n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / מועדון קריאה מקוון (בזום) של קריית-אונו וקרייס-אופנבאך גרמניה

מועדון קריאה מקוון (בזום) של קריית-אונו וקרייס-אופנבאך גרמניה

עשרות אוהבי ספרים קריאה מישראל ומהעיר התאומה קרייס אופנבאך שבגרמניה התכנסו למפגש מקוון מרתק בזום

ספריית חצות
צילום עטיפת הספר: עיריית קריית אונו

ביום חמישי האחרון התקיים מפגש הפתיחה המקוון של מועדון הקריאה המשותף לקריית-אונו והעיר התאומה קרייס אופנבאך שבגרמניה. יחד, התכנסו בזום, עשרות אוהבי ספר וקריאה משני הצדדים, לדון בספר "ספריית חצות" של מאט הייג. את מסעו של מועדון הקריאה החדש השיקו בברכת דרך צלחה עו"ד דורון קרפ, ראש העיר לשעבר ומחזיק תיק קשרי החוץ של קריית אונו, ראש המחוז הגרמני אוליבר קווילינג וראש העיר המארחת מר הונקל.

חברי מועדון הקריאה זכו לשמוע הרצאה קצרה על ברטה פאפנהיים, יהודיה פמיניסטית אקטיביסטית אוסטרית-גרמניה, הידועה לנו בארץ בעיקר כ"אנה O" המטופלת המפורסמת עליה כתב פרויד. רוב הישראלים לא מודעים לסיפור המלא של ברטה פאפנהיים שנחשבת לאחת מחלוצות העבודה הסוציאלית היהודית. היא היתה לוחמת חברתית אמיצה, לחמה בסחר נשים בקהילות היהודיות, פעלה להוצאת נשים ממעגל הזנות, ומתן כלים לילדים מעוטי יכולת לפתח עצמאות ולצאת ממעגל העוני. זאת בצד היותה ממייסדות איגוד הנשים היהודיות, ונשיאתו במשך 20 שנה. בהמשך להרצאה על אישה זו, על בחירותיה האמיצות והבלתי מתפשרות, פנו חברי  מועדון הקריאה לדון בספר "ספריית חצות" הנוגע בנושא החרטות שלנו בחיים, "הדרך שלא נבחרה", והבחירות שאנחנו עושים. נושאים שכל משתתף.ת יכול.ה להתחבר אליו. המפגש נערך בשפה האנגלית, ובהיות המפגש ראשון מסוגו במסגרת הפעילות עם הערים התאומות, עלו בו באופן בולט הבדלים תרבותיים בין המשתתפים משני הצדדים. נראה, כי בשני הצדדים יש רצון להתגבר על ההבדלים ולייצר גשר. כך, סיפק המפגש הזדמנות ללמוד, ותחושה כי למרות האתגרים שבדרך, כולם נמצאים בתחילת תהליך מרתק ואופטימי, ומצפים למפגש הבא.

דורון קרפ, ראש העיר קריית אונו לשעבר ומחזיק תיק קשרי חוץ ציין בדברי ברכתו: "המפגש הזה הוא בחירה בחיים. לכאורה תקופת הקורונה סימלה בראשיתה חידלון, אבדן ודיכאון, אך הרוח האנושית נשבה בעוז ונמצאו נתיבים חדשים לשמור על חדוות החיים והיצירה, על החברות והתקווה. אני מקווה שגם כשישובו החיים למסלולם, נמשיך את מפגשי הקריאה שיהפכו למסורת, ויחזקו אף יותר את הקשר בינינו."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות