בעמותת אור ירוק ניתחו את חלקם היחסי של נהגים צעירים (עד גיל 24) שנפגעו בתאונות דרכים בערים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מתוך כלל הנהגים שנפגעו באותן שנים בערים. במסגרת הבדיקה נבדקו ערים מעל 50 אלף תושבים.
מניתוח הנתונים עולה כי בערים ערביות שיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים גבוה מאוד.
בשל מאפייני הנהיגה הייחודיים של הצעירים, סופי השבוע הם ימים עם סיכון גבוה להיפגעות בתאונת דרכים (ימים שבהם נרשמה עליה בהרוגים ובנפגעים). נהגים צעירים נוהגים בשעות הלילה המאוחרות לאחר בילוי, חלקם הם חיילים החוזרים לחופשת סוף השבוע ונוהגים בעייפות, תחת השפעת אלכוהול, וכל זאת בחוסר ניסיון הפוגע ביכולת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב.
14.1% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בחולון בחמש השנים האחרונות (2016-2020) היו נהגים צעירים (עד גיל 24). חולון היא העיר המודרגת במקום ה-25 בשיעור הנפגעים. בחמש השנים האחרונות נפגעו בעיר 106 נהגי רכב פרטי צעירים בתאונות דרכים.
13.7% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בבת ים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) היו נהגים צעירים (עד גיל 24). בת ים היא העיר המודרגת במקום ה-26 בשיעור הנפגעים. בחמש השנים האחרונות נפגעו בעיר 57 נהגי רכב פרטי צעירים בתאונות דרכים.
במקומות הראשונים נמצאים הערים: רהט, לוד, אום אל-פאחם, ראש העין, נצרת, בית שמש, נהריה, רמלה, ירושלים ובאר שבע.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. להיעדר הניסיון וחוסר היכולת לקרוא את מפת הסכנות יש חלק מרכזי בהיפגעות שלהם בתאונות דרכים.
כל גורמי המקצוע חייבים להתגייס במטרה לצמצם את היפגעותם הגבוהה של הצעירים בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים להירתם למשימה ולמקד פעילות לצמצום הנפגעים בתוך הערים, במסגרת הפעילות הקהילתית.
במקביל, יש להעלות את המודעות ולהגביר את ההסברה במדיות התקשורתיות שבהן הצעירים נמצאים, בעיקר ברשתות החברתיות. ככל שנטמיע את ערכי הבטיחות בנהגים החדשים והצעירים נוכל לקטוף את פירות הבטיחות כשהם יהיו נהגים וותיקים ומנוסים".
צילום: עמותת אור ירוק
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]