דף הבית / כללי / אתגר חדש לתלמידים

אתגר חדש לתלמידים

רונן דמארי

 

תלמידי מקיף ג' העמית נהנו לאחרונה מאתגר חדש, הם נדרשו להשתמש בידע שלהם בכימיה כדי לנטרל פצצות ולצאת מהמעבדה. כמובן שאפשר להירגע, מדובר במשחק על פי טרנד חדרי הבריחה ששוטף את המדינה. החדר נבנה בשיתוף המרכז הארצי למורי כימיה במכון ויצמן במטרה לקדם את מקצוע הכימיה בבית הספר.

החדר עסק בנושא חומצות ובסיסים אותו למדו התלמידים. מכיוון שהחדר הכיל חידות שבהן משתמשים בכימיקלים, הוא התבצע במעבדה למשך השבועיים האחרונים. במעבדה הוחבאו חידות שונות והתלמידים נדרשו לחפש ולפתור אותן. פתרון החידות הוביל את התלמידים למזוודות שבתוכן פצצות. על התלמידים הוטל לנטרל אותן במסגרת זמן נתונה. פתרון החידות דרש שיתוף פעולה של כל התלמידים. חדרי הבריחה הראשונים בישראל הוקמו לפני כארבע שנים ומאז הוקמו מאות חדרים ברחבי ישראל. גם במערכת החינוך בראשון לציון זיהו את הפוטנציאל של האתגר לגרות את התלמידים להתחבר למקצועות המדעים ולפני כשנה הוקם חדר בריחה במתמטיקה בחטיבת הביניים "רבין". המורות בבית הספר יצרו משחק הרפתקאות בו התלמידים ננעלים בחדר ונדרשים להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בו כדי לפתור סדרה של חידות, למצוא רמזים, לפענח צפנים ולהימלט מהחדר תוך זמן מוגבל של 60 דקות. בחדר הבריחה נדרשים התלמידים להשתמש בכושר הבחנה, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, כישורים אסטרטגיים, מיומנויות של עבודת צוות וכמובן בידע מתמטי שנרכש לאורך כל שנת הלימודים כדי לברוח מהחדר.

גם במקיף ט' נאות אשלים עמלים בחודשים האחרונים על הקמת חדר בריחה המבוסס על סיפור אפוקליפטי. בשנת 2030 מדען המציא מחשב מתקדם בשביל לעזור לעולם אלא שהמחשב השתלט על מערכות הטילים של הממשלות בעולם וגרם לבני האדם להילחם אחד בשני ובסוף השתלט על העולם וגרם לו להפוך לעולם נטוש ומלא בגזים רדיואקטיביים. בחדר הבריחה המשתתפים נמצאים בעתיד שהעולם בו נהרס, מזוהם ומלוכלך והם צריכים למצוא מכונת זמן ולחזור בזמן אל ההווה. בחלק נוסף הם צריכים להרוס את המחשב ובהמשך הם צריכים לחזור לעתיד כדי להזהיר את המדען שלא יחזור על הטעות שלו.

חדר הבריחה במקיף ג העמית
חדר הבריחה במקיף ג העמית. צילום: באדיבות העירייה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות