n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון מציגה: אומנות, ושלל תערוכות ברחבי העיר

חולון מציגה: אומנות, ושלל תערוכות ברחבי העיר

תערוכה בהשראת פיקאסו, נוספת של שתי דורות, אחת עם "צבעים חיים" ואפילו תערוכת קריקטורות. הציבור מוזמן לצרוך תרבות בחולון והאפשרויות מגוונות

עומרי גורן מסיכה 2022 מוטות פליז בציפוי זהב 18 קראט ושיבוץ שברי ציורים מודפסים על בד. צילום-גילי קאטי
אופנה דיגיטלית, "מסיכה" של עומרי גורן. צילום: גילי קאטי

– גלריה 58 במרכז עזריאלי בחולון תציג בתאריכים 6.6.23-31.8.23 את "ימים של שקט" תערוכתה של האומנית אסטרלה (סטלה) בנטולילה – חלפון. האהבה לציור אצל סטלה, תושבת חולון, סבתא לשבעה נכדים ושני נינים, החלה בגיל צעיר וכבר בהיותה בת 13 החלה לצייר בצבעי שמן.

כאשר למדה בפריז בשנות ה-50, התוודעה לאימפרסיוניזם ולפוסט איפרסיונזם: "הציורים של מונה ופיקסו- הם אלה שנתנו לי את ההשראה לרוב העבודות שלי. אני מציירת נופים כפריים, נשים ועצמים" היא אומרת.

חייה של סטלה תושבת חולון, מרתקים ורבי הישגים וציוריה הושפעו ממהלכם. היא נולדה בשנת 1935 בטטוטאן – בירת מרוקו הספרדית דאז. לאחר נישואיה לבעלה יF2קב התגוררה בקזבלנקה עד 1970 ואחר כך במלגה שבדרום ספרד. בשנת 1976 עלתה לישראל ועסקה בהוראת צרפתית, מתמטיקה ומדעים בחולון עד לפרישתה בשנת 1992.

תערוכה ימים של שקט צילום פרלה אריה (3)

בשנת ה-500 לגירוש ספרד התבקשה על ידי משרד החינוך לכתוב עבודה על יהודי ספרד. אחרי תחקיר ומחקר יצרה את מילון חאקטיה (השפה היחודית של יהודי מרוקו ספרדי, דומה ללדינו) , הקליטה רומנסות שזכרתי מבית אימי, וכתבה את ספרה El Tetuan De Los Sefarditas (2008), שתורגם לאנגלית ולעוד שפות רבות.

בשנת 2011, ביוזמת אגף הרווחה של עיריית חולון ובעידוד וסיוע של "פרוייקט תיעוד סיפורי חיים", כתבה את ספרה  השני "מורה בשלוש יבשות" וב-2016 הוציאה את ספרה השלישי Parcours , הפעם בצרפתית, המתעד את כל שנות ההוראה שלי ואת נסיעותיה בעולם. בכל השנים, היא השקיעה זמן רב באהבתה הגדולה לציור ואומנות ובתערוכה  יוצגו ציוריה לאורך התקופות.

תערוכה ימים של שקט צילום פרלה אריה (4)

"ימים של שקט" – צילומים פרלה אריה

– בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי, HIT מכון טכנולוגי חולון מוצגת בימים אלו ועד חודש יולי, התערוכה "צבעים חיים" הפותחת צוהר להתבוננות עכשווית אל עולם האופנה והטקסטיל, חלק מהמסע שאוצרות התערוכה פזית קידר וימית ניומן רואות בהפיכת תעשיית האופנה ליותר בת קיימא היא על ידי שילוב והנגשה של אופנה דיגיטלית. זוהי דרך נוספת להתמקד בבעיה הסביבתית שנגזרת מפעולות תעשיית האופנה המסורתית.

אופנה דיגיטלית היא תחום חדש יחסית הפותח בפני תעשיית האופנה אין סוף אפשרויות. זהו כלי המאפשר עיצוב ושיווק אינטרנטי יעיל של אופנה באינסוף עיצובים צבעים וגזרות מבלי לייצר בפועל אף לא פריט אחד אלא לפי דרישה.

royal clash4 דבורה קויי -צלמת נעמי גורדון

royal clash של דבורה קויי – צלמת: נעמי גורדון

ולנטין קראבאנוב אחד המעצבים הדיגיטליים המובילים בארץ מציג יצירה הנקראת אוקיינוס של אור-צל Chiaroscuro- מונח מתקופת הרנסנס שעוסק במתח בין אור וצל. בעבודה יוצאים למסע דיגיטלי בין שחור ולבן, זהו וידאו ארט העוסק במשמעות של הקשר והיופי שבין אור לחושך והמרחב שביניהם. טווח הצבעים המוגבל מזכיר את משאבי הטבע המוגבלים ואת הצורך להגן על כדור הארץ ולחפש דרכים חדשות שאינן פוגעות בסביבה. לדבריו –  "אופנה דיגיטלית  יכולה להיות אלטרנטיבה ירוקה לאופנה מסורתית לסייע להפחית את ההשפעה השלילית של תעשיית האופנה על הסביבה." הכניסה לתערוכה, חופשית

ניר ג'ורג'יו לוין 7 פעמים. 7 חטאים 2021 הדפסה דיגיטלית. דימוי דיגיטלי

ניר ג'ורג'יו לוין 7 פעמים. 7 חטאים 2021 הדפסה דיגיטלית. דימוי דיגיטלי

בגלריית חנקין תוצג החל מה-12.06 ועד 01.09, תערוכת "מכחול, מצלמה, חימר – הקשר המשפחתי"  בה יוצגו עבודותיה של קרני שגב לצד עבודותיהם של אמה שולמית טל ז"ל ואחיה בועז טל ז"ל  אליהם היא לא מפסיקה להתגעגע. התערוכה מייצגת שני דורות של אומנות במשפחה אחת.

שולמית טל, ממייסדי כפר האמנים עין-הוד וחברת קבוצת העשרה (1960-1951). למדה אמנות וציור בפאריז בשנות החמישים. עבודותיה התאפיינו בקו פיגורטיבי, שהציע אלטרנטיבה לאמנות המופשטת וניסח קו אמנותי בעל סממנים מקומיים ישראלים. השפעתה ניכרת על יצירתו של בנה

עבודה של קרני שגב צילום בועז טל

עבודה של קרני שגב. צילום: בועז טל

בועז טל זכה כצלם להכרה והשפעה בתחום הצילום בישראל מתחילת שנות ה-80. הנושא המרכזי בגוף עבודותיו לאורך 30 שנות יצירתו היה זהויות במשפחה וצילומיו התקיימו בסביבה הביתית. בנוסף, עסק טל בנורמות ובתפיסות לגבי הגוף האנושי בחברה. בתערוכה יוצגו 3 ציורי שמן של שולמית טל,  3 צילומים של בועז טל ועבודות הומאז' מקרמיקה של קרני שגב כמחווה לאחיה ואימה  ז"ל, ובהן פסלים, תמונות, אגרטלים וצלחות משולבות בטכניקות שונות הכוללות גלזורות, צבעי אנגוב, זכוכיות ודקאלים. הכניסה לתערוכה, חופשית

בין התאריכים 02.06 – 31.08, תוצג בגלריית המשכן בבית מאירוב חולון, תערוכת יחיד של המאייר ההומוריסטן והקריקטוריסט הישראלי, דודי שמאי: "יש חיה כזאת"

"אחרי שנים שאיירתי אין  ספור  פורטרטים לעיתונות, ולאחר מכן התרכזתי בסדרת הדגים שהוצגו בתערוכת יחיד במוזיאון לקריקטורה וקומיקס בשנת 2018 הרגשתי שאני צריך ריגוש חדש. הבחירה להתרכז בבעלי חיים נוספים ולא רק בדגים הייתה מרתקת מבחינתי. לכל חיה יש את הייחוד שלה. היה מאתגר להתמודד עם ציור מבנה הגוף שלהם, מרקם הפרווה, הנוצות והצבעוניות השונה מחיה לחיה. אחרי שנים של יצירה גיליתי עולם חדש ומרגש שלא פעם מעורר גם מחשבות רלוונטיות לגבי ההווה שלנו " הוא אומר.

מתוך יש חיה כזאת קרדיט צילום ואיור דודי שמאי2

החיות שנבחרו לככב בתערוכה היו אלה שהציתו את הדמיון שלו במראה החיצוני שלהם או בתכונות שמאפיינות אותם. בחלק מהעבודות יש רעיון גרפי, חלקם נוגע בעולמות הפנטזיה והדמיון ואחרות מייצגות גם ביקורת חברתית נוקבת.

בחלקה השני של התערוכה יוצגו איורים מתוך ספרי ילדים שכתב ואייר דודי שמאי ובהם:"מי יהיה מלך החיות", "ידיים מציירות חיות" ועוד. בתערוכה יתאפשר למבקרים להתנסות בעצמם באיורי קומיקס על ידי הדרכה אישית מצולמת של דודי שמאי וכן להשלים איורים על קירות הגלריה ובכך להיות חלק פעיל בתערוכה. כמו כן במהלך חודשי התערוכה בחופש הגדול יתקיימו פעילויות לכל המשפחה וסיורים מודרכים. הכניסה לתערוכה, חופשית

מתוך יש חיה כזאת קרדיט צילום ואיור דודי שמאי 9

"יש חיה כזאת". איורים וצילומים: דודי שמאי

במתחם תערוכת חוצות גן המוזיאון שברחוב ויצמן 61, תתקיים בין התאריכים 09.06 – 01.09, תערוכת חוצות "הילדה מרחוב בלום" של הסופרת ויקטוריה אדלר והמאייר צבי פלדמן

ויקטוריה אדלר שרון היא סופרת, משוררת ופזמונאית שכתבה ופרסמה 7 ספרי ילדים המדברים גם למבוגרים, צבי פדלמן, הוא מעצב ומאייר שעיצב ואייר למעלה מארבע מאות ספרים וב תוכם גם את ספריה של ויקטוריה. עכשיו לראשונה, מקבצים השניים את יצירתם המשותפת בתערוכה "הילדה מרחוב בלום" (ויטצ'קה).

  תערוכה הילדה מרחוב בלום קרדיט איור צבי פדלמן

התערוכה אינה רק תערוכה על ספרות ילדים. זו תערוכה שנבנתה על ההיסטוריה של שכונת המגורים ברחוב ליאון בלום בחולון בתחילת ימיה של המדינה הצעירה, שכונה מעורבת שהתגוררו בה אלו לצד אלו עולים מארצות אשכנז ומארצות ערב וילידי הארץ, שיצרו מודל של קליטה מוצלחת והגשימו את ניצחון הרוח והכישרון על הייאוש והחידלון שצבעו את העולם דאז בכאב וצער והביאו לשיתוק תרבותי.

המאייר והמעצב צבי פדלמן בחר להקדיש את התערוכה לאמו מרים פדלמן ז"ל "שלימדה אותי לצייר ושימשה כמבקרת אמנותית שלי כל חייה" הוא אומר.

ויקטוריה אדלר-שרון, ילידת העיר לבוב, עלתה ארצה בשנת 1958 עם משפחתה ואחרי שהות של קרוב לשנה במעברה 'מחנה ישראל' עברה המשפחה לחולון, לרחוב לאון בלום מספר 50. הכניסה לתערוכה, חופשית

תערוכה הילדה מרחוב בלום קרדיט איור צבי פדלמן (2)

"הילדה מרחוב בלום" איורים: צבי פלדמן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אפרופו פתיחת תערוכה, רוב האנשים לא יודעים אבל בחלק גדול מהמקרים פריטי האומנות והאספנות היקרים ביותר החלו את דרכם בפינוי תכולות דירה של אנשים מבוגרים שעוברים לבית אבות. אין ספק שניתן להפיק רווח כספי משמעותי מתכולת הדירה של ההורים המבוגרים. אם בתכולת הדירה ישנם ספרים ישנים, בגדי ווינג', תקליטים, מסמכים עתיקים, פריטי יודאיקה או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שהם שווים לא מעט כסף. חפשו בגוגל "פינוי דירות ואספנות יוסף" וקבלו מאמר שיסביר לכם איך להעריך באופן עצמאי את הפריטים הישנים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

dav

בחולון הוחלט: יום העצמאות ללא זיקוקים

תפריט נגישות