n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: הלך לעולמו אגדת הכדורסל- משה (מוסא) דניאל

חולון: הלך לעולמו אגדת הכדורסל- משה (מוסא) דניאל

מי ששיחק בהפועל חולון ונבחרת ישראל בשנות החמישים ואביו של מוטי, נפטר בגיל 89. הלוויתו תתקיים ביום שלישי בקיבוץ חולתה

מוסא משה דניאל צילום באדיבות המשפחה

דניאל, הגיע לבית הספר מקווה ישראל בחולון בשנת 1945 ושנתיים לאחר מכן כשהוא בן 17, לקח חלק במשחק הראשון אי פעם של הפועל חולון. בהמשך, אחרי שניסה את מזלו דווקא בכדורעף, חזר לכדרר ובתחילת שנות החמישים הוזמן לשחק בנבחרת ישראל והיה חלק מהנבחרת הראשונה שייצגה את ישראל באולימפיאדת הלסינקי 1952. בסוף שנות החמישים, חזר למעשה להפועל חולון ושיתף פעולה בקבוצת כוכבים שכללה בין היתר גם סמל חולוני נוסף- עופר אשד ז"ל. כשפרש ממשחק, החל בקריירת אימון שהתחילה עם קבוצות גברים ובהמשך עבר לאמן קבוצות נשים, כשבתווך אימן את נבחרת ישראל לנערות ואף נכנס להיכל התהילה של כדורסל הנשים בישראל.

במקביל לעיסוקו בתחום הכדורסל, דניאל היה מורה, מנהל חווה, השתתף בחמש מלחמות ישראל ולפני כשנתיים נבחר ליקיר העיר חולון. הכדורסל שזרם בדמו, המשיך גם לדור הבא ובנו מוטי, הפך גם הוא לאחד הכדורסלנים הגדולים שידעה ישראל עם קריירה מפוארת שכללה כמובן את הפועל חולון בה גדל וגם את מכבי תל אביב בשנות השיא שלה. גם הנכד שון, הפך לשחקן כדורסל דומיננטי בליגה הראשונה, והספיק ללבוש גם הוא את המדים של חולוניה.

הלוויתו של מוסא, תתקיים ביום שלישי (02.06.2020 – שעה 17:00) בקיבוץ חולתה והמשפחה תשב שבעה בביתו שבחולון. יהי זכרו ברוך.

(התמונה באדיבות משפחת דניאל)

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות