n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / הבמה היא כל עולמו

הבמה היא כל עולמו

מתן ברדה (26, רמת גן), שחקן התיאטרון המבטיח מ"בית צבי" מספר כיצד מצא את ייעודו לאחר התמודדויות עם חוויות כואבות, על שיחת הטלפון מאשת הברזל של התיאטרון הישראלי ציפי פינס והתפקיד החדש במחזה "שבעה" של שמואל הספרי

מתן ברדה צילום אורי אלקיים
מתן ברדה צילום אורי אלקיים

עבור מתן ברדה התיאטרון הוא גלגל הצלה מתחושת חוסר השייכות והבדידות שליוו אותו כנער. "זה לא רק מקצוע בשבילי" הוא מספר. "זו דרך חיים. המשחק נתן לי תקווה, ביטחון ועצמאות. הוא גרם לי להאמין בעצמי וביכולות שלי. אני אסיר תודה על כל רגע שאני על הבמה". מילדות פיעמה בו התשוקה להופיע מול קהל מזדמן של בני משפחה ולהפגין את כישוריו בדרמה. מי שתרמה רבות להידבקות בחיידק התיאטרון היא לא אחרת מסבתו של ברדה שלקחה אותו לאינספור הצגות ומחזות זמר. 

ברדה גדל בחולון וכיום מתגורר ברמת גן. הוא מספר כי למרות שמגיל מאוד צעיר הוא כבר ידע מה הייעוד שלו בחיים – במסגרת בית הספר הוא לא מצא את מקומו. "כשהייתי בחטיבת הביניים עברתי דברים לא פשוטים – חרמות, התעללות פיזית ומילולית ומצב רעוע מבחינה חברתית. לא הרגשתי שאני נמצא במקום שאני שייך אליו" 

בהמלצת אנשים קרובים, הוא ניגש למבחני קבלה בתיכון אחר שיש בו מגמת תיאטרון – החלטה ששינתה את חייו. "אלו היו שלוש שנים קסומות", הוא נזכר. "בפעם הראשונה בחיי הצלחתי להשתלב חברתית, מצאתי סיבה לקום בבוקר, גיליתי את עצמי מחדש ונהניתי מכל רגע. במסגרת הלימודים במגמה זכיתי בפרס השחקן הטוב ביותר. 

הקפיצה הגדולה הגיעה כשהתקבל לבית הספר לאומנויות הבמה "בית צבי". "עבורי זו התגשמות חלום", הוא אומר. את שנה א' סיים כמצטיין השכבה וקטף את המקום הראשון גם בתחרות מלגות מונולוגים קלאסיים על שם "גוזמן" ובתחרות הארצית למונולוגים קומיים על שם ספי ריבלין. במהלך לימודיו בבית צבי, קיבל שיחת טלפון ממנהלת תיאטרון "בית ליסין" ציפי פינס הידועה בכינוי "אשת הברזל של התיאטרון הישראלי" ובה אמרה לו שהתיאטרון מעוניין ללהק אותו להצגות "משחקים בחצר האחורית" – מחזה מאת עדנה מזי"א, שנכתב בהשראת פרשת האונס בקיבוץ שמרת והקומדיה שכתב רמי ורד "עבדאללה שוורץ". 

מתוך ההופעה תשעה בכיכר צילום יוסי צבקר
מתוך ההופעה תשעה בכיכר צילום יוסי צבקר

כמו כן, בקרוב ישחק בהצגה "שבעה" שתעלה בבית צבי המבוססת על סיפורי חייו של המחזאי הוותיק ועטור הפרסים שמואל הספרי. במרכז עלילת טוביה מחנך ותיק אמור לחזור מחופשה בגליל לקראת ברית המילה של נכדו הבכור .שיחת טלפון מפתיעה מהמשטרה בלונדון מבשרת על מותו המסתורי. הלוויה שלו נערכת בדיוק בשעה שבה אנואר סאדאת נשיא מצרים נואם בכנסת את נאומו ההיסטורי וזו הסיבה שאיש אינו מגיע ללוויה – חוץ מאשתו ושלושת ילדיו . דבורה אשתו מחליטה לסגור את ה"שבעה" למנחמים . היא וילדיה כלואים עכשיו שבוע ימים לסדרה של בירורים נוקבים. ברדה מגלם בהצגה את דמותו של שלומי, הבן הצעיר שמתגייס לצבא ביום הולדתו וסמוך להלוויית אביו. לדבריו, ההצגה נוגעת בסוגיות של מוות, שכול והתאבדות וזה מתקשר לתקופה בה אנו נמצאים כיום שכל כך הרבה משפחות חוות אבדן של יקיריהן. 

ההצגה "שבעה" תעלה בין התאריכים ב – 27.3-12.4 בשעות הבוקר והערב באולם "גרי בילו" בביה"ס לאומנויות הבמה בית צבי. ניתן להזמין כרטיסים באתר בית צבי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות