n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / עיריית רחובות מציגה: איצטדיון במקום ממ״דים ואי הרחבת כיתות הכוננות

עיריית רחובות מציגה: איצטדיון במקום ממ״דים ואי הרחבת כיתות הכוננות

יו״ר האופוזיציה מתן דיל זועם, בעיריה החליטו להשקיע עוד מליונים באצטדיון העירוני בעת מלחמה כאשר בתי הספר בחלקם ללא מיגון

WhatsApp Image 2023-11-12 at 17.10.16

בחמישי האחרון התכנסה מועצת העיר לדיון חירום בבקשתו הדחופה של חבר המועצה ויו״ר האופוזיציה מתן דיל בנוגע לשני נושאים חשובים – הרחבת כיתות הכוננות והמוגנות הפיזית של התושבים.

״עוד בערב הראשון למלחמה, התקשרתי לרחמים ואמרתי לו שכעת אין מקום לפוליטיקה וכולנו כאיש אחד למען תושבי העיר. הבטחתי לו בשמי ובשם סיעת רחובותי גיבוי מלא לפעולות למען התושבים בתקופת הלחימה והוספתי גם שאני באופן אישי עומד לרשותו בכל דבר ועניין״ כתב דיל בפוסט  והוסיף ״בעניין מרחבים מוגנים מוסדיים למערכת החינוך ומרחבים מוגנים באזורים בעיר שלא קיים בהן מיגון לצערי יצאתי המום ומאוכזב מהתנהלות המועצה והעומד בראשה. אחרי דיון סוער ונוקב אמנם התחייב ראש העיר לרכוש מרחבים מוגנים ולצמצם את הפערים, אך התנה זאת בכך שיצליח לגייס את המשאבים למימון המיגון ממשרדי הממשלה השונים ולא באופן מהיר וישיר ממשאבים עירוניים זמינים. אני כמובן התנגדתי. אסור לנו לבזבז זמן ולסמוך על הממשלה. אנחנו מחוייבים להזמין מרחבים מוגנים מוסדיים עכשיו״. כתב דיל.

״להפתעתי, לצד הקושי למצוא מקורות מימון למיגון מוסדות החינוך, ביקשה העירייה לאשר עשרות מיליונים לטובת תשתיות ופיתוח העיר ובין היתר תוספת של עוד 10 מיליון ש״ח לאיצטדיון העירוני (עוד 10 מעבר ל100 שכבר הוצאנו). עם כל הכבוד לאיצטדיון, חזרה מלאה ללימודים חשובה הרבה יותר. סיעת רחובותי בראשותי התנגדה ודרשנו לקבל החלטה שהכספים הללו יועברו מיידית לרכישת מרחבים מוגנים שיאפשרו לעוד בתי ספר וגני ילדים לחזור ולפעול. הנהלת העיר הצביעה נגד ההצעה שלנו .אנחנו צריכים להיות הראשונים להבין כי סדרי העדיפויות בעת הזו השתנו מהקצה לקצה וכי תפקידנו וחובתנו לדאוג לתושבי ותושבות העיר ולעשות הכל כדי להשיב ולו במעט, את הביטחון האישי של כולנו שנפגע כל כך״ סיכם.

לדבריו, ״עיריית רחובות הצהירה כי תקים שתי כיתות כוננות בלבד. ברור לכולנו שזהו מענה דל לעיר גדולה כמו רחובות. בנושא זה חייבת להתקבל המלצה מקצועית מגורמי הביטחון לכמות כיתות הכוננות הנדרשת. שאלתי וביקשתי לדעת ממת״ח משטרת רחובות מה נדרש? מה צריך? סגן ניצב מירון הציג כי המצב האופטימלי הוא 10 כיתות כוננות עם 20 תושבים חמושים בכל אחת מהן, ולשמחתי לאחר דיון, עמדתו זו אושרה והוחלט כי השלמת הפרויקט הזה תתבצע באופן מיידי.ֿסיכם בדבריו.

״אנחנו חייבים להתפכח ולהבין שהביטחון הוא לפני הכל ולשם צריך לרכז את המאמצים״ אמר דיל לגל גפן רחובות וציין כי  ״כולם מדברים על חזרה לשגרה , וזה חייב להיעשות בצורה בטוחה. יש פיתרון ומתכונת לזה וזה לרכוש מרחבים מוגנים מוסדיים, אבל לעיריית רחובות חשוב יותר לבוא ולאשר תקציבי ענק לפיתוח במקום לאשר תקציב לצרכי מיגון של בתי ספר וילדים וזה פשוט שערוריה״.

 

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: ״אנו מצרים על כך שבעוד שיש כאלה, רבים כל כך, אשר עוסקים מבוקר עד ליל בצרכי העיר בשעת מלחמה עד לפרטי פרטים- ישנם כאלה אשר עסוקים בנסיון להפוך את המציאות לפוליטיקה קטנה ופופוליסטית, שאינה עולה בקנה אחד עם העובדות.
בניגוד לנטען, ישיבת מועצת העיר עסקה, רובה ככולה, בסקירה ביטחונית ובעשייה של עיריית רחובות מתחילת המלחמה. כפי שעשתה קודם, העירייה תמשיך לפעול למען ביטחונם של תושבי העיר.
עיריית רחובות דרשה כיתות כוננות בכל השכונות, ואף העמידה לרשות המשטרה מאות פרטי מתנדבים ופעלה מול המשרד לביטחון לאומי לרכישת כלי נשק נוספים. וכפי שהוסבר הן על ידי העירייה והן על ידי המשטרה, המשך הטיפול בנושא גיוס כיתות נוספות הוא באחריות המשטרה בלבד ובטיפולה.
מערכת החינוך העירונית פועלת באופן מלא בכפוף למגבלות מיגון תקני, תוך מציאת חלופות ופתרונות יצירתיים עבור מוסדות חינוך שאין בהם מיגון מלא. כל ניסיון לקשור בין האיצטדיון, שבנייתו הסתיימה לבין מיגון מוסדות חינוך – הוא טעות והטעיה״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 12.18.07_d6325528

קטין וצעיר נוסף חשודים בגניבת קורקינטים בבת ים

תפריט נגישות