n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: מצטיינים בחיסכון באנרגיה סולרית וחשמל

אור יהודה: מצטיינים בחיסכון באנרגיה סולרית וחשמל

עיריית אור יהודה זכתה באות "יקיר נתיב האור" על השתתפותה בתוכנית "נתיב האור תשפ"ב" בזכות העובדה שתלמידיה עודדו תהליך שתוצאתו שינוי תודעתי והתנהגותי בכל נושא שמירת הסביבה וצריכת חשמל נבונה וחסכונית בקהילה

יקיר נתיב האור 2
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

העירייה קיבלה את אות "יקיר נתיב האור" בזכות העובדה שתלמידיה עודדו תהליך שתוצאתו שינוי תודעתי והתנהגותי בכל נושא שמירת הסביבה וצריכת חשמל נבונה וחסכונית בקהילה. ראש העיר, ליאת שוחט: "אור יהודה הפכה בשנים האחרונות לעיר חכמה גם בנושא של חיסכון באנרגיה סולרית וחשמל ומשמח שהפרס שהעיר קיבלה משלב ומנכיח את מעורבותם של תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר"

עיריית אור יהודה זכתה באות "יקיר נתיב האור" על השתתפותה בתוכנית "נתיב האור תשפ"ב" בזכות העובדה שתלמידיה עודדו תהליך שתוצאתו שינוי תודעתי והתנהגותי בכל נושא שמירת הסביבה וצריכת חשמל נבונה וחסכונית בקהילה. במסגרת התוכנית, תלמידי העיר בבתי הספר היסודיים הופכים להיות שגרירים וסוכני שינוי בפעילות בבתי הספר ובקהילה.

הטקס הארצי של הענקת האות, התקיים בשבוע שעבר בחוות חפציבה בחדרה, אליו הוזמנו נציגים מ-6 מחוזות ברחבי הארץ כאשר ממחוז תל אביב העיר אור יהודה זכתה באות הנכסף. הטקס נערך בחסות שרת האנרגיה קארין אלהרר, בשיתוף משרד החינוך, חברת החשמל והשלטון המקומי.

לראשונה, לאחר 17 שנות קיום התכנית בעיר, השתתפו השנה גם בתי ספר יסודיים, ביניהם: אלונים, אהוד מנור, אורות, אור מנחם וסעדיה גאון. ענת ברקוביץ, מנהלת בית הספר ונציגות סעדיה גאון הוזמנו לטקס על פעילותן יוצאת הדופן בכל הקשור לנושא של חינוך לזהירות וחיסכון בחשמל.

בעקבות פעילות "נתיב האור" בעיר אור יהודה בכלל ובבית הספר סעדיה גאון בפרט בנושא זהירות וסכנות כתוצאה ממגע עם חשמל, זכו שלוש נציגות  מכיתה ד'2 להשתתף ביום כיף באתר "חפציבה" בחדרה, בסיור בחברת חשמל ובטקס ההוקרה. בנות הכיתה הובילו פעילות חווייתית בנושא בבית הספר לכיתות א'-ב' וכן היו שגרירות בגן החט"צ הסמוך לבית הספר.

התלמידות לימדו באמצעות סדנאות על מכשירי חשמל שונים הנמצאים בבית, כגון מקרר, תנור חימום, מזגן, על השימושים שלהם, על הסכנות וכיצד לחסוך בחשמל בשימוש בהם. בנוסף, הבנות לימדו מושגים שונים הקשורים לחשמל, כגון הפסקת חשמל, מפסק אוטומטי, פחת, שקע, תקע וחוטים קרועים. כמו כן, הן לימדו על אביזרי זהירות של עבודה בחשמל, כגון כפפות, קסדה, משקפי ראיה מיוחדים והסבירו על מוקד 103 המטפל בתקלות של חשמל.

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, בירכה על ההישג, וציינה: "אור יהודה הפכה בשנים האחרונות לעיר חכמה בנושא של חיסכון באנרגיה סולרית וחשמל ומשמח שהפרס שהעיר קיבלה משלב ומנכיח את מעורבותם של תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר שלוקחים חלק בפעילות משמעותית של זהירות וחיסכון בחשמל, בהצלת חיים, בהסברה קהילתית הן מהיבט של איכות הסביבה והן בהיבט של התייעלות אנרגטית וחיסכון בחשמל".

מנהלת אגף החינוך בעיריית אור יהודה, דלילה אשכנזי, שכיבדה את התלמידים בנוכחותה בטקס, ציינה כי "בכל מחוז ברמה הארצית נבחרה רשות מצטיינת, ואנו גאים לספר שבמחוז תל אביב אור יהודה קטפה את אות ההוקרה על הצטיינותה בכל הנוגע לחינוך לזהירות וחיסכון בחשמל. בנוסף, אור יהודה מקדמת את כל נושא הקיימות שקשור לשימור הסביבה ובכלל זה גם את השימוש הזהיר והמושכל בחשמל, מיזם חשוב שיש בו תרומה חשובה מצילת חיים לתלמידים ולציבור התושבים".

 

יקיר נתיב האור 5
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות