n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / ״החינוך של הילדים הרבה יותר חשוב מגחמה של החברה העירונית״

״החינוך של הילדים הרבה יותר חשוב מגחמה של החברה העירונית״

WhatsApp Image 2023-10-29 at 10.46.40

ההחלטה לפתוח את מסגרת החינוך בעיר, לוותה בלא מעט קולות צורמים, מצד אחד ההורים שהביעו את דעתם ברשתות החברתיות והודיעו שהם לא מוכנים לשלוח את הילדים שלהם, ומהצד השני בתוך עיריית רחובות, בחמ״ל גדול הממדים שהוקם בפאתי העיר, שם החליטו על ההחלטות החשובות ומהצד השלישי, בוועדי ההורים שהתרעמו על המתווה שהוגדר שנראה היה להם שהוא משרת רק צד אחר. את החברה העירונית.

מזה שבועיים מערכת החינוך בעיר רחובות שבה לסוג של סדר, החמ״ל העירוני החליטו ופסלו ואז שוב חשבו מחדש ובסוף החליטו על מתווה מסויים שהיה מקובל כנראה רק על ראש העיר, רחמים מלול, שכמו בעבר לוקח אחריות וניווט את המערכה, לדברי נוכחים בחדר, לגמרי לבד.

זה התחיל עם החלטה על מתווה לא ברור שהשאיר את רוב ההורים עם סימן שאלה ענק והמשיך עם מתווה שאמר שמי שיחזור לבתי הספר באופן מלא הוא למעשה רק תלמידי כיתות א ו-ב׳ ,״אלא שאז באורח מפלא החזירו את הצהרונים שמנוהלים על ידי החברה העירונית שהיא זרוע של עיריית רחובות ומכניסה כסף לכיס השני של העיריה״ אומרת ל״גל גפן רחובות״ אם החברה בוועד ההורים. ״על מנת שהצהרונים יופעלו צריך להביא ילדים ואותם הילדים שחזרו ללמוד הם אותם ילדים שימלאו את הצהרונים. מה שנוצר הוא מצב שבו ילדים הלומדים בכיתות הגבוהות יותר נשארים בבית ולומדים בזום. אין מתווה נורמלי, אין פתרון הגיוני או התחשבות בתלמידים אלא רק במה יכניס כסף״ היא מציינת.

לדבריה, ״כל יושבי הראש התנגדו לפגיעה האנושה בילדים ולא הסכמנו עם המתווה. עשינו ישיבת וועד כללית והבנו שאנחנו לא נותנים לזה יד. החינוך של הילדים הרבה יותר חשוב מעוד גחמה של החברה העירונית שכל קשר בינה לבין טובת התלמידים רחוקה שנות אור״.

החברה העירונית היא חברה שאמורה לתת לנו שירות, ואני לא מאמינה שאם ראש העיר החליט משהו אחר מישהו שם יעז לעשות אחרת״ אומרת אם נוספת בוועד ההורים ומוסיפה ״כולנו ראינו מה קרה בקורונה עם תלמידי הכיתות הגבוהות שלמדו בזום, שם מתחילה הנשירה הסמויה  רק מתעצמת עם השנים. אז בחרה העירונית לא לוקחים אחריות על זה ובעיריה לא ראו את התלמידים והחלטנו כולנו לצאת למאבק״.

ביום רביעי בערב, התקיימה פגישת יור״ים של כלל בתי הספר בעיר, במהלכה הוחלט על דרך פעולה ופניה לעירייה בדרישה חד משמעית לשנות את המתווה הקיים. ״זה הגיע לטונים צורמים מול ראש העיר שפשוט לא רצה לשמוע על שום דבר אחר״ אומר גורם בעירייה, בסופו של דבר גם ראש מנהל החינוך אפרת צוקרמן התערבה ואיימה שהיא תתפטר אם לא ינסו להקשיב להורים ואז התערב גם מחזיק תיק החינוך,זהר בלום שניסה להרגיע את הרוחות והרכיב מתווה שהוסכם על הצדדים״.

מצופית  גולן, יו״ר ועד ההורים העירונית נמסר בתגובה: ״כולנו בוועד ההורים לא אהבנו את ההנחתה של החברה העירונית שלא רואה את התלמידים באמת ומיום ריבעי התחלנו בשיחות עם כל הגורמים הרלוונטים על מנת לפתור את זה. ואכן, ביום חמישי. קיבלנו מתווה שייתן גמישות פר בית ספר שיכול לשלב את כל השכבות. אפשר למצוא המון פיתרונות כשבאים לטובת ההורים , זהר הסכים  ויש גם את המילה של רחמים, משיחות גם איתם אני מאמינה שיעשו מאמץ למצוא כל פיתרון. יש פה עוד ילדים שצריך לראות אותם זה ההתייחבות של זהר אפרת וראש העיר דרכם. יש הבנה אמיתית שזה הצורך של השעה כרגע – גמישות גמישות גמישות״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות