n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / חייכי לו בשירים: דורית ראובני ודודו זכאי מגיעים לתיאטרון גבעתיים

חייכי לו בשירים: דורית ראובני ודודו זכאי מגיעים לתיאטרון גבעתיים

מופע של זמר עברי עם הלהיטים הגדולים

__DSC_8047 – עותק (Large)

הקשר בין דורית ראובני ודודו זכאי נמתח מאמצע שנות ה-70 ועד היום, כאשר השיא היה בשנת 1978 עם האלבום והמופע המשותף "לילות". כעת שבים השניים ומתאחדים על הבמה במופע של זמר עברי עם הלהיטים הגדולים: "לילות", "הללויה", "ההר הירוק תמיד", "לקום בשש בבוקר", "היום היום", "חייכי לי בשירים", "מסביב למדורה", "דרך ארץ השקד" ועוד. את המופע המשותף הם השיקו בחודשים שלפני המלחמה. מאז מילאו אולמות, וכשפרצה המלחמה הופיעו בפני קהילות המפונים. כעת הם חוזרים לבמה ופותחים סיבוב הופעות חדש בתיאטרון גבעתיים (6.3), זאפה ירושלים (2.4) ו"גריי" יהוד (3.4).

דורית ראובני, מהזמרות האהובות והמוערכות בארץ, שחתומה על כמה מהקלאסיקות הנפלאות והאהובות בזמר העברי  ("יש פרחים", "היום היום", "האיש מן הבקעה", "מסביב למדורה", "אדם צובר זכרונות ועוד).  דורית התגלתה לראשונה ב"שלישיית פיקוד מרכז"  שם הייתה סולנית יחד עם צביקה כרמל וגיא יפה, ושרה את השירים "היום היום", "יש פרחים" ו"ציפור בגשם" שזכו להצלחה רבה. בסוף אותה שנה השלישייה הצטרפה לצוות הווי חטיבת הצנחנים, שם  שרה ראובני את השיר "מסביב למדורה" שכתב נתן אלתרמן, וזכה גם הוא להצלחה רבה ומזוהה איתה עד היום.

במהלך קריירה מפוארת שנפרשת על פני חמישה עשורים עבדה ראובני עם יוצרים ומבצעים רבים ביניהם –מוני אמריליו, יאיר רוזנבלום ז"ל, דודו זכאי, הפרברים, עוזי חיטמן ז"ל חנן יובל אורי הרפז (בין היתר במסגרת ההרכב המצליח "שלושתנו"), ועוד. בילדותה התגוררה בארגנטינה, ובעקבות כך שרה מספר שירים בסגנון דרום-אמריקאי ואף הוציאה אלבום שלם בלדינו. ב-2020 הוציאה דורית את "נוסטלגיה" אלבום שירים דרום אמריקאים בספרדית.

דודו זכאי הוא זמר חבר קיבוץ דליה שמזוהה עם שירי ארץ ישראל היפה. את הקרירה החל בלהקת פיקוד המרכז והיה שותף לביצוע המקורי של "גבעת התחמושת". אחרי השירות הצבאי הקים עם חברים את "שלישית דרך הגב" שהתפרסמה עם השירים "עד שיבוא המשיח" ו"מעשה ביונה" . עם שובו מסיבוב הופעות בארה"ב עם "איש חסיד היה" הופיע במופעי "ניחוחי חציר" של אמני ההתיישבות העובדת.

את שיר הסולו הראשון  שהפך ללהיט "שירי לי מולדת", כתב והלחין שייקה פייקוב על חבריו לזחל"ם מייד לאחר מלחמת יום הכיפורים. בחברת התקליטים "ישראדיסק" הוציא מספר תקליטי סולו והשתתף בתקליטי אוסף רבים. בין הלהיטים הגדולים שלו: "חייכי לי בשירים", "אלעד ירד אל הירדן" , לחוף ירדן",  "דרך ארץ השקד", "טוב לי בקיבוץ" ועוד רבים אחרים, שמלווים את דודו בהופעותיו עד היום.

דודו השתתף בתקליטי ילדים רבים ובכ- 7 פסטיבלי ילדים ובין שיריו הבולטים "למה הגדולים לא לומדים מהקטנים" של עוזי חיטמן  ו"יהיה טוב בארץ ישראל" של שייקה פייקוב. בשנים האחרונות ממשיך דודו להקליט ולהופיע עם שירים שכתב והלחין כמו גם שירים שכתבו יוצרים אחרים. בדיסק האחרון שהקליט לכבוד יום הולדתו ה: 70 הקליט דודו גם שיר של עילי בוטנר שנכתב במיוחד עבורו "כמו שאת". במשך 12 שנים כתב ערך והגיש דודו את "זכאי לשבת" תכנית שבועית ב"רדיו קול רגע" שזכתה להאזנה גדולה. כבר 16 שנה מפיק עורך וכותב דודו ביחד עם בנו מתן זכאי את סדרת מופעי הזמר "שיר ליל שבת", שמושכת אל האולם האיזורי בעין-השופט קהל מכל הארץ.  לצד פעילותו המוסיקלית המשיך דודו זכאי למלא תפקידי ניהול בקיבוץ ובמפעליו.

מועדי ההופעות:

תיאטרון גבעתיים: רביעי 24 6.3 בשעה 20:30

https://t-g.smarticket.co.il/event/12320

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות