n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: ניצחון לתושבי שיכון ותיקים מול העירייה

חולון: ניצחון לתושבי שיכון ותיקים מול העירייה

גם בפעם החמישית ועדת הערר לא אפשרה ליזמים, לחרוג מגובה הבניינים שבשכונה – לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להם חריגה שכזו

בניין רחוב דודי שמש צילום רועי אסף
אילוסטרציה תמ"א

תושבי שכונת 'שיכון ותיקים' בחולון יכולים לנשום לרווחה. עוד מאבק עיקש שניהלו נגד היתרי הבנייה הנדיבים שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחולון נוהגת להעניק ליזמים – הסתיים בניצחונם. התושבים מודאגים לאחר שמדובר בניסיון חמישי של העירייה לאשר חריגות זהות באותה השכונה.

ועדת הערר במחוז תל אביב קיבלה לאחרונה את עררם של תושבי השכונה על החלטת הוועדה המקומית בחולון, לאשר לחברה יזמית לחרוג מגובה הבנייה המותר בשכונה.

שכונת 'שיכון ותיקים' היא שכונה של בתים צמודי קרקע. את המאבק הנוכחי ניהלו התושבים סביב הקלות שניתנו לחברה יזמית בפרויקט של בניין מגורים ברחוב גנסין 6. באמצעות תקנות שב"ס, ולא באמצעות תמריצי חיזוק לפי תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש).

על פי תושבי השכונה, בהתאם לתב"ע (תוכנית בניין עיר), ניתן לבנות על המגרש בניין בן 2 קומות בלבד וחדר יציאה לגג כך שיהיו בו חמש דירות.  אלא שהיזמים הגישו בקשה להיתר, לבניית קומה וחצי נוספת, בקשה שאושרה כאמור בוועדה המקומית – כך שמספר הדירות בבניין יעלה לשמונה.

יו"ר ועדת הערר עו"ד תמר עיני ורנון, קיבלה את טענת הדיירים באשר למספר הקומות המוצע בתוכנית וקבעה בהחלטתה, כי אין מקום לסטייה המבוקשת.

"תוספת הקומה המוצעת מהווה שינוי שלא ראוי לאשר, נוכח ההשלכה שיש לו על הסביבה", קבעה ועדת הערר, "יש לשמור על גובה המבנים כפי שנקבעו בתוכניות החלות במקום".

אין זו הפעם הראשונה שתושבי 'שיכון ותיקים' נאלצים לנהל מאבק עיקש נגד החריגות הנדיבות שמאשרת הוועדה המקומית בחולון ליזמים בשכונה.

לפני כשלוש שנים הגישו התושבים ערר על בקשה להיתר בנייה, בפרויקט הריסה ובנייה מחדש ברחוב אנילביץ 10, שם ביקשו היזמים לבנות בניין בן 4 קומות במקום 2. תושבי השכונה הגישו ערר על ההחלטה, ועדת הערר קיבלה חלקית את עתירתם, וקבעה שאין הצדקה במקרה זה לאשר חריגה משמעותית מהתכנון.

לפני כשנתיים הגישו התושבים ערר על החלטת הוועדה המקומית, שאישרה בקשה להיתר לבניית בניין בן שלוש קומות עם שמונה דירות ברחוב העמל 28, וכן הקלות רבות נוספות. גם הפעם וועדת הערר קיבלה חלקית את התנגדות התושבים, וקבעה כי יש לתקן את הבקשה להיתר, כך שמספר הדירות לא יעלה על חמש.

באוקטובר האחרון נתנה ועדת הערר החלטת ביניים בערר שהגישו התושבים על הקלות בנייה שניתנו ע"י הוועדה המקומית בחולון, לחברה יזמית בפרויקט ברחוב ויתקין 20 בעיר.

בהחלטתה מבקשת ועדת הערר מהוועדה המקומית, בין היתר, תשובה לשאלה מדוע אישרה את הבנייה באמצעות שתי בקשות להיתר, וזאת בשעה שלמבנה מוצעים מעלית אחת ופתרון חנייה משותף. בערר זה טרם התקבלה החלטה סופית.

לאחרונה הגישו תושבי השכונה שתי התנגדויות לבקשה להיתר בפרויקט הריסה ובנייה נוסף, ברחוב העמל 22. עדיין לא התקבלה החלטה.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות