n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / בית הדין דורש מהנהלת "קהילה ופנאי" לשבת למשא ומתן

בית הדין דורש מהנהלת "קהילה ופנאי" לשבת למשא ומתן

ברקע השביתה ברשת "קהילה ופנאי", החליט היום (ראשון) בית הדין כי ההנהלה מחויבת להסכם הקיבוצי שנחתם ב-2018 *** במקביל, הצדדים יכנסו למו"מ על הסכם קיבוצי חדש.

מצלמות במעונות ובפעוטונים של רשת קהילה ופנאי בחולון. צילום-רשת קהילה ופנאי
צילום ארכיון: רשת קהילה ופנאי

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דן הבוקר (א') בסוגיית השביתה שהוכרזה ברשת "קהילה ופנאי" על ידי ההסתדרות. במהלך הדיון, כבוד השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ העמידה בפני הנהלת הרשת שתי אפשרויות.

הראשונה – המשך חלות הסכם הקיבוצי הנוכחי, וזאת  עד לחתימת הסכם קיבוצי חדש, במסגרת משא ומתן אליו יכנסו הצדדים באופן מיידי. האופציה השנייה – השביתה תימשך במידה והנהלת הרשת תמשיך להימנע מיישום ההסכם הקיבוצי, והצדדים יכנסו למו"מ על הסכם קיבוצי חדש.

על פי החלטת בית הדין ובהתאם לתשובתה של הנהלת הרשת, עובדי הרשת יחזרו היום לעבודה, וכי יקבלו את כל התנאים אליהם הם זכאים מתוקף ההסכם הקיבוצי האחרון שנחתם, וממנו הנהלת הרשת ניסתה להתנער. כמו כן, קבע בית הדין כי הצדדים יכנסו למו"מ על הסכם קיבוצי חדש, וידווחו לבית הדין על תוצאות המשא ומתן לא יאוחר מיום  – 1.7.2023.

נזכיר כי הכרזת השביתה נבעה כאשר הנהלת רשת "קהילה ופנאי", המפעילה מסגרות חינוך שונות בעיר (צהרונים, גנים ובתי-ספר), הודיעה באופן חד-צדדי, כי היא לא מכבדת את ההסכם הקיים. בכך למעשה, פגעה ההנהלה בתנאי ההעסקה של מאות עובדות ועובדים, רבים מהם המשתכרות ממילא שכר נמוך.

חרף הדרישה של הוועד ושל ההסתדרות לקיים משא ומתן הוגן על הסכם קיבוצי חדש, שוב ושוב נתקלו הבקשות בחומה בצורה. בלית ברירה, ואחרי שלמעשה גרמה ההנהלה למחיקת זכויות העובדות – הוכרז סכסוך עבודה. בחודש שעבר התקיימו עיצומים למספר שעות, ואלה זכו להתעלמות מצד ההנהלה. בעקבות כך, בשבוע שעבר פתחו עובדי הרשת בשביתה במחאה על פגיעה והרעת תנאי העסקתם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

7ddb6718-d11f-4b8f-b8cf-ba67140048be

תכירו את הדוקטור: אביב גפן יקבל תואר לשם כבוד

תפריט נגישות