n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / אין לנעול את הממ"ד עם קרש מאולתר!

אין לנעול את הממ"ד עם קרש מאולתר!

בעקבות היוזמה החדשה שנפוצה בימים האחרונים, לרכוש או להכין קרש המאפשר לנעול את הממ"ד מבפנים. חשוב להבהיר, זה יכול לסכן חיים!

מדרגות מקלט צילום דוברות עיריית ראשון לציון
צילום ארכיון: דוברות ראשון לציון

בימים האחרונים בעקבות המצב הביטחוני, אנשים רבים מחפשים פתרון שינעל את הממ"ד מבפנים מתוך מחשבה שזה יציל את חייהם אם חלילה יקלעו למצב חירום. אך נראה כי לא כולם מבינים כמה מסוכנת יכולה להיות הסיטואציה.

מכבאות והצלה מסבירים: "בימים האחרונים נפוצה היוזמה לקנות או להכין קורת עץ או פרופיל ברזל לנעילת דלת הממ"ד מבפנים. שימו לב, זהו פריט לא תקני ואין לו אישור של אף גורם מוסמך, לא של פיקוד העורף, לא של יחידות חלוץ והצלה ולא של רשות הכבאות הארצית!

הקורה הזו נועדה לנעול את דלת הממ"ד מבפנים, אך ורק במקרה של צורך להתבצר בכדי להקשות על האפשרות של פתיחה מבחוץ, ולהגנה מפני מחבלים שחדרו ומסתובבים (כפי שהתרחש בישובי עוטף עזה, שדרות, אופקים וישובים אחרים).

במקרה של התקפת טילים, וזה התרחיש היותר סביר כרגע שיקרה או מדרום או מצפון – אסור בשום פנים ואופן לנעול את הממ"ד מבפנים בעזרת אלמנט בדמות קורת עץ או פרופיל מתכת.

אם חס וחלילה יש פגיעה, הדף, עיוותים מבניים, קריסה, אובדן הכרה של בן משפחה בתוך הממד וכיו"ב – הנעילה הזו תעכב מאוד ואף תמנע ממש חילוץ לכודים מהממ"ד וזה עלול להיות זמן קריטי למי שצריך וזקוק לטיפול. ממ"ד לא תוכנן בבסיס להתבצרות, אלא להגנה מפני טילים ותוצרתם בדמות רסס וקריסה מסיבית ולכן אין, ואסור שתהיה נעילה כזו.

היה והחלטתם שתהיה לכם קורת נעילה שכזו – נא הרחיקו מהישג ידם של ילדים, כדי שלא יוכלו בטעות לנעול את עצמם בפנים ואתכם בחוץ. החלטתם להכין? נא הבהירו היטב למשתמשים באלמנט המאולתר רק להתבצרות נגד מחבלים, לא במקרה של התקפת טילים."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות