n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: מאות משתתפים בהפגנת הקהילה הגאה

רחובות: מאות משתתפים בהפגנת הקהילה הגאה

מאות משתתפים הערב (חמישי) בהפגנה ברחובות, עקב מקרה אלימות כלפי צעיר להט"ב בעיר. עדי דוידוב, מאפר ואושיית רשת, שהותקף על ידי קבוצת אנשים שהשליכו אבן לראשו בעודו עומד מחוץ לקניון כשהוא מאופר ולבוש ורוד. 

צילום: אוראל רגינסקי
צילום: אוראל רגינסקי

היום, יומיים לאחר שדוידוב הותקף, התקיימה בתגובה הפגנה של הקהילה הגאה ברחובות. מאות חברי וחברות הקהילה הגאה, תומכים ותומכות, פעילות ופעילי מחאה רחובותיים, ומספר חברי וחברות מועצה ומועמדים לראשות העיר נכחו בהפגנה, המתפרסת מקניון רחובות ועד רחבת בנין העירייה. המפגינים הגיעו כשבידיהם דגלי גאווה ודגלי ישראל, מגאפונים, תופים ושלטי מחאה. בהפגנה נשמעות קריאות כמו "ההומופוביה מתחילה במסדרונות הממשלה", "גם לטרנס וגם לסיס ביטחון הוא הבסיס", ו- "התשובה לאלימות: מ-ה-פ-כה".

ההפגנה אורגנה על ידי חברות קוויר בעיר, קהילה להטבית רחובותית, ועל ידי חברות פורום הלהטב העירוני. ארגוני המחאה ברחובות הביעו תמיכה בהפגנה וקראו למפגינים להגיע. "לא ניתן לקולות החשוכים להשתלט על העיר שלנו! מגיע לנו לחיות פה בביטחון, בלי פחד ובלי להתחבא", כך כתבו המארגנות בהודעה שהופצה בדבר ההפגנה.

אלון אופנהיימר רכז הקהילה הגאה בעיר מסר כי ״מהרגע ששמענו על המקרה היה לנו ברור שלא נעבור עליו בשתיקה, נגמר העידן ברחובות שמישהו יכול לפגוע בחבר/ת קהילה שלנו ושזה יעבור בשתיקה! אנחנו פה לעמוד על ההגנה של כל להט״ב בעיר לחיות בצורה בטוחה וחופשית בעיר שלנו. כולי תקווה שהמסר יגיע לכלל תושבי העיר ומנהיגיה שאלימות היא קו אדום שצריך למתוח בצורה לא מתפשרת. זהו מאבק של כלל התושבים ברחובות לחיים בשלום וביטחון.״

מטל מיכלבסקי, חברת קהילת קוויר בעיר וממארגנות ההפגנה נמסר: "אנחנו כאן הערב כדי לעמוד מאחורי עדי, וכדי שכל חבר וחברת קהילה ברחובות ידעו שהם לעולם לא לבד אל מול האלימות והלהט"בופוביה. הקהילה שלנו חזקה ומאוחדת, ואנחנו לא נכנע ולא נתחבא אל מול קולות חשוכים שהיו רוצים למחוק את הנראות שלנו מהמרחב הציבורי. העיר הזאת, המדינה הזאת, היא הבית של כולנו, ולכולנו מגיע לחיות בה בבטחון ובחירות. אנחנו נאבקות אחת למען השניה, למען היכולת שלנו לחיות חיים מלאים וחופשיים מדיכוי ומשטור אלים. נמשיך לבנות עתיד טוב יותר מתוך אמונה שלמה שהמאבק והסולידריות בינינו משנים את המציאות״.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות