n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / טיולים וארועים / היומנים של אמא: מחזה יחיד שכל אחד חייב לראות

היומנים של אמא: מחזה יחיד שכל אחד חייב לראות

השחקן אמיתי קידר העלה מופע יחד בו הוא מספר את סיפור חייה של אמו שהתמודדה עם מחלת נפש ושופך אור על המחלה של המאה 21

WhatsApp Image 2022-10-27 at 11.18.29
צילום: דוד קפלן

למי שעדין לא ראה את הצגת היחיד של השחקן אמיתי קידר "היומנים של אמא"  מומלץ לפנות זמן ולהגיע לראות סיפור אנושי נוגע ללב ואמתי של אמו של קידר שנפטרה לפני 25 שנה והתמודדה עם מחלת נפש, מדובר בהצגה שנוגעת בכולם. בשנת 2022 נסתכל סביבנו ונבין את המציאות והקושי של המתמודדים עם מחלות הנפש.

ההצגה מתחילה ביום ההלוויה של אמו של קידר, כאשר הוא מוצא בתוך קופסת נעליים, יומנים שהיא כתבה לאורך השנים ולידם מכתב, מן צוואה שמחכה שיוציא אותם לאור.
קידר בנה  היחיד, במשך 25 שנה שמר את המכתבים וידע שיום אחד יהפוך אותם לצוואה שתמומש,  כשנפטרה היה סטודנט צעיר למשחק ותיאטרון שעם השנים התפתח וגדל ושיחק בארץ ובחו"ל. בימי הקורונה, פתח קידר שוב את המכתבים והחליט להפיח בהם חיים בדמות המחזה.

בהצגה מגולל קידר את חייה של אימו שהתחתנה, עבדה ופתאום באמצע החיים משהו החל להיסדק והיא אושפזה בכפייה,  על יחסיי אם ובנה בשני עולמות מקבילים בהם היא חיה: עולם המציאות ועולם הפנטזיה – עולם ייסוריי הנפש והאשליה, הרווי בתעתועי שווא.

בהצגה הוא מסביר מה עובר ילד, נער כאשר אמו מתמודדת עם מחלת נפש, על הקושי והאהבה החזקה לאמו, על החלומות שלו שהלכו והתגבשו עם השנים סביב חלומה של אמו שרצתה להיות שחקנית מפורסמת שתועדו ביומנים. היא רצתה להיות שחקנית כל חייה, והנה הוא קידר שחקן מוערך ומוכר ששיחק בעשרות סדרות בטלוויזה בארץ ובחו"ל.

במהלך ההצגה מגלה קידר, שאולי הבחירות שעשה בחייו הן בעצם חלק מהמסע שלו לקיים את הצוואה/החלום שהשאירה לו אמא:  במחזה הוא נותן ליומנים של אמא חיים. נותן לאמא חיים בו.

WhatsApp Image 2022-10-27 at 11.17.39
צילום: גל גפן

 

הצגת היחיד  בתיאטרון תמונע בתאריכים: 21.11, 22.11, 25.12

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

33 (6)

מופע חגיגי פתח את פסטיבל ימי זמר בחולון

תפריט נגישות