n
דף הבית / באר יעקב / חשיבות השינה בקרב תינוקות ואיך להרדים אותם בערבים?

חשיבות השינה בקרב תינוקות ואיך להרדים אותם בערבים?

מעבר לצורך ההישרדותי שיש בשינה, השינה חשובה גם להתפתחות. תינוק שישן טוב הוא תינוק שפנוי לחקור, להבין, ללמוד ולהתפתח. הנטרופתית מיכל תמאם כהן מייעצת להורים. מדור חדש

WhatsApp Image 2023-01-13 at 10.59.48
תנו להם מה שהם צריכים.

 

שינת תינוקות מגיל לידה ועד 4 חודשים:

בחודשים הראשונים הקטנטנים נולדים עם בלבול בין היום ללילה וזה אמור להסתדר עד גיל חודש וחצי בערך.

ישנם ילדים שישנים טוב בעגלה, אבל מתקשים לישון במיטה. יש הסבורים שכנראה הם צריכים מיטה קטנה יותר או זקוקים לתנועה .זה בסדר לאפשר זאת בהתחלה, אבל חשוב להיות קשובים לצרכים שלהם ולספק את זה במיטה שלהם.

חשוב להרגיל אותם לסדר יום כבר בארבעה החודשים הראשוניים כבסיס בטוח לסגל להם הרגלים.

איך מרדימים בחודשי החיים הראשונים?

בחודשים הראשונים תנו להם מה שהם צריכים, גם אם הם יירדמו על הידיים, בהנקה או על כדור פיזיו או בעגלה. אפשר לנסות לגוון את הקשרי השינה, וליצור דרכים נוספות שבהן יוכלו להירדם. כל ילד נולד עם טמפרמנט שונה וצרכים שונים, ולכל ילד יש אופי ייחודי שלו בכלל ולשינה. אל חשש שמה הילדים יתרגלו לאחת הדרכים באופן בלתי הפיך. אם תינוק נרדם בדרך מסוימת היא כנראה עונה על צורך אמיתי ומאפשרת לו להירגע, להרגיש בטוח ולהירדם שזה כל מה שזקוק לו בארבעת החודשים הראשונים לחייו. בהמשך, כשהוא יגדל קצת ויתקשר, תוכלו להתאים את הרגלי השינה שלו למה שיותר מתאים לכם ולסדר היום שתקבעו.

בגיל ארבעה חודשים מתרחשת קפיצת התפתחות מרגשת – הילדים ערים יותר, סקרנים יותר, מתקשרים כבר ומחפשים גירויים. זה משפיע גם על השינה: הם מתקשים להירדם ומתעוררים יותר.

מומלץ בתקופה זו לדאוג בערב לטקס הרדמה ברור וקבוע לפני השינה – בחדר חשוך, עם שגרת הרדמה קבועה. חשוב לא "למשוך" כשמזהים עייפות כדי לא להגיע לעייפות יתר שתקשה על הרדמות. במשך היום נווסת החשיפה לגירויים כך שתהיה הדרגתית והתינוק יצליח להכיל אותם.

סביב גיל חמישה חודשים הילדים בשלים ללמוד להירדם בעצמם. כדאי לזכור שכמו בכל דבר זה תלוי בילד. יש ילדים שיצליחו בגיל חודשיים להירדם לבד ולישון לילות רצופים ויש ילדים שזה עוד מוקדם להם והם יגיעו לזה רק בשלבים מאוחרים יותר.

חשיבות בריאות העין.

העין היא איבר חשוב וכדי לשמור על בריאותה יש לבצע בדיקה עיניים שגרתית אחת לשנתיים. אבחון בעיות עיניים טרם הופעת סימפטומים יציל במקרים רבים את הראיה ויכול להקדים 'תרופה למכה' של בעיות רפואיות אחרות. במקרה של ילדים חשוב לדעת שאינם מעידים בדרך כלל על העיוות בראיה, אך מפגינים סימנים כמו: ישיבה קרובה למסך הטלוויזיה/מחשב/טלפון נייד, אחיזת ספרים קרובה לעיניים, מצמוץ יתר, שפשוף עיניים ועוד. גם בעיות לימודיות עלולות לרמוז על בעיית ראייה כי הילד לא מצליח לקרוא טוב מהלוח. כל סימן מצריך בדיקה על ידי רופא עיניים. מבחינת תזונה  מומלץ לאכול מזונות עשירים בוויטמינים מקבוצת אומגה 3.A

***

מיכל כהן תמאם (בעלת קליניקה לרפואה טבעית – "מיכל בשביל הבריאות" בבאר יעקב), היא נטרופתית מזה 15 שנה, מנחה ומלווה תהליכי הבראה, מעבר לאורח חיים בריא ומייעצת להורים על תזונה מיטבית במשפחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות