n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / מתגייסי חולון בעשירייה הראשונה

מתגייסי חולון בעשירייה הראשונה

חולון מדורגת בין עשר הרשויות המובילות בישראל בנתוני הגיוס לצה"ל

תג יחידה חולון

השבוע פרסם צה"ל את נתוני הגיוס לצה"ל בחלוקה לרשויות מקומיות. מהנתונים עולה כי חולון מדורגת בין עשר הרשויות המובילות בישראל בתחום זה, הן בגיוס הגברים והן בגיוס הנשים.

מבין הערים הגדולות חולון ממוקמת במקום העשירי בנתוני הגיוס לגברים – שיעור גיוס (80.6%), מיצוי ללחימה (40.0%), מיצוי לקצונה (5.2%); מבין הערים הגדולות ממוקמת חולון במקום השמיני בנתוני הגיוס לנשים – ששיעור גיוס (71.6%), גיוס משמעותי (87.2%), מיצוי קצונה (5.3%).

ראש העיר מוטי ששון הוזמן השבוע על ידי הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לקריה בתל-אביב למפגש ראשי הרשויות המקומיות שמובילות בנתוני הגיוס, במסגרתו העניק לו הרמטכ"ל תעודת הצטיינות על הנתונים המרשימים של חולון. במפגש נכחו גם חברי פורום מטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון.

ששון: "העירייה, באמצעות מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, משקיעה מדי שנה משאבים רבים לטובת העלאת אחוזי הגיוס לצה"ל, ואני שמח לקצור את פרי עמלנו. אני מאחל לכל בני הנוער של חולון למצות את הפוטנציאל שטמון בהם ולשרת בגאווה את המדינה בשירות מוצלח ובעל משמעות". 

היחידה להכנה לצה"ל בעיריית חולון מרכזת את כל תהליכי הגיוס של המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) בעיר ומלווה אותם מיום קבלת הצו הראשון ועד לרגע ההתייצבות בבקו"ם. היחידה פועלת בערוצים מגוונים ומתאימה את התוכניות לקהל היעד ולצרכים שעולים, כולל הצעת מסלולים חלופיים כגון: התנדבות או שירות לאומי לפטורים משירות.

היחידה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם רכזי ההכנה לצה"ל בבתי הספר, עם חיילי פרק המשימה (שמתגוררים בשתי דירות בעיר שמעמידה לרשותם העירייה), עם מורות חיילות, עם מדריכי הנוער ורכזי הנוער ביחידה לקידום נוער ועם עובדות סוציאליות ביחידת "ניצוץ" במינהל הרווחה והשירותים החברתיים.

בין הפרויקטים ביחידה: "צו בצוותא" – מיזם שבמסגרתו יוצאים כל תלמידי הכיתה יחד עם המחנכים ללשכת הגיוס ולא עושים זאת באופן עצמאי, כפי שהיה נהוג במשך שנים רבות.

חולון היא ראשונת הרשויות המקומיות שנטלו חלק במיזם זה במסגרת פיילוט, שלאור הצלחתו יישם אותו משרד הביטחון בכל בתי הספר בארץ ואף מימן אותו. המיזם משפר לאין ערוך את נתוני ההתייצבות לצו הראשון ומסייע להשלים בקלות את הליכי הגיוס;

"המפתח" – ערכת תרגול שרוכשת העירייה מדי שנה לטובת בני הנוער ומסייעת בהכנתם לקראת הצו הראשון; קבוצות נוער, פעילויות וסדנאות בבתי הספר ובמרכזי הנוער במימון העירייה בנושאים שונים, בהם: מכינה לחיים, כושר קרבי, העצמה לנערות, אח בוגר, הנצחה לחללי חולון, מנהיגות לפיקוד;

בנוסף, מעניקה העירייה באמצעות היחידה מדי שנה שי למתגייסים וליוצאים למכינה או לשנת שירות, עורכת מסיבת גיוס מושקעת ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות