 15-24 בכל ישראל, מהם 19 צעירים נהרגו. מעל מחצית מהצעירים שנפגעו, נפגעו בתחום העירוני – 478 נפגעים.

מנתוני מחקר רחב היקף שביצעה עמותת אור ירוק בקרב כ-50 אלף בני נוער עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפע אלכוהול, במהירות מופרזת או ברכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה כמעשה מסוכן.

  • 25% מהנשאלים טענו כי זה לא מסוכן בכלל לנהוג ללא רישיון או אם נוהגים בזהירות בכבישים צדדים.
  • 55% מהצעירים טענו כי קיים סיכוי שינהגו הביתה לאחר שתית שליש בירה או מנת אלכוהול אחרת (החוק קובע כי אסור לנהג צעיר לשתות אלכוהול, אפילו טיפה אחת ולנהוג).
  • 30% מבני הנוער לא פסלו כי יחזרו הביתה עם חבר ששתה חצי ליטר בירה (13% אף טענו כי חצי ליטר בירה לא משפיעה – בקטנה).
  • 43% מבני הנוער לא חושבים שלסמס בנהיגה "תמיד מסוכן", (24% אף טוענים כי זה לא מסוכן אם הנהג מנוסה ונוהג לאט).
  • 52% מבני הנוער טענו כי לא יעמדו על כך שחבר שנוהג במהירות מופרזת יאט את הרכב (24% טענו כי אין מצב שיגידו משהו – פאדיחה).
  • 32% מבני הנוער לא חושבים שחשוב מאוד לחגור חגורת בטיחות במושב האחורי בכל מצב (16% אף טענו כי לא חשוב לחגור ודיווחו כי לא יחגרו).
  • 21.5% מבני הנוער טענו כי לא חשוב לחבוש קסדה ולציית לחוקי התנועה והתמרורים בעת רכיבה על אופניים חשמליים. (11% טענו כי חשוב רק מדי פעם לחבוש קסדה ולציית לחוקים).
  • 74% מהנשאלים חושבים שלבנות יש יכולת להשפיע לטובה על נהיגת הבנים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה אנחנו רואים את הנתונים הקשים של היפגעות צעירים, בלי סימן לירידה משמעותית ובמקרים רבים גם עליה מדאיגה. תאונות של צעירים הן ברובן בעלות מאפיינים מאוד ברורים ולכן הן אינן גזירת גורל וישנן דרכים להילחם בהן ולמנוע אותן.

צעירים יפגעו בתאונות במקרים רבים לאחר בילויים ובשעות הלילה ואת מאמצי המניעה יש להשקיע בהתאם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתחבורה ציבורית יעילה בשעות הלילה, כזו שתאפשר לצעירים להימנע מנהיגה לאחר הבילויים ותעזור להם להגיע הביתה בשלום.

במקביל חייבת המשטרה להעלות את כמות השוטרים והניידות שבשטח ולהגביר אכיפה ממוקדת למרכזי הבילוי באופן שירתיע את הנהגים הצעירים מנהיגה מסוכנת תחת השפעת אלכוהול, ומלסכן את חייהם ואת חיי יתר משתמשי הדרך. רק בשילוב מאמצים של כלל הגורמים נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע תאונות מיותרות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות