n
דף הבית / חדשות בת-ים / היטלר, ודאגה לילדי עזה: מדוע פיאסצקי עזבה את הארץ במלחמה?

היטלר, ודאגה לילדי עזה: מדוע פיאסצקי עזבה את הארץ במלחמה?

פרסום ראשון: נציגת מרצ במועצה נטשה את בת-ים מיד בתחילת המלחמה ויצאה לחו"ל. במקביל, פורסמו דברים שכתבה לפיהם יש לדאוג לילדים הפלשתינים ולאנשי עזה כמו לאוכלוסייה בישראל, והשוותה בין חברי כנסת להיטלר. "שום מועמד אחר בארץ לא היה מעז להראות את הפרצוף שלו אחרי דבר כזה. במקום לדאוג לבת-ימים היא דואגת לפלשתינים, ובורחת מהעיר. זה ההיפך ממנהיגות". המטה של פיאסצקי ניסה למנוע את הפרסום, וטען: "לא זוכרים את הדברים".

קטי פיאסצקי. צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי. צילום: ינאי יחיאל

מנהיגות – גרסת בת-ים: נציגת מרצ במועצת העיר, המתמודדת גם הפעם לראשות העיר, קטי פיאסצקי, נטשה את בת-ים מיד בימים הראשונים של המלחמה וטסה לחו"ל – במקום להתגייס ולסייע במסגרת תפקידה כמועמדת, וכחברת הנהלת העיר בבת-ים.

במקביל מתפרסמים ציטוטים של פיאסצקי, בהם היא מביעה תמיכה באוכלוסייה הפלשתינית בעזה, קוראת לחברי כנסת "היטלר", ומציעה בציניות שישראל תסמן את הפלשתינים בטלאי צבעוני כפי שעשו הנאצים. פיאסצקי סרבה אתמול להגיב האם היא חוזרת בה מהדברים או מתחרטת עליהם, לאחר שאלה נאמרו במהלך מבצע צוק איתן.

פיאסצקי, המשמשת כחברת מועצה וחברת הנהלת העיר בבת-ים, בחרה לעזוב את בת-ים זמן קצר לאחר שהחלו ימי האזעקות בתחילת המלחמה, ואף לא דיווחה על כך לציבור. רק קומץ מקורבים ידע שהיא החליטה שלא להישאר בעיר, בין היתר לאחר נפילת הטיל בשכונת רמת הנשיא הסמוך למקום מגוריה. הדבר התגלה לאחרונה לפעילים מרכזיים שהביעו זעם, ואמרו כי "במצב מתוקן מועמד כזה היה מתפטר מיד, גם בגלל המעשה עצמו וגם בגלל ההסתרה. אדם פרטי יכול לעשות כרצונו, אבל אשת ציבור שרוצה שהציבור ייתן בה אמון, צריכה במלחמה להתגייס כדי להתנדב בבת-ים, לתמוך במילואימניקים, לחבק את המשפחות השכולות ולעזור לתושבים שלנו. במקום זה היא יצאה לחופש כי היה קצת קשה. מה היא תעשה אם נצביע לה ואז יהיה לה קשה במועצה? זה בדיוק ההיפך ממנהיגות. צריך להיות לה לפחות האומץ להתנצל".

אלא שפיאסצקי מסתבכת כעת גם בגלל ציטוטים לא שגרתיים שלה, שחושפים את עמדותיה ביחס לאוכלוסייה הפלשתינית בעזה. במהלך מבצע צוק איתן היא התבטאה בפומבי כנגד המלחמה ובעד שמירה על האוכלוסיה הפלשתינית. "צריך שהאוכלוסיה הפלשתינית בעזה תזכה לחיים נורמלים, בדיוק כמו הישראלים" היא כתבה.

במקום אחר ציינה כי "הגענו למצב שבו אם מישהו אומר שכואב לו על ילדים פלשתינים שנהרגים בעזה הוא הופך לעוכר ישראל. האם להיות ישראלי זה להיות חסר לב כלפי ילדים קטנים שנהרגים כתוצאה ממציאות שאנחנו יצרנו להם?".

במקביל, כשעלתה הצעה במערכת הפוליטית להזיז את האוכלוסייה הפלשתינית מבתיהם לעיר חדשה ומפורזת מנשק, היא השוותה את ההצעה לגרמניה הנאצית, והציעה להשתמש בפסי רכבת או בבד צבעוני, בדומה לטלאי הצהוב, במחאה על ההצעות להזיז את הפלשתינים מבתיהם. בהמשך השוותה בין חברי כנסת להיטלר.

הדברים עוררו סערה, ובסביבתה של פיאסצקי ניסו למנוע את הפרסום ואף איימו בהליכים משפטיים – אך לבסוף אמרו כי אינם מבינים את הבעיה ביציאה מהארץ בחודשים האחרונים, וכן כי אינם זוכרים את הציטוטים המדוברים. עם זאת, המטה לא העביר תגובה רשמית מצידה של המועמדת, שתצטרך כעת להסביר מדוע לא דיווחה לציבור על החלטתה לעזוב את העיר במלחמה, והאם היא עומדת מאחורי דבריה לגבי הפלשתינים בעזה.

פיאסצקי מסרה בתגובה, כי: "מכונת הרעל מפיצה שקרים. עד לרגע הזה מסרבת מכונת הרעל להציג ציטוטים שמייחסת לי. כמובן שמדובר בקשקוש מוחלט. תביעת דיבה בדרך. את התשובה ניתן להם בקלפי״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. לא רצינית, מה שנכתב פסול.
    אם את חטשבת כך ללא עומק,
    אין לי מה להגיד..אפשר לדבר על שלטם אבל לא על מה,שאת חושבת. מורכב מאוד.

  2. שלומציון ברוך

    "גרסת בת ים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות