n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / מדד איכות החיים בישראל מתפרסם היום- לאיזה מקום הגיעה רחובות?

מדד איכות החיים בישראל מתפרסם היום- לאיזה מקום הגיעה רחובות?

תאמינו או לא, השיעור הגבוה ביותר של שביעות רצון מהחיים הוא ברחובות והוא עומד על 97.6%. מתוך 50 המדדים הזמינים עבור רחובות, ב-36 מדדים העיר דורגה מעל הממוצע הארצי. רחובות שניה רק לכפר סבא ואחריה ברשימה דורגו הערים– רמת גן, חיפה, הרצליה, ראשון לציון, נתניה ואחרות

WhatsApp Image 2024-01-09 at 12.22.00

מדי שנה מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד איכות החיים בערים בישראל, המבוסס על 90 מדדי איכות חיים בתחומים שונים- תעסוקה, ביטחון אישי, בריאות, דיור, חינוך, מעורבות אזרחית, סביבה, פנאי, רווחה ועוד.

רחובות נמצאת בקבוצת הערים עם ציון כולל גבוה במדדי איכות חיים, ובמקום השני בישראל. לפניה- כפר סבא ואחרי רחובות ברשימה- רמת גן, חיפה, הרצליה, ראשון לציון, בית שמש, נתניה ואחרות.

שיעור שביעות הרצון מהחיים הוא גבוה במיוחד ועומד על 97.6% והוא הגבוה ביותר בקרב הערים הגדולות בישראל.מתוך 50 המדדים הזמינים עבור רחובות, ב-36 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי, ורק ב-14 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי.

מצבה של רחובות היה טוב במיוחד לעומת הממוצע הארצי במדדים הבאים:האחוז הנמוך ביותר של עלות שירותי דיור לחודש (21.8% לעומת 23.1%) שביעות רצון מהחיים (97.6% לעומת 90.2%)

מאיר דהן, מנכ"ל עיריית רחובות: "תנופת הפיתוח שמוביל ראש העיר בעשור האחרון סוחפת את ונוגעת בכל תחומי החיים והשירותים להם זוכים התושבים, וזאת עוד לפני שהושלמו סופית עשרות מיזמים שיהפכו את החיים ברחובות לטובים ואיכותיים עוד יותר. בשנים הקרובות אנו צפויים להשלים את הקמת הפארק הצפוני ופארק הטבע "תל שלף" במערב העיר, סלילת שבילי אופניים בכל רחבי העיר, הקמת אצטדיון עירוני חדש בסטדנט של ליגת העל, מעונות הסטודנטים, שיפור התשתיות וחיבורים לכבישים מרכזיים וכמובן פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל. תנופת הפיתוח באה לידי ביטוי גם בביקוש האדיר למגורים בעיר וכפי שראינו בשבוע שעבר, העיר רחובות היא העיר המבוקשת ביותר למגורים בפרויקט מחיר מטרה שמקדם משרד השיכון".

ראש העירייה רחמים מלול: "כמה טוב לראות את רחובות ממשיכה להוביל במדדי איכות החיים. אני גאה לראות שתושבי העיר שלנו מרוצים מאיכות חייהם בפרמטרים רבים וחשובים כל כך ומתרגש להיות העיר המובילה בישראל בשביעות הרצון של תושביה. זו תוצאה של עבודה קשה, שלכם ושלנו. אמשיך לשפר ולקדם את העיר וביחד נממש את הפוטנציאל שלה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות