דף הבית / חדשות העיר משני / דב צור מוותר על התפקיד החדש

דב צור מוותר על התפקיד החדש

רונן דמארי

 

דב צור חזר בו מתוכניותיו: גורמים המעורים בפרטים ידעו לספר כי צור לא אהב את העובדה שראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, פרסם סקר ברשת החברתית בו הוא מבקש מתושבי העיר לחוות דעתם על מינויו כיועץ מיוחד.

צור אמר השבוע: "אני כבר לא עובד שם, החלטתי להפסיק. ברגע הזה אין לי התקשרות עם עיריית רמת גן ואין לי שום תגובה נוספת מעבר לכך".

צור שכזכור החליט להתפטר ממועצת העיר לאחר ההפסד בסיבוב השני, חתם על הסכם ייעוץ עם עיריית רמת גן בעניין הסכם הגג המתגבש עם המדינה ורשות מקרקעי ישראל. לצור ניסיון מוניציפלי עשיר המגיע מעשור של כהונה בראש אחת הערים הגדולות במדינה, כאשר עוד קודם לכן כיהן 15 שנים נוספות כחבר מועצה. עם זאת הוא מתמודד עם עננה פלילית המרחפת מעל ראשו ועם המלצת המשטרה להעמידו לדין, במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של חבר הכנסת דוד ביטן.

הידיעה על העסקתו של צור עוררה עניין רב ובעיריית רמת גן הסבירו את המהלך: "העירייה חתמה עם דב צור הסכם ייעוץ לעניין הסכם הגג עם רשות מקרקעי ישראל, בהיותו בעל ידע וניסיון ייחודי, מוכח ומעשי בעניין. עם פרסום המלצת משטרת ישראל, נקבע דיון לבחינת ההשלכות המשפטיות והציבוריות של החלטת המשטרה, וההחלטה בעניין תתקבל בקרוב".

בסביבתו של שאמה הכהן הדגישו כי צור בעל ניסיון עשיר, שיכול לסייע ולתרום להסכם הגג המורכב, והזכירו כי הליך השימוע טרם החל, אבל הבהירו שהכל יהיה מותנה בחוות דעת משפטית שתתקבל בנושא.

אלא שביום חמישי שעבר נדהם צור לגלות כי ללא כל תיאום עמו, שאמה הכהן פרסם בעמוד הפייסבוק שלו סקר בו הוא מבקש מציבור התושבים ברמת גן לחוות דעתם על המהלך.

בפייסבוק הוא ציין כי שירותיו של צור נשכרו טרם פרסום המלצות המשטרה, ופירט באשר לסוגיה לשמה רכשו את שירותיו – ניהול המו"מ מול האוצר במטרה להגדיל את תקציב הפיתוח לבניית ושיווק שכונת הענק המתוכננת באזור בית החולים תל השומר. "בניגוד לעבר, אצלנו שלטון החוק ואמון הציבור ניצבים מעל ולפני הכל ולכן אשמח לעמדתכם ביחס לדילמה הבאה – האם העובדות שאתאר בפניכם פוגעות באמון הציבור?", כותב שאמה הכהן. עוד מציין ראש העיר כי "בעירייה לא היה ואין שום בעל ניסיון בהסכמי גג מול המדינה ולכן ביקשנו לשכור יועץ. מכל כיוון חזר ועלה שמו של דב צור, ראש עיריית ראשל"צ לשעבר כמומחה לדבר, שהצליח להשיג עבור עירו הישגים חסרי תקדים שלפיהם רמת גן תקבל עוד מאות מיליונים מהמדינה. (פעם אחרונה שפגשתי או שוחחתי אישית עימו הייתה בשנת 2013). העירייה שכרה את שירותיו ולאחר מכן פורסמו המלצות המשטרה להעמידו לדין בגין שוחד. חוקית אין מניעה ככל הנראה להעסיקו כיועץ, הדילמה היא במישור של אמון הציבור. תמיד יהיו גורמים שלא אוהבים אותו כראש עיר לשעבר או לא אוהבים אותי כראש עיר מכהן שיעשו מהעניין מטעמים. לי אין ספק שמקצועית דב צור הוא היועץ הטוב ביותר למשימה האסטרטגית הזו, שיגדיל את הכנסות ופיתוח העיר בסכומים אדירים, אבל ממול ניצב המחיר של אמון הציבור בעירייה שמבחינתי אין לו מחיר שכן אמון הציבור שווה יותר מכל סכום ותקציב. מכאן השאלה היא האם אתם כתושבים חושבים שבנתונים שהצגתי נכון להמשיך להעסיקו עד להכרעת הפרקליטות או שהדבר יפגע באמון הציבור ויש להפסיקה מיידית?".

כאמור לאחר פרסום הסקר, הודיע צור כי אין בכוונתו לייעץ עבור עיריית רמת גן וכי הוא מפסיק את ההתקשרות מיוזמתו.

דב צור. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות