n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / גבעתיים: פסטיבל מספרי סיפורים חוגג 30

גבעתיים: פסטיבל מספרי סיפורים חוגג 30

פסטיבל מספרי סיפורים שהפך למוסד תרבות כל-ישראלי יתקיים בחוה"מ סוכות החל מ 26.9 ולתוך חוה"מ סוכות (5.10)

צילום: שי פרנקו
צילום: שי פרנקו

פסטיבל מספרי סיפורים מציין את שנתו השלושים עם אלפי סיפורים, מאות משתתפים, עשרות מופעים, בתשעה ימים של סיפורים מרתקים מצחיקים ומפתיעים שמספרים את הסיפור המגוון והמורכב של הישראליות והיהדות: למות או לכבוש את ההר – 100 שנה לתנועת בית"ר, 50 שנה למותו של דוד בן גוריון, שופטי בית המשפט העליון מספרים – 75 שנות עצמאות במשפט הישראלי, 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, סיפורם של הקראים, סיפורי מרגלים: הילדים מספרים על ההורים מהמוסד, היסטוריונים מספרים על דמוקרטיות שהיו. גולת הכותרת – מופע מיוחד של גורי ושרי  אלפי לרגל 30 לפסטיבל עם אורחים מפתיעים ש"סוגרים חשבון" עם יוסי אלפי וחוזרים לרגעים הגדולים של מספרי סיפורים.

למחרת יום כיפור, ולתוך חוה"מ סוכות, בין התאריכים 26.9-5.10 יתקיים בתיאטרון גבעתיים פסטיבל מספרי סיפורים בפעם ה-30. הפסטיבל, הגדול מסוגו בעולם וללא ספק אחד הוותיקים בישראל, התקיים לראשונה ב-1993 בניהולו האמנותי של מספר הסיפורים, איש התיאטרון, הסופר, המשורר ואיש התקשורת יוסי אלפי. הפסטיבל הפך בעשורים האחרונים לנכס צאן ברזל וביסס את מעמדו כאוצר תרבותי יקר בחברה הישראלית.

הפסטיבל מספר את סיפוריה המרתקים של מדינת ישראל ותושביה דרך עיניהם של מאות מספרים- אנשי תקשורת, אמנים, אנשי צבא, אנשי בידור ורבים נוספים מכל הקצוות של החברה הישראלית וגווניה. לצד פאנלים בנושאים מגוונים יתקיימו מופעים של טובי ובכירי אנשי התרבות.

בין המשתתפים בפסטיבל השנה יהיו: נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, שופטי בית המשפט העליון לשעבר – אהרון ברק, איילה פרוקצ'ה, חנן מלצר, שלמה לוין, דוד חשין ודבורה ברלינר, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, תא"ל במיל אביגדור קהלני, אלוף במיל' איציק מרדכי, ח"כ אביגדור ליברמן, גורי אלפי, אלוף במיל' עמוס ידלין, פרופ' אניטה שפירא, ד"ר רוביק רוזנטל,  פוצ'ו – ישראל מנחם דיסלר, יוסי מלמן, רינה מצליח, שרה'לה שרון, ד"ר אפרים סנה, אברי גלעד, דוד ד'אור, חנן יובל, יזהר כהן, בוקי נאה, רוני קובן, שמעון פרנס, ננסי ברנדס, חיים שפירא, ליהיא לפיד, ניצה שאול, מורין נהדר, צמד רעים, הרב בני לאו ועוד.

האירוע המרכזי של הפסטיבל יתקיים במוצ"ש 30.9, תחת הכותרת "אז אל תפסיק לספר לי סיפורים", בו יצוינו 30 שנים לפסטיבל בערב מלא סיפורים מאחורי הקלעים, אורחים מיוחדים, עקיצות והמון אהבה למנהל האמנותי האגדי של הפסטיבל, בהנחיית גורי ושרי אלפי שאחת ולתמיד "יסגרו איתו חשבון"

אחד האירועים המרכזיים בפסטיבל השנה יהיה – "שופטי בית המשפט העליון מספרים", בהשתתפות שופטי בית המשפט העליון לשעבר שיספרו את סיפורו של עולם המשפט הישראלי המגן על אזרחי ישראל במשך 75 שנות קיומו, ויספקו הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם המשפט והשופטים, כל אחד בדרכו, כל אחד וסיפורו ההיסטורי, המסופר בגוף ראשון. ישתתפו אהרון ברק, איילה פרוקצ'ה, חנן מלצר, שלמה לוין, דוד חשין ודבורה ברלינר.

עוד בתוכנית, ייערך פאנל לציון 50 שנה לפרוץ מלחמת יום הכיפורים ובו סיפורים חדשים מזוויות שונות על המלחמה הקשה והעקובה מדם שעברה המדינה והשאירה סיפורים אין ספור.

תנועת בית"ר העולמית מציינת 100 שנה להיווסדה בפאנל חגיגי במיוחד תחת השם "למות או לכבוש את ההר" – המשפט המוכר מתוך המנון בית"ר שכתב מייסד התנועה ז'אב ז'בוטינסקי, עם הרבה סיפורים וחוויות על התנועה שהייתה הבסיס האידאולוגי למחתרות לפני קום המדינה ובהמשך לתנועות הפוליטיות שצמחו מתוכה. בין המשתתפים בפאנל נשיא המדינה לשעבר ראובן "רובי" ריבלין.

אירוע מיוחד בשם "קראים מספרים" מביא את סיפורם הייחודי והמרתק של היהודים הקראים בישראל, זרם מיוחד, עתיק ועטוף במסתורין.  בפאנל ישתתפו בני העדה הקראית (המפיק משה יוסף, אושרה גזר, מאור דבח ועוד). הערב יכלול גם שירה ופיוטים מפי רותם כהן, עמית אלגזר ויוסי יפת.

 בערב מרתק שנקרא "סיפורי מרגלים – הילדים מספרים על האהבות והאמהות מהמוסד" יספרו ילדיהם של אנשי המוסד איך זה לגדול בבית של איש או אשת מוסד? מה הם ידעו עליהם בזמן אמת ומה גילו במשך השנים, ואיך שומרים סוד גדול כל כך מכל חברי הילדות.

פאנל נוסף עם גוון אקטואלי הוא היסטוריונים מספרים על  דמוקרטיות שהיו. לרבים מאיתנו החופש לבחור, להצביע, להתבטא, או להפגין, הוא דבר מובן מאליו אך במאה האחרונה (וביתר שאת בשנים האחרונות) הדמוקרטיות הפכה לשיטת שלטון שנמצאת תחת איום. הפאנל בו ישתתפו היסטוריונים בכירים יעסוק בשאלה מה קרה לדמוקרטיות שהיו ולמה אינן עוד?

סיפורים מהתפוצות  – שליחינו בעולם ושגרירים מספרים – בערב מרגש וחשוב נשמע את סיפורם של שליחינו בתפוצות, אלו שפוגשים ביהודי התפוצות ופעלו בהן לחיזוק התודעה היהודית, לשימור הקשר החם והחשוב בין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות הפזורות בעולם. את הערב ילווה מוזיקלית הזמר יזהר כהן.

"שיר ושיח" מופע חדש של אברי גלעד ודוד ד'אור שיעלה בבכורה בפסטיבל, ובו שני גיבורי תרבות בולטים בנוף הישראלי נפגשים לשיחת עומק על החיים והקריירה לצד ביצועים מרגשים על הבמה כמו "שמור על העולם ילד", "כל הכוכבים", "זמן אהבה", "קול מן השמיים" ועוד.

גם השנה, כמו בשנים קודמות, יתקיים ערב מיוחד סביב יוצר מוערך, והפעם – אחד על אחד עם חנן יובל "חנן יובל מספר ליוסי אלפי את הקול" – חנן יובל, מעמודי התווך של המוזיקה העברית, מספר ליוסי אלפי באמצעות שירתו על ארץ ישראל שלו. בדיאלוג ביניהם, יספר גם יוסי על הדרך בה יצר את ארץ ישראל שלו, ויחד הם ימצאו את ההבדל ואת המשותף בליווי השירים היפים והסיפורים המפתיעים של חנן יובל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

Clipboard01

סגן ראש העיר בראשון לציון מקסים בביצקי הורשע בבית המשפט

תפריט נגישות