n
דף הבית / בריאות / צ'וצ'ו הליצן מוולפסון שגורם לילדים לשכוח שהם חולים

צ'וצ'ו הליצן מוולפסון שגורם לילדים לשכוח שהם חולים

בעקבות מחקר שחושף שליצנים רפואיים משפרים את מצבם של ילדים, דוד שילמן ליצן רפואי בבת החולים וולפסון מספר על השליחות שבמקצוע

דוד שילמן ליצן רפואי צילום דוברות וולפסון

מחקר ישראלי שתוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת המדעי "Scientific Report" קובע כי ליצנים רפואיים משפרים את מצבם של הילדים. המחקר קבע כי הליצנים משפרים את איכות השינה של הילדים כאשר הם נפגשים עם ליצן רפואי לפני השינה, ובנוסף הליצנים תורמים לקיצור זמני האשפוז של הילדים.

שוחחנו עם דוד שילמן, המכונה "צ'וצ'ו", ליצן רפואי למעלה מ-16 שנים במרכז הרפואי וולפסון שסיפר לנו מדוע בחר במקצוע, מהן התכונות הכי חשובות לליצן רפואי ועל הרגע הכי מרגש בקריירה שלו.

"הבנתי שאני לא עובד עם ילדים חולים – אני עובד עם ילדים ואת המחלות אני משאיר בחוץ"

"הייתי אמן רחוב ושחקן בהצגות ואז משנת 2000, פתחו את תחום הליצנות הרפואית נפתח וארגון רופא חלום נפתח ופנו אליי אם אני רוצה להצטרף. בהתחלה אמרתי אני לא רוצה להכניס ראש בריא למיטה חולה, מה לי ולילדים חולים ומהר מאוד הבנתי שאני לא עובד עם ילדים חולים אני עובד עם ילדים ואת המחלות אני משאיר בחוץ" מספר דוד, נשוי עם שני ילדים, תושב נתניה.

כיצד אתה מסייע בפועל לילדים ?

"כשנכנס רופא ושואל את הילד אם עדיין כואבת לו הבטן, הילד מתמקד בכאב. אני מנסה להסיט את תשומת הלב שלו לתחביבים, למשחקים, לבלון החדש שקנו לו או לבובה שהוא מחזיק, למשחק שהיה אתמול. ברגע שאני מרכז את תשומת הלב של הילד בצד הבריא אותו כאב נעלם וזו דרך הטיפול שלי – אני מתמקד גם בצד הבריא. בתור ליצן רפואי, המטרה שלי היא לסייע בהפחתת תחושת החרדה, הפחד ואי-הנוחות. גם במיון למבוגרים אני מעמיד את כל הרופאים במיון ואנחנו עושים ריקוד משותף, המטרה שלי היא שכולם יהיו שמחים כולל ההורים והצוותים הרפואיים".

מהן תכונות האופי הכי חשובות לליצן רפואי ?

"קודם כל שייאהב אנשים. תכונה נוספת זו רגישות. אם ילד רוצה שאני אהיה לידו אני אהיה לידו, אם חשוב לו שאני אתן לו יד אני נשאר איתו כמה שהוא צריך ואם מישהו מבקש ממני אל תהיה פה אני לא אעשה לו דווקא, צריכים להיות רגישים וקשובים, ילד אחד מפחד וילד אחד יכול להיות מאוד מרוגש מהסיטואציה. להיות רגיש לכל המערכת, זה נובע מאהבת אדם. אפילו להורים אני נותן את הטלפון שלי והם מתקשרים אליי לפני שהילד עובר בדיקה כדי שאגיע, אני נהנה מאוד בעבודה שלי.

מה החלק הכי קשה עבורך בתור ליצן רפואי ?

דוד שילמן ליצן רפואי 1 צילום דוברות וולפסון

"החלק הכי קשה בעבודה זו שחיקה. אני רואה את עצמי כמעין מנהל תיאטרון בבית. בסופו של דבר, יש לי עבודה עם המון אחריות, לא משנה מה קורה בבית אני צריך לשדר שמחה ואושר לילדים. ברגעים האלו אני עושה קאט, ואומר לעצמי שאני נמצא כל כולי בשביל הילד הזה שהולכים לפתוח לו וריד למשל וזה הדבר הכי חשוב כרגע הרגע הזה שאני חלק ממנו". דוד, אב לשני ילדים בני 1 ו-17, מספר כי בנו בן ה-10 גאה במקצוע שלו :"אני מגיע לעשות שמח בכיתה שלו בכל יום הולדת, אני לא בטוח שכל ילד היה שמח מזה שאבא שלו בא לעשות לו פדיחות אבל אני יודע שהוא גאה במקצוע שלי".

הרגע הכי מרגש בעבודתך ?

"כמה אימהות באו אליי וניגשו אמרו שהן זוכרות אותי שטיפלתי בהן כשהיו קטנות. אני מסיק מכך שהייתי משמעותי בחוויה שלהן אם הן זוכרות אותי מילדות. אני לא תמיד יודע בפרספקטיבה של הזמן מה ההשפעה שלי וברגע שהן זוכרות אותי כל כך הרבה שנים סימן שהייתי משמעותי לטובה בחוויה שלהן הזמן חולף והנה אני מוצא את עצמי בוולפסון מצחיק גם את הילדים שלהן. היופי בליצנות הוא שאני לא חייב להיות קוסם על או גיבור על מה שחשוב זה להסתכל לילדים בעיניים ולהראות להם את הטוב, השמחה וזהו כוחה של הליצנות. אני גאה להיות חלק מצוות של עוד 5 ליצנים רפואיים מדהימים שמשמחים את ילדי וולפסון מידי יום״

דוד שילמן ליצן רפואי 2 צילום דוברות וולפסון

דוד שילמן בכובעו כ"צ'וצ'ו"- צילומים: דוברות וולפסון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות