n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון בקו האש! פצועה אנוש ולילה של אזעקות בכל גוש דן. אין לימודים גם היום.

חולון בקו האש! פצועה אנוש ולילה של אזעקות בכל גוש דן. אין לימודים גם היום.

אל בית החולים וולפסון הגיעו במהלך הלילה 38 נפגעים מהם אישה במצב אנוש וילדה בת 5 שנפצעה בינוני, שתיהן בעקבות נפילת הטיל ברחוב סוקולוב קצת לפני השעה 9 בערב. אזעקות הופעלו גם בשלוש ובחמש לפנות בוקר והדי הפיצוצים נשמעו היטב ברחבי העיר

אוטובוס שרוף רקטה צילום דוברות איחוד הצלה
האוטובוס המפויח ברחוב סוקולוב- צילום: דוברות איחוד הצלה

זה היה לילה קשה בחולון כמו ברוב חלקי הארץ. ההסלמה מכיוון עזה החלה קצת לפני השעה 9 בערב כשגוש דן נכנסה לראשונה בעימות הנוכחי, אל קו האש. אזעקות נשמעו בכל אזור המרכז וגם בחולון והתושבים מיהרו לתפוס מחסה בממ"דים ובמקלטים.

ברחוב סוקולוב סמוך לכיכר ויצמן, עצר נהג אוטובוס את כלי הרכב מיד כשהחלה האזעקה, ומספר נוסעים בודדים יצאו ממנו במהירות במה שהתברר שניות אחדות לאחר מכן, כמהלך שהציל את חייהם. הרקטה מכיוון עזה פגעה פגיעה ישירה באוטובוס שעלה באש ובעץ שהיה בסמוך ונפל על רכב נוסף.

אוטובוס שרוף צילום דוברות כבאות והצלה

צילום: דוברות כבאות והצלה

חובשים ופראמדיקים של מד"א יחד עם צוותי רפואה של איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ופינו אל בית החולים וולפסון, 6 נפגעים באירוע, בהם אישה כבת 30 במצב קשה, גבר כבן 50 וילדה כבת 5 במצב בינוני עם רסיסים ו- 3 נפגעים במצב קל מהבתים הסמוכים שנפגעו מרסיסי זכוכיות.

פראמדיקית מד"א רג'ינה מזרחי סיפרה: "כשהתקרבנו לזירה ראינו את האוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש. אישה כבת 30 שכבה על אי תנועה כשהיא בהכרה וסובלת מפגיעת רסיס בפלג גופה העליון. התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים כשבמקביל מתחילה אזעקה נוספת. מיד רצנו יחד עם הפצועה שהייתה על מיטת האמבולנס למקום בטוח מתחת לאחד הבניינים. ברגע שהאזעקה נגמרה וניתן היה אפשר לצאת חזרה לרחוב הכנסנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב."

רכב שרוף צילום דוברות משטרת ישראל

צילום: דוברות משטרת ישראל

רונן סאנאנס חובש רפואת חירום במד"א סיפר: "כשהגענו למקום בכוחות גדולים של מד"א ראינו אוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש, בסמוך שכבה אישה כבת 30 בהכרה מלאה, היא סבלה מפציעות רסיסים בבטן ובגפיים, בנוסף היה גבר כבן 50 עם פגיעות מרסיסים בבטן ובראש, פעוטה כבת 5 הייתה עם פציעות רסיסים בגופה, 3 פצועים נוספים סבלו מפגיעות רסיסי זכוכית בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופנינו אותם לבית החולים שמצב האישה הוא קשה, מצב הגבר בינוני מצב הילדה בינוני, ושאר הפצועים במצב קל ".

כבאים צילום דוברות כבאות והצלה

צילום: דוברות כבאות והצלה

יוסף שושן ראש סניף איחוד הצלה בחולון מדווח מהזירה: "הענקתי טיפול רפואי ראשוני לנהג רכב שנפצע קשה כתוצאה מההדף. כמו כן הענקנו סיוע בזירה למספר נפגעים קל ששהו בסמוך לזירת הנפילה".

הלל חמאווי חובש איחוד הצלה סיפר: "הענקתי טיפול רפואי ראשוני לפצועים מחבלות ופציעות. ככל הנראה הם נפצעו מרסיסים והדף. לאחר הסיוע הראשוני הם פונו לבית החולים כשהם בהכרה".

שוטרי מחוז תל אביב, חבלני משטרה ולוחמי כבאות והצלה, המשיכו לטפל בזירת האירוע שעה ארוכה לאחר הפיצוץ ודאגו לסגור את הזירה ולפנות את שרידי הרקטה. מפקד מרחב איילון נצ"מ יגל פינק: "מהזירה בחולון פונו מספר מצומצם של נפגעים, מערך החבלה שלנו נערך לפנות את השרידים של הרקטה שנפלה ואני קורא לכולם לנקוט בערבות הדדית, שכל אחד ישמור על עצמו ולא להסתובב בחוץ שלא לצורך ומי שמכיר שכנים ומבוגרים שמתקשים בהליכה, להתקשר, לשאול לשלומם ולעדכן אותנו אם יש אנשים שזקוקים לעזרה. כמובן מי שמזהה שרידים, לא לגעת בהם אלא לחייב 100 וכוחות הצלה יגיעו ויגישו את הסיוע הנדרש"

אוטובוס שרוף צילום דוברות משטרת ישראל

צילום: דוברות משטרת ישראל

אל בית החולים וולפסון, הגיעו בסך הכל 38 נפגעים מאירועים שונים בגוש דן בנוסף לאירוע בחולון, מהם 4 במצב קשה ושלושה במצב בינוני. במהלך הלילה הגיעו בשורות טובות שמצבה של הילדה בת החמש התייצב והיא יצאה מכלל סכנה. נכון לשעה 6 בבוקר, ישנו חולה אחד לאחר ניתוח בצווארו במצב יציב וחולה עם דימום בבטן לאחר ניתוח נמצאת בהתאוששות ומצבה עדיין לא יציב.

ראש עיריית חולון מוטי ששון, התייחס גם הוא לאירועים החריגים ואמר לאחר נפילת הרקטה במרכז העיר: "אנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש אפשר. אנו פועלים במתכונת חירום, שיתוף פעולה עם פיקוד העורף, משטרת ישראל, הפיקוח והשיטור העירוני. אני רוצה לאחל החלמה מהירה לפצועים ושיחזרו במהרה הביתה. אנא מכם, השארו ככל שהדבר ניתן בסביבה עם מרחבים מוגנים והקפידו על הוראות פיקוד העורף. ככל שנקפיד, נציל חיים."

מוטי ששון צילום עיריית חולון

ראש העיר מוטי ששון- צילום: עיריית חולון

בעיריית חולון פרסמו את הנחיות פיקוד העורף העדכניות:

– התקהלויות ושירותים: בשטח פתוח – עד 10 אנשים. במבנה – עד 100 אנשים, בכפוף להנחיות הממשלה לתקופת הקורונה.
– מקומות עבודה: ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
– פעילויות חינוכיות: אין לקיים פעילויות חינוכיות, אין לימודים!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות