n
דף הבית / חדשות בת-ים / עשרות תאונות בחולון ובת ים בשנה האחרונה עם מעורבות רכבים כבדים

עשרות תאונות בחולון ובת ים בשנה האחרונה עם מעורבות רכבים כבדים

לא פחות מ-53 תאונות עם מעורבות של משאיות ואוטובוסים, אירעו בשנה האחרונה בחולון ובבת ים. בעשור האחרון התרחשו בערים, למעלה מ-530 תאונות עם מעורבות של רכבים כבדים

משאית צילום עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

מעורבותם של משאיות ואוטובוסים בתאונות דרכים בישראל – ובפרט בתאונות דרכים שיש בהן פצועים קשה או הרוגים – גבוהה יחסית לסוגים אחרים של כלי רכב, ומצבה של ישראל בתחום זה חמור משל מרבית המדינות המפותחות. אחד מכל ארבעה הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2021 נהרג בתאונה עם אוטובוס או משאית.

לא פחות מ-89 תאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד בתאונה) במעורבות אוטובוסים ומשאיות כבדות (מעל 3.5 טון) אירעו בשנת 2021 לעומת 72 תאונות דרכים קטלניות שאירעו בשנת 2020 במעורבות אוטובוסים ומשאיות  – עליה של 23%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

העיר חולון מדורגת חמישית בטבלת הערים עם 30 תאונות במעורבות רכבים כבדים בשנת 2021. בת ים, מדורגת שמינית עם 23 תאונות דומות בשנה שחלפה. אם מסתכלים פני עשור שלם, בחולון אירעו 268 ובבת ים 263 תאונות דרכים עם מעורבות של רכבים כבדים. בארבעת המקומות הראשונים נמצאות: תל אביב, ירושלים, חיפה ורמת גן.

27% מהאוטובוסים בתחבורה הציבורית שנבדקו על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל בשנת 2021  נמצאו עם ליקויים ו-57% מהמשאיות שנבדקו נמצאו עם ליקויים, חלקן אף הורדו מהכביש בגרירה.

מעמותת אור ירוק נמסר: "מעורבותם הגבוהה של כלי רכב כבדים בתאונות דרכים קטלניות מהווה את אחת מנקודות התורפה המרכזיות בבטיחות בדרכים בישראל. לכלי הרכב הכבדים מאפיינים יחודיים אשר מעצימים ומגבירים את חומרת הפגיעה במקרה של תאונת דרכים.

לכך יש להוסיף את תנאי הנהיגה של הנהגים הנוהגים במשך שעות רבות, בעייפות ובתשישות. למרות מספר וועדות שהתכנסו ועסקו בנושא בשנים האחרונות, מסקנות רבות כלל לא יושמו ולקחים לא הופקו.

יש לפעול בדחיפות להטמעת הטכוגרף הדיגיטאלי אשר יצמצם משמעותית את שעות העבודה הרבות של הנהגים, כמו גם נהיגה במהירות מופרזת. יש לחזק ולהגדיל את מערך האכיפה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והמשטרה כדי לייצר הרתעה בקרב נהגים אשר נוסעים במשאיות לא תקינות".

תחבורה ציבורית אוטובוסים צילום עמותת אור ירוק

צילום: עמותת אור ירוק

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות