n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / ״הבמה היא הבית שלי״

״הבמה היא הבית שלי״

הטנור סיימון קריכלי מחולון יופיע עם חמישיית קולן בפסטיבל "ימי מוזיקה יהודית" במחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר-אילן.

Kolanיוסי צבקר-צלם (92)

מי שחושב שקשה לחיות בארץ ובמיוחד לאמנים שייקח דוגמא מזמר הטנור סיימון קריכלי, תושב חולון, שהתחיל הכל מחדש בארץ, ועוד פעם אחת באיטליה, עובד ומצליח.
אחרי שסיים תואר כפסנתרן ג'אז בגיאורגיה, עבר את המיונים הקשוחים סיימון קריכלי, יליד טיביליסי, התחיל ללמוד במכון התיאטרלי של תיאטרון גוסטבלי המפורסם, עזב את הכל ועלה לארץ. "לא נשארה לנו משפחה בגיאורגיה, ואחרי שביקרנו בארץ ב 1988 והתקבלנו באהבה רבה על ידי המשפחה פה, החלטנו לעלות". אחרי כמה חודשים בצבא כאקדמאי ועם עברית של עולה חדש, סיימון התקבל ללימודי תיאטרון באוניברסיטת תל-אביב. הוא שיחק בתיאטרון הקאמרי בהצגות  "סיפור משפחתי", "אויב העם", "אשכבה", "דוניה רוסיטה" ו"היה או לא היה" והחיים היו יפים.
יום אחד הוא קרא בעיתון "חדשות" ז"ל שהאופרה הישראלית מחפשת שחקנים. הוא ניגש לאודישן והתקבל. המפגש עם השירה האופראית הצית אצלו שוב את הניצוץ המוזיקלי.
"בגיאורגיה כולם שרים, זה חלק מהתרבות. הפיוטים הגיאורגים שאני אבצע עם חמישיית קולן ביום שני ה 15.5 במסגרת הקונצרט "כיסופים לירושלים" בפסטיבל 

הם חלק מהמסורת ושרים אותם בחגים או במפגשים בשלושה קולות:   טנור, בריטון ובאס". סיימון החליט שוב לעזוב הכל ולסוע ללמוד שירה אופראית באקדמיה למוזיקה של העיר אוזימו באיטליה. עם שובו ארצה הופיע כסולן עם כל התזמורות המובילות בארץ כולל התזמורת הפילהרמונית הישראלית. באופרה הישראלית הופיע בבכורה העולמית של מסע אל תום האלף (ברדנשווילי) וכן הופיע בתפקיד אייזנשטיין בהפקה של האופרה סטודיו של העטלף (י. שטראוס) וגם מופיע עם אחיו היוגיסט רומן ב"יוגה שואו". 

פסטיבל "ימי מוזיקה יהודית" בסימן "יחד-כולם" נותן במה למוסיקה יהודית איכותית באשר היא ללא משוא פנים של סגנון אחד על פני האחר. מתוך גישה מקרבת זו הפסטיבל מתקיים הן פיזית, במחלקה למוזיקה, במחירים סמליים והן דיגיטלית, ללא עלות. 
סיימון שמח להשתתף בקונצרט שיחגוג את הפיוטים של בוכרה, איראן, תוניסיה, בולגריה וכמובן גיאורגיה, עם ההרכב הייחודי "חמישיית קולן".
הלהקה נוסדה ב-1982 על ידי עולים חדשים מגאורגיה ומייד הצליחה והופיעה בכל רחבי הארץ, עם שירי פולקלור מרחבי העולם, שירים נפוליטאניים, שירי-עם גאורגים, שירים רוסיים, יידיש, לדינו.
בשנות האלפיים זמר הבאס אבי שילה נפטר, היו עוד חילופין והלהקה פסקה מלפעול.
"הכרתי את הזמרים הנפלאים אברהם קוסאשווילי (טנור), יוסף אדר (בריטון) והחלטתי שאני רוצה לשיר איתם. צרפנו גם את זמר הבאס ואחטנג מתנאל והפסנתרן ראובן בר יוסף והתחלנו לקדם. הקהל זוכר את הלהקה שיש לה הרמוניה קולית נדירה והיא חזרה להופיע בהצלחה.

בחיים האינטנסיביים האלו סיימון לא מצא זמן להכיר שותפה לחיים. ואז כשהופיע באודיטוריום בחיפה האמרגן פגש בקהל עולה חדשה ממוסקבה, רווקה והוא אמר לה שיש על הבמה שלושה טנורים ושהיא תבחר את בעלה מביניהם, והיא בחרה את סיימון. 

מרים למדה עריכת דין באוניברסיטה היוקרתית ביותר של מוסקבה (לומנסו). בדומה לבעלה היא למדה עברית במסירות ועד מהרה הצליחה לעבור בארץ 9 בחינות הסמכה ואחרי סטאז' 

את בחינות הלשכה האימתניות. כל זאת תוך כדי תחילת הקשר, נישואין והריון. הבן המשותף בנימין היום בן חמש והוא מגיע לחלק מהקונצרטים לשמוע את אבא. 
סיימון גאה להיות חלק מהעם הגיאורגי השמח, ששומר על המסורת. הוא מספר שהגיאורגים הם העם היחידי שלא איבד את השפה והמסורת שלו בתקופת השלטון הסובייטי. נאבק עליה, עד שהניחו לו…
ידוע שהגיאורגים (גרוזינים) מתחתנים בגיל צעיר, הרבה פעמים דרך שידוך. איך זה שאתה התחתנת בגיל 45, גיל שבו בעדה שלכם כבר מטפלים בנכדים?
"בדיוק הייתי עסוק בלימודים ובעלייה לארץ, אז ויתרו לי…" הוא מתבדח.
חוש ההומור הזה הוא בהחלט אחד מהגורמים שעוזרים לסיימון להיות עסוק בעשייה ולהצליח למרות כל המכשולים.  

כיסופים לירושלים, יום שני 15.5 בשעה 19:45 המחלקה למוזיקה בר-אילן. כניסה משער 15. כרטיסים בטל 03-7316561.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות