n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / גו גו גאדג'ט: המכשירים שיעזרו לכם לאתר את המזוודה

גו גו גאדג'ט: המכשירים שיעזרו לכם לאתר את המזוודה

שילוב חכם בין טכנולוגיה חדשה, ביטוח נסיעות לחו"ל וטריק פשוט בנמל התעופה יאפשר לכם לאתר מזוודות שנעלמו. מדריך עדכני זה יראה כמה נפוצה הבעיה ואיך פותרים אותה .
מאת: אורן הדר

איתור מזוודות
איתור מזוודות. תמונת המחשה אתר: Shutterstock

אנשים רבים לא חושבים בדרך כלל על איבוד המזוודה בשדה התעופה – ולכן נדהמים כל פעם כשזה קורה להם בשטח: איבוד מזוודה מיד מקפיץ את עלויות החופשה בשל הצורך להחליף את תוכנה, משבש את התוכניות ומטיל אתכם למערבולת בירוקרטית איומה מול חברת התעופה. מדריך זה יסביר לכם למה נעלמות מזוודות, ויציג את הפתרונות הטובים ביותר – מדברים בסיסיים כמו ביטוח נסיעות לחו"ל ועד לגאדג'טים שיעזרו לכם למצוא את המזוודה.

מדוע מזוודות הולכות לאיבוד?

הסיבה העיקרית היא ליקויים ולחץ בעת מעבר בין טיסות, שקורים כאשר טיסות מגיעות באיחור לשדה ונוסעים רבים צריכים לצאת במהירות לקונקשן אל היעד הבא. ככל שאתם טסים במסלול עם יותר קונקשנים, כך יגדל הסיכוי שהמזוודות שלכם יגיעו לשדה הלא נכון או יתקעו בדרך.

כמה זה נפוץ?

לפי הערכות, בשנה ממוצעת הולכות לאיבוד 30 מיליון מזוודות, כש-77% מהן נשארות בשדה בו עברתם והיתר נשלחות לשדה הלא נכון. 5% מהמזוודות לא נמצאות כלל.

מה אפשר לעשות?

קודם כל – ביטוח נסיעות לחו"ל; השוואת מחירים בין עלות הביטוח והנזק האפשרי שבאובדן ביגוד, מכשירים, פריטים אישיים נדירים, צעצועי ילדים ותכולה רגישה אחרת מראים שזו הבחירה המשתלמת. ביטוח מקיף יאפשר לכם לקבל פיצוי כספי על מזוודה שהלכה לאיבוד, או ניזוקה. למעשה, חלק מחברות הביטוח אף מציעות פיצוי מיידי, במידה והכבודה מאחרת, בשווי של מאות דולרים באמצעות Bit. כך תוכלו להמשיך את הטיול בלי להסתבך עם בירוקרטיה וכאבי ראש.

בנוסף, ניתן להצטייד במכשירים ותגיות שיעזרו לכם למצוא את המזוודה ולהשיב את האבדה בשיא המהירות. לפניכם הפתרונות המומלצים בתחום.

תגיות איתור חכמות

אלו הן תגיות בלוטות' קטנות שמשדרות אות שנקלט בסמארטפונים וטאבלטים סביבן – ממכשירים של אנשים אחרים. כשהאות ייקלט, יעבירו אותו המכשירים לאתר ייעודי שיקשר בינו ובין בעליו. אם הגדיר הבעלים את התגית כאבודה – יוצג לו המיקום שלה.

בשוק ישנן תגיות של אפל שנקראות AirTag ותגיות של סמסונג שנקראות Smart Tagאך ביכולתן לתקשר רק עם מכשירים מתוצרת החברות. משתלם ויעיל יותר לבחור בתגית אוניברסלית, כמו זו של חברת Tile שמסוגלת לשדר גם למכשירי iOS וגם למכשירי אנדרואיד. זהו פיתרון טכנולוגי נחמד, שיכול להתאים גם לקולרים של חיות מחמד וחפצי ערך למיניהם.

יתרונות: מחיר זול יחסית (140 ש"ח לתגית אפל, 100 לשל סמסונג), פשטות שימוש והפעלה.
חסרונות: אתם תלויים באחרים, ולא תמיד יהיו מספיק אנשים ליד המזוודה האבודה או כאלה עם מכשירים שמתאימים לתגית שלכם.

משואת GPS

זהו מכשיר מעקב קטן שמצויד באנטנת GPS שמקבלת נתוני מיקום, וברכיב תקשורת שמדווח לרשת ומציג על אפליקציה ייעודית היכן הוא נמצא. אם שמים אחד כזה במזוודה, אפשר לדעת ב-100% היכן היא נמצאת בלי להיות תלויים במשתמשים אחרים. אחד המומלצים בשוק הוא ה LANDAIRSEA 54 האמריקאי.

קחו בחשבון את העלויות: המכשיר הוא רכישה אחת (כ-30 דולר) אך יש לקנות גם מנוי לשימוש בו. SIM מובנה במכשיר יודע להעביר דיווחים לרשת ומשם לסמאטרפון שלכם, אך קצב העדכון תלוי במנוי שלכם – למשל, להעביר קריאת מיקום כל כמה שעות, כל שלוש דקות או כל שלוש שניות. עדכון מהיר של המיקום יעלה לכם כמעט כפול ממחיר המכשיר בכל חודש.

שימו לב שמדובר במכשיר שמוציא נתוני מיקום ע"ב רשת סלולרית – דבר שעלול להפריע לצוות הטיסה בהמראה. עליכם לדווח על הימצאות מכשיר כזה במזוודה, וסביר מאוד שיבקשו מכם לכבות אותו לפני הטיסה.

יתרונות: יכולת דיווח מיקום עצמאית, שאינה תלויה באחרים
חסרונות: עלות הפעלה, מוגבלות בטיחות בטיסה

תגית עם קישור חכם

זוהי הטכנולוגיה הפשוטה ביותר, שלא צריכה סוללות או מפריעה למטוסים: תגית רגילה ובולטת, עליה קוד QR, שיושבת לצד התגית הרגילה שלכם. משתמש שיסרוק אותה יקבל לינק לאתר בו יוכל לדווח על מיקום המזוודה (שיועבר אליכם מיידית באפליקציה ייעודית), ואף לקבל פרס על שעזר לכם למצוא את האבדה. אחד המותגים הבולטים בקטגוריה זו הוא dynotag.

יתרונות: עלות, פשטות, ונוחות
חסרונות: אתם תלויים בטוב ליבם של זרים. כמו כן, זה לא הולך לעזור במקרי גניבה

סיכום: מה עושים כשמזוודה נעלמת?

ברגע שמבינים שהמזוודה הלכה לאיבוד, חובה ליצור קשר עם חברת התעופה בדלפק וגם עם האבטחה בשדה התעופה בו אתם נמצאים. אמנם למאבטחים שם אין קשר למזוודה שאולי נמצאת בארץ אחרת – אך עליהם לטפל בנושא כאילו מדובר בסיכון בטחוני אפשרי, ולכן יפעילו לחץ על חברת התעופה שלכם. השלב הבא הוא לדווח לחברת הביטוח – בשביל זה עשיתם ביטוח נסיעות לחו"ל – ולקבל תמיכה, ייעוץ וסיוע. נוסע ישראלי שישלב בין גאדג'טים, ביטוח ומוכנות יוכל לצמצם את הנזק שתגרום המזוודה האבודה לחופשה שלו, ולצמצם משמעותית הפסדים.

תוכן ממומן*

Shutterstock

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות