n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / ״שיוויון מגדרי צריך לקבל ביטוי לא רק על גבי פליירים וסיסמת בחירות אלא הלכה למעשה״

״שיוויון מגדרי צריך לקבל ביטוי לא רק על גבי פליירים וסיסמת בחירות אלא הלכה למעשה״

בפאנל סביבה שהתקיים אתמול, חמישי, נעדרה ח״מ איטל בציר אלשיך וחבריה לרשימה.  ״לא נעודד קיום אירועים בו אין ייצוג נשי שיווני על הבמה״ ציינה מגי סלע וגר, מתמודדת למועצה"

איטל בציר אלשיך
איטל בציר אלשיך

אתמול, חמישי, התקיים באולם בני ברית פאנל בו השתתפו שלושת המועמדים לראשות העיר : מתן דיל, זהר בלום ויניב מרקוביץ. בנושא סביבה, תכנון עירוני, אנרגיה והיערכות לחירום.את הפאנל הנחתה עפר לבנת מאתר ״שקוף״.

מארגני האירוע בחרו שלא להזמין את ח״מ איטל בציר אלשיך, שהיא ראשת רשימת ״רחובות חופשית ומאוחדת״ בטענה שהיא לא מתמודדת לראשות ולכן לא ניתן להזמין אותה להשתתף בפאנל ולהציג את האג׳נדה העשירה שלה בתחום הסביבה והקיימות, למרות שבתפקידה כמחזיקת תיק פיתוח בר קיימא פעלה בתחום.

חברי רשימת ״רחובות חופשית ומאוחדת״ בחרו שלא להגיע לפאנל מתוך אמירה שאין לתמוך בארוע ציבורי שבו אין ייצוג נשי. מגי סלע וגר, מתמודדת ברשימה, הביעה ברשתות החברתיות את אכזבתה ממארגני הפאנל שבחרו לתת במה רק לגברים. ״כל הניסיונות שלנו ושל מובילות 5050 רחובות לשנות את התמונה מול מארגני הפאנל לאכזבתנו לא צלחו. ולכן כל רשימת ״רחובות חופשית ומאוחדת״, כולל הגברים שביננו החלטנו להיעדר מאירוע זה אף על פי שתחום הסביבה הוא בדמנו. לא נעודד קיום אירועים בו אין ייצוג נשי שיווני על הבמה״.

יעל יחיאלי, מייסדת מיזם '5050- שותפות ושיוויון מגדרי' הגיבה בפייסבוק: ״כמה עצוב שאין אף מועמדת לראשות העיר רחובות. ואיזה יופי שכל המועמדים התחייבו לשוויון מגדרי. אבל אין מקום לפאנל בלי נשים בשנת 2024!!! בושה״.

לדברי ח״מ אלשיך: ״בפאנלים אחרים שבהם השתתפתי, דאגו המארגנים מתוך תפיסה ואג׳נדה שיוונית לתת לי במה כאישה וכראשת רשימה היחידה במועצה, כך גם נוהגת תנועת ״בונות אלטרנטיבה״ שתקיים פאנל ב-22/2 וכך היה אפשר לנהוג גם הפעם. שיוויון מגדרי צריך לקבל ביטוי לא רק על גבי פליירים וסיסמת בחירות אלא הלכה למעשה״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות