n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: טקס זיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

אור יהודה: טקס זיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

בטקס השנתי המרגש בהשתתפות חברי הקהילה בעיר נכחו ראש העיר, רב העיר, חברי מועצת העיר ונציגי העדה

טקס זיכרון 1
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

עיריית אור יהודה קיימה השבוע, ביום ירושלים, ערב זיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בסודן בדרכם לישראל. הטקס התקיים בהובלת אגף החינוך ובמימון משרד הקליטה והעלייה. אירוע הזיכרון נערך במעמד ראש העיר, ליאת שוחט, רב העיר, הרב ציון כהן, סגן ראש העיר עופר בוזי, חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה והעלייה, הבטמו אייאו, חברי מועצת העיר, רב הקהילה מראשון לציון הרב קפיאלאו משה בוגלה, מנהלת אגף החינוך דלילה אשכנזי, סגן מפקד תחנת מסובים רב פקד דניאל ברדיאן, מנהל אגף א' לקליטת עולי אתיופיה, משרד העלייה והקליטה, דוד יאסו, אורחים ובני הקהילה.

במהלך הטקס, הרב ציון כהן, רבה של העיר אור יהודה נשא תפילת 'אל מלא רחמים' והבטמו אייאיו, חבר מועצת עיר נשא דברים. בחלק האמנותי הופיעו  הזמרת  אבבה דסה עם השיר "שושנים עצובות" ו"ניגע אל החלום" ולהקת אבבה אור יהודה עם השיר המסע לארץ ישראל. בהמשך, דויד אלעזר הביא עדות אישית שחוה בעצמו עם סיפור עלייתו מסודן לארץ ישראל.

טקס זיכרון 2
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

ערב הזיכרון ליהודי אתיופיה מצוין מדי שנה ביום ירושלים לזכרם של כ-4,000 יהודים יוצאי אתיופיה שנספו בסודן בדרכם לישראל לאחר אלפיים שנות גלות וכמיהה לירושלים. המסע לסודן נמשך שבועות רבים, והוא כלל גברים, נשים וטף שצעדו בדרכים מרובות סכנה, הקריבו את חייהם בדרכי הבריחה ובמחנות סודן, כל זאת כדי לממש את חלומם להגיע לארץ ישראל. סיפור גבורתה של קהילת יהודי אתיופיה המצוין ביום ירושלים הוא סיפור הציונות של ימינו הממחיש את הכמיהה והכיסופים לארץ ישראל ולירושלים בירת העם היהודי.

דלילה אשכנזי, מנהלת אגף החינוך בעיריית אור יהודה, נאמה בטקס וציינה: "על כולנו מוטלת החובה להמשיך ולספר את סיפור הגבורה המרגש הזה ולזכור את הקורבנות שלא שרדו את המסע המפרך לארץ ישראל. זהו פסיפס חשוב בסיפורה של מדינת ישראל שכולנו חייבים להכיר ולהוקיר, לזכור את אומץ ליבם וגבורתם. קהילת יהודי אתיופיה היא קהילה יקרה ומיוחדת, שעל אף שהייתה מנותקת מארץ ישראל למעלה מ-2500 שנה, היא הצליחה לשמר את הזהות היהודית, את האמונה ואת קיום המצוות ואף לממש את החלום לעלות לירושלים".

 

אקס זכרון 3
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות