n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / בחולון וראשון לציון מעדיפים רכבים "צעירים"

בחולון וראשון לציון מעדיפים רכבים "צעירים"

חולון וראשון לציון מדורגות גבוה בממוצע שנתון הרכבים החדשים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק

רכב גריטה צילום עמותת אור ירוק
רכב בסיום חייו- צילום: אור ירוק

782,632 כלי רכב בני יותר מעשר שנים (שנת עליה לכביש עד 2012) נעים בכבישי ישראל נכון לשנת 2022. ככל הנראה ברובם המוחלט של כלי הרכב הללו לא מותקנות מערכות בטיחות אקטיביות שיכולות להציל חיים במקרה של תאונה ולכן הנוסעים בהם נמצאים בסכנה גדולה יותר לעומת נהגים עם כלי רכב חדשים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2022 עלו על כבישי ישראל 181,391 כלי רכב חדשים. בסך הכול ישנם 2,459,652 כלי רכב פרטיים בישראל (נתון הכי עדכני שיש נכון לכתיבת שורות אלה).

כלי הרכב "הצעירים" ביותר נמצאים ברמת גן (5.4 שנים), חולון במקום השני (5.8 שנים), ראשון לציון מיד אחריה במקום השלישי (5.9 שנים), תל אביב-יפו (6.1 שנים) וחיפה (6.3 שנים). עוד בעשירייה: מודיעין מכבים רעות, באר יעקב, ראש העין, יקנעם עלית והוד השרון.

ברשימה ההפוכה: מי שעומדת בראש טבלת הרכבים הוותיקים על הכביש היא העיר מודיעין עילית עם ממוצע של 9.8 שנים. אחריה: קלאנסווה, ביתר עילית, ירושלים ואום אל פאחם.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כלי רכב ישן מעורב ביותר תאונות דרכים מאשר כלי רכב חדש באופן יחסי. בכלי הרכב הישנים לא מותקנים מערכות ואביזרי בטיחות מתקדמים ולכן הסיכון של הנוסעים בהם להיפגע בתאונת דרכים גבוה יותר מאשר בכלי רכב חדש ובטוח יותר. מעבר לכך כלי רכב ישנים מזהמים יותר את האוויר ולכן האינטרס של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא לעודד הצערה של כלי הרכב בישראל.

באמצעות עידוד גריטת כלי רכב ישנים ולא בטיחותיים נוכל לייצר מצב בו יהיו פחות כלי רכב ישנים בכבישים. בכך נוכל להוביל לצמצום תאונות הדרכים, להפחתה בזיהום האוויר ובתוך מספר שנים מועט גם משפחות ממעמד סוציואקונומי נמוך יוכלו לנסוע בכלי הרכב הללו כרכבי יד שניה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות