n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / הילדים בבית, הממ״ד הבית ספרי לא תקני ובעיריית חולון: ״לא טורחים להגיב לתושבים ול״גל גפן״

הילדים בבית, הממ״ד הבית ספרי לא תקני ובעיריית חולון: ״לא טורחים להגיב לתושבים ול״גל גפן״

במשך שנים הילדים של בית ספר גורדון היו במקלט לא תקני, ולמעשה יכלו להיפגע באופן חמור. בעיריה העדיפו שלא להגיב על הדברים, אולי כי התושבים פחות מעניינים אותם.

בית הספר גורדון חולון
בית הספר גורדון חולון

הבת שלי וחבריה בביה"ס גורדון ילמדו יום אחד פרונטלי בלבד, הסיבה? אחרי שנמצאו להם מבנה חלופי שאמור היה לתת מענה ליומיים של לימודים, הסתבר שהילדים לא מצליחים להיכנס למקלט בזמן הקצוב ונשארנו עם יום לימודים פרונטלי אחד״ אומרת ל״גל גפן חולון״ רחלי כהן חברת סיעת צעירים פלוס, ואם לילדה בבית הספר גורדון.

לדבריה, מסיור שערך בביה"ס לאחרונה פיקוד העורף נמצא שאין כל מרחב מוגן מתחת לשתי תקרות בטון, וזה ״מחדל נוסף שמגלה כי הילדים והצוות הופקרו בכל מתקפות הטילים שהיו עד כה״ היא מציינת. לדבריה, ולדברי הורים נוספים עד כה טרם החלו עבודות המיגון והפיכת המקלט לתקני. מרגע התחלת העבודות מדובר בעבודה שתיקח כחודשיים נוספים.

לפני כמה שבועות נחרדו ההורים לתלמידים בבית הספר ״גורדון״ בעיר לגלות כי המרחבים המוגנים כביכול הנמצאים במתחם בית הספר רחוקים מלהיות מוגנים ולמעשה, הם כלל לא עומדים בדרישות של פיקוד העורף ועיריית חולון, לכאורה מפקירה את חיי התלמידים שמגיעים לבית ספר בשגרה ובחירום.

״בשבועות האחרונים, בהם הילדים חזרו ולא חזרו לבית הספר, הופתעתי לקבל מכתב מצוות בית הספר שמסביר באופן חד משמעי שלא ניתן לחזור לבית הספר מאחר ובימים אלו מכינים את המקלט בעבודות שכוללות בין היתר עיבוי קירות חיצוניים והחלפת חלונות, הייתי בהלם, שנים אומרים לנו בבית הספר שהמרחב מוגן ואז אתה מגלה שבזמן אמת העיריה אשכרה לא עושה כלום״ אומר אב לתלמידה בבית הספר ומוסיף ״להפתעתי הרבה, גם הסגל לא ידעו שאין מקלט תקני בבית הספר, אליו נדרשו לתרגל ירידה בשעת חרום , זה כנראה סוד שנשמר בעיריה- והילדים? שיהפכו להיות ברווזים במטווח, לעיריה יש דברים חשובים יותר להתעסק בהם כמו בחירות שלזה יש למר מוטי ששון הרבה זמן לעסוק״

בנתיים, הורים רבים בבית הספר החליטו שהם לא מוכנים לקבל את החלטת העיריה למבנים חלופיים ומתכוונים שלא לשלוח את הילדים לבית הספר לאות מחאה. ״זה אומנם לא פיתרון אידיאלי, אבל גם השינוי המסגרתי הזה וההעברות הללו לא ממש ראליות. הילדים לא מכירים את המבנים השונים ובזמן חירום לא בטוח שידעו לאן ללכת ולאיזה מרחב מוגן להיכנס״ אומרת אם נוספת. והורה אחר מוסיף ״ בימים קשים אלו פניתי למבקר העירייה אשר בתגובה מהירה הפנה את המכתב לראש העיר, לסגן ראש העיר ולפניות הציבור ודרש באלו המילים "נא לענות לתושב באופן דחוף"- אלא שגם זה לא עזר״.
ההורים מצידם, מודאגים מהפערים החברתיים והלימודיים שהילדים צוברים לעומת בני גילם בערים הסמוכות בהן לומדים 3-5 ימים פרונטליים בשבוע, מצב המתאפשר כי שם ראשי הערים גילו יצירתיות ופתחו מבני עירייה מוגנים עבורם, הכניסו יד לכיס ורכשו ממד״ים ניידים והחלו בעבודות בניה ושיפוץ מסיביים במוקדים רבים בעיר במקביל. ״בעוד לנו נאמר שיתחילו לעבוד אצלנו רק לאחר שיסיימו לעבוד בבית ספר "שחקים"״ מוסיפה כהן.

ומה אומרים בעיריית חולון? שם בחרו שלא להגיב לפניית ״גל גפן״ ולהתעלם מהפניית ההורים. כשכתבנו לדוברת העיריה כי את התשובות הם חייבים לתושבים שמשלמים ארנונה ורוצים הבהרות, נתקלנו בהתעלמות נוספת. לכם התושבים נותר להחליט אם זו התגובה שאתם רוצים לקבל מהעיריה שלכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

8 תגובות

  1. הנכד שלי לומד/לא לומד כעת בביתהספר גורדון מאחר והמקלט הוכרז כלא תקני.
    לומד יום אחד פרונטלית בשבוע בכיתה ו . לא ידוע משך התקופה שיתנהלו כך.
    אנו דורשים פתרון מיידי של מס' ימי לימוד פרונטליים בשבוע על מנת ששנת הלימודים לא תתמסמס..

  2. חולון עיר הילדים 😁

  3. גם חטיבת hth בסיפור דומה.

  4. בואו לרמלה תיכון צריך לעמוד במדרגות עם חלונות מיקלט שהוסב לאחר דיל פולטי לחדרי טיפול לילדי גן אוטסיטים וגם משמש למחסן ו5 גנים צריכים לעמןד בו גנים ללא לא מיקלט

  5. זה פשוט מחדל מקומם שבכלל המבנה הזה של בית הספר גורדון לא שופץ מהיסוד. מדובר במבנה לא תקני שדולף בגשמים ובוודאי שאינו נועד להגן מפני טילים. אכזבה קשה מעיריית חולון. יש כאן הזנחה של שנים רבות והפקרות של ילדנו!
    מצפה מהעירייה לשים סוף למחדל ולהציג פתרונות מידיים לבעיות הקשות!

  6. גם בבית ספר יסודי בית דוד בחולון יש שומר ללא נשק
    מחדל ממש. בושה שזו העייריה שלנו .

  7. המבנים בגורדון למעלה מ 70 שנה לא משופצים ואין מרחב מוגן תקני.
    ככה צריכה להיראות עיר הילדים?

  8. הלכו על ה"מוטו" "חולון עיר הילדים" ושום דבר לא קורה בשביל הילדים אבל פקחים יש בשפע ולקחת ארנונה בין היקרות בארץ דואגים טוב מאד אפי' שכל העיר בשיפוצים להקיא על העיר הזאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות