n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: השרה מירב כהן ביקרה בוולפסון

חולון: השרה מירב כהן ביקרה בוולפסון

נערכים לגל החמישי: השרה לשוויון חברתי ומלגאי תכנית "כוח משימה לאומי" ערכו סיור במרכז הרפואי וולפסון עם מנכ"לית בית החולים ד"ר ענת אנגל

מירב כהן ענת אנגל צילום דוברות וולפסון

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הגיעה אתמול (ג') לסיור במרכז הרפואי וולפסון, שם פגשה במלגאי מסלול הבריאות של "כוח משימה לאומי", פרויקט ההתנדבות הייחודי של המשרד ושל התאחדות הסטודנטים. במסגרת הסיור הציגו המתנדבים בפני השרה את פועלם לאורך השנה בביה"ח, ויחד הם פגשו בצוותים הרפואיים ובמטופלים אותם הם מלווים.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "הפרויקט נועד לתת מענה אתגרים לאומים שישראל נאלצה להתמודד איתם במהלך משבר הקורונה. ובין היתר להעניק סיוע לציבור הסטודנטים שגם הם נקלעו למצוקה על רקע פרוץ מגפת הקורונה אשר שיבשה את שגרת הלימודים שלהם והיכולת לעבוד ולהתפרנס.

הפרויקט הזה הוא מצב של ניצחון של שני הצדדים, וחלק מתפיסת "שילוב בין דורי" במשרד לשוויון חברתי במסגרתה מופעלות שורה של תוכניות המשלבות בין הציבור הגיל השלישי וצעירי ישראל."

ד"ר ענת אנגל, מנ"כלית המרכז הרפואי וולפסון: "אנחנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שמקבלים את המילגה ושעשו עבודת קודש בבית החולים. תרומתם הורגשה בכל עת וכמו תמיד ביה"ח וולפסון פתוח לשיתופי פעולה כמו אלה שיש להם משמעות גדולה לכולם – ראשית המילגאים עצמם, סטודנטים נפלאים שזכו לניסיון יקר מפז והעניקו מעצמם למטופלים בשעת צורך. שנית אלו המטופלים שנהנו כמובן מעבודתם הנהדרת של המלגאים וזכו לעוד אוזן קשבת ועוד כתף תומכת במאבק הפרטי שלהם במחלה. ולבסוף, כמובן, הצוות המסור של בית החולים שמתמודד עם השחיקה הקשה מאז החלה הקורונה ונהנה מהידיים הנוספות והחרוצות שהתווספו למאבק של כולנו בנגיף הקורונה".

ענת אנגל מירב כהן צילום דוברות וולפסון

כוח משימה לאומי הינה תכנית מלגות ייחודית הפועלת מטעם המשרד לשוויון חברתי בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, במסגרתה כ-8,500 סטודנטים מכל המוסדות האקדמיים ברחבי הארץ מסייעים לעשרות אלפי אזרחים להתאושש ממשבר הקורונה.

מצד אחד, הסטודנטים שנפגעו תעסוקתית וכלכלית מקבלים מלגה משמעותית והזדמנות לצבור ניסיון בתחום אותו לומדים ומצד שני, לוקחים חלק בתרומה אדירה לחברה ויצירת פתרונות יצירתיים לאתגרים שעולים מהשטח.

מסלול בריאות הינו אחד מששת המסלולים הקיימים בתכנית. במסגרתו 350 מלגאי המסלול פועלים ב-48 מוסדות בריאות ברחבי הארץ ואמונים על מגוון פעולות אשר מסייעות לצוות הרפואי, מקלות על העומס הרב המוטל על כתפיו ומאפשרות פניות רבה יותר למטופלים ולפרוצדורות מורכבות.

יכולתם של המלגאים לתת כתף בזמן אמת, לקרוא את המציאות ולהיות לעזר רב לצוות הרפואי באה לידי ביטוי בדרכים שונות כגון: לקיחת מדדים מחולים; הכוונה ותיאום בין משפחות לצוות רפואי- בעיקר בקרב דוברי ערבית ורוסית, צמצום פערי שפה ותרבות; סיוע אדמיניסטרטיבי במחלקות השונות ובכך פינוי הצוות לפעילות רפואית ; פעילויות עם קבוצות של מטופלים קבועים במתודות שונות; סיוע לצוות ולשירות הסוציאלי בפעילויות חברתיות ובאירועים וחגים בבתי החולים הגריאטריים.

בתי החולים קיבלו כח אדם צעיר ואיכותי שעבר מיונים ע"י התאחדות הסטודנטים הארצית והגיע חדור מוטיבציה ורצון לחולל שיפור ולהקל על עבודתם של הצוות הרפואי. ניתן לראות כי אותם סטודנטים, שרבים מהם לומדים את מקצועות הבריאות ובריאות הנפש הגישו סיוע משמעותי לצוותים, הפחיתו את העומס במחלקות השונות ושיפרו את חוויית המטופל לאין ערוך.

כח משימה לאומי מירב כהן ענת אנגל צילום דוברות וולפסון

צילומים: דוברות וולפסון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות