n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / שומרים על הילדים מפני הסכנות ברשת

שומרים על הילדים מפני הסכנות ברשת

התפרסם סקר ראשון מסוגו בישראל, על עולם הגיימינג וחשיפת הילדים שלנו לסכנות ברשת. נתונים מדאיגים במיוחד

גיימינג משחק מחשב צילום PIXABAY
צילום PIXABAY

המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 ולשכת המדען הראשי מפרסמים לראשונה נתונים של סקר שבוצע בקרב בני נוער בישראל בנושא "סיכונים בעולם הגיימינג". הסקר בוצע ברבעון הרביעי של שנת 2022 על-ידי חברת מדגם עבור המשרד לביטחון לאומי. הסקר נערך בקרב 435 מרואיינים בגילי 18-12, מתוך מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ללא אוכלוסייה חרדית.

מנתוני הסקר עולה כי יותר מ-40% מבני הנוער המשחקים במשחקי רשת נחשפו לתכנים בלתי הולמים ובעיקר לאלימות, ביוש (שיימינג) תוכן מיני והצעות מגונות; כ-66% מתוכם דיווחו לגורם כלשהו על הפגיעה. בסופי שבוע ובחגים שעות השימוש עולות: כ-66% מבני הנוער משחקים למעלה משעתיים בממוצע.

עוד נתונים מהסקר: 70% מבני הנוער בישראל משחקים במשחקי רשת, 84% בקרב בנים לעומת 57% בקרב בנות.

בחברה הערבית נרשמו אחוזים גבוהים יותר – 82% לעומת 66% בחברה היהודית.

86% מהמשחקים במשחקי רשת משתמשים בשירותי שיחה (צ'ט ושיחות קוליות), בעיקר באפליקציית "דיסקורד" ובשירותי המשחק עצמם.

למעלה מ-50% מהשחקנים עברו במהלך המשחק לחדר פרטי עם שחקן שאינם מכירים ו-18% מהשחקנים עברו לשיחה בצ'אט פרטי עם אדם שאינם מכירים. מהסקר עולה כי גם בני נוער ששוחחו עימם בהרחבה על הסכנות ברשת פעלו כך.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הגנה על ילדים ברשת זהו יעד. במטרה לצמצם אלימות ופגיעה בילדים ברשת, המשרד לביטחון לאומי פועל מסביב לשעון ומאפשר לפנות באופן מקוון.

במיוחד בחופש הגדול, בו הילדים ובני הנוער נמצאים שעות רבות מול המסך, חשיבותו של מוקד 105 במשרד לביטחון לאומי עולה, במטרה למקד את פעילות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת אנו עורכים סקרים ומעודדים את ההורים ואת הדמויות החינוכיות לשוחח עם הילדים על הסכנות האפשריות במשחקי המחשב, וקוראים לדווח על כל מקרה חשוד."

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – באדיבות המשרד לביטחון לאומי

השר לביטחון לאומי- איתמר בן גביר. צילום באדיבות המשרד לביטחון לאומי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות