דף הבית / חדשות העיר / לזכרו של סעדיה גיספן

לזכרו של סעדיה גיספן

מי ליאור

דברי ההנחיה של מנהלת אגף מורשת ישראל ובית יד לבנים שרה, נתנו תוקף למעמד שהיה ראוי לו סעדיה גיספן ז"ל שהיה יקיר הבית. אשר ערכה הקבלה בינו לבין המשורר חיים גורי ז"ל והדגישה: "שניהם גיבורי תש"ח, כל אחד בדרכו עמד על חשיבות הרעות, ולאורה הלך ופעל, עד לנשימתו האחרונה".
אשר ציינה כי לא בכדי בחרה בעץ הלימון שנטע לזכרו של גיספן, בשם עיריית ראשל"צ ואמרה: "הוא "ירוק עד", מבושם ומניב פרי כל השנה, כמוהו כמו סעדיה גיספן שהיה איש נמרץ בעל נוכחות, שלא נח לרגע ופעל בהתמדה ובמסירות אין קץ לאורך כל חייו ועשה להנחלת מורשת גבעתי דור תש"ח עד יומו האחרון'.
ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון, שהעניק לסעדיה גיספן ביום האזכרה האחרון ללוחמי ניצנים, אות הוקרה מטעם המועצה האזורית ובית יד לבנים ראשל"צ, אמר כי סעדיה היה מהאנשים שהגישו לנו את המדינה על מגש של כסף.
בתו של גיספן, טליה, שהתרגשה מן המעמד אמרה: "אבא היה ראוי למחווה הזאת יותר מכל. הוא היה שורש משורשה של מדינת ישראל". בשם המשפחה והנכדים הוסיפה ואמרה: "אבא איש עתיר זכויות ביסוד המדינה, הוא לחם בחירוף נפש במלחמותיה, נפצע לא אחת וחזר לשדה הקרב כשהוא חדור מטרה אידיאולוגית, מסירות ואהבה אינסופית לארץ ישראל. פעילותה של שרה אשר להנצחתו, משקפת את מי שאבא היה ואנו מברכים ומוקירים אותה על כך".

סעדיה ליד שילוט אנדרטת גבעתי
עץ לימון לזכרו של סעדיה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות