בעמותה בדקו את מספר הולכי הרגל שנפגעו בערים מעל 50 אלף תושבים בחמש השנים האחרונות המלאות (2022-2018), וזאת בהשוואה לכל אלף תושבים בכל בעיר. 0.77 הולכי הרגל נפגעים בתאונות דרכים בבת ים בכל שנה בממוצע לכל אלף תושבים (97 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה בעיר), מעט יותר מתל אביב-יפו שנמצאת במקום השני עם 0.77 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע. את החמישייה סוגרות הערים: עפולה, חיפה וחדרה.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הפכו לשקופים והם למעשה האוכלוסייה החלשה ביותר בשרשרת, בעיקר ילדים ואזרחים וותיקים אשר מהווים חלק גדול מהנפגעים. הולכי הרגל נפגעים בעיקר בערים ולכן על ראשי הערים למפות את נקודות התורפה ואת הרחובות האדומים בהם נפגעים רוב הולכי הרגל, ולטפל באותם מוקדים.
צילומים: עמותת אור ירוק
הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יובילו מדיניות ארצית של מיתון וריסון תנועה, המקובלת מאוד בערים מערביות רבות. אנחנו מפגרים אחרי הערים הגדולות באירופה אשר מובילות מדיניות ששמה את הולכי הרגל בראש הפירמידה ולא בתחתית סדר העדיפויות. ככל שנצליח להוריד את מהירות נסיעת כלי הרכב ברחובות מרובי הולכי רגל כמו גם בסביבת בתי ספר, גנים ציבוריים ובתי אבות, נוכל לצמצם את מספר הולכי הרגל ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים ולהציל חיים".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
נהגים קקה, שאין תרבות ואין אכיפה זה מה שקורה