n
דף הבית / בת ים / בת ים חינוך / פאנל המדעניות התכנס בבת ים

פאנל המדעניות התכנס בבת ים

פאנל נשים במדע שכלל גם מפגש בין דורי, התקיים באשכול פיס בת ים בחסות עמותת "ידיד לחינוך"

פאנל מדעניות קהל צילום ידיד לחינוך
צילום: עמותת "ידיד לחינוך"

זה למעלה מעשור שעמותת ידיד לחינוך מחברת בין ניסיון החיים והלב הגדול של הגמלאים והגמלאיות ובין צרכי מערכת החינוך.

כמענה לשני אתגרים: העומס על מערכת החינוך והזדקנות האוכלוסייה, פיתחה ידיד לחינוך  מודל המושתת על יצירת קשר בין גמלאים וגמלאיות מתנדבים ומתנדבות עם ניסיון וידע מצטבר לבין בתי ספר ומורים שיוכלו להינות מיד נוספת, ראש חושב ולב רחב, אשר יעזרו לתלמידים ולתלמידות בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי ויצטרפו למאמץ החינוכי.

ידיד לחינוך פועלת בפריסה ארצית ובשלושה עולמות תוכן: עולם החינוך והקהילה, עולם הגמלאות ועולם ההתנדבות ומתמחה בגיוס, בליווי ובהפעלה של אזרחים ותיקים כמתנדבים ומתנדבות במערכת החינוך, לצד העמדה של מסגרת ("מועדון חברתי") להשתייכות קבוצתית ואזורית. מציאות של WIN – WIN   שבה שני השותפים יוצאים נשכרים – התלמידים, המורים ובתי הספר מחד והגמלאים מאידך.

מיזם ח"ץ – חוקרים צעירים פועל מתחילת הקורונה בהובלת ד"ר אדריאנה כץ, עת נדרשנו כולנו "לחשב מסלול מחדש". הסגרים יצרו הכרח למצוא דרכים יצירתיות ושימוש בטכנולוגיה (זום) לצורך המשך ההתנדבות וגם הפגת הבדידות של הגימלאים המתנדבים.

במיזם ח"ץ מעבירים מתנדבי ידיד לחינוך, מומחים בתחומם (מעולם המדעים והטכנולוגיה) מגוון רחב של הרצאות מותאמות תוכן וגיל לאלפי תלמידים באזור.

השנה, התחיל שיתוף פעולה עם אשכול הפיס האמון על החינוך למדעים בעיר, בהנהלת מירי לוי מנהלת האשכול. שיתוף הפעולה המצויין הביא כבר לכמה הרצאות ומפגשים מעניינים.

פאנל מדעניות צילום ידיד לחינוך 1

יום הנשים והבנות במדע המצויין בתאריך 11.2.22 זימן הזדמנות, לקבץ 4 חוקרות, מתנדבות ידיד לחינוך, מרצות במסגרת ח"ץ, לפאנל נשים במדע שהתקיים השבוע באשכול הפיס בת ים, בהשתתפות תלמידי כיתות מדעים מחטיבות הביניים: שז"ר, אורט מילטון, חשמונאים ורמות.

הגיע לברך, מר אלי יריב, מחזיק תיק החינוך בעיר שאמר: "העיר בת ים מברכת את המדעניות המכובדות שבאו להאיר את דרכם של התלמידים שבחרו בתחום המדעים. אנו מניפים בגאווה את תחום החינוך ושמים דגש על התחום הטכנולוגי. תודה ל"ידיד לחינוך" שביחד עם מתנדביו עוזרים לנו במטרה זו"

אלי יריב פאנל מדעניות צילום ידיד לחינוך

המתנדבות המדעניות סיפרו על דרכן בעולם המדע ועל פעילותן בתחום המחקר, ניכר כי התלמידים הקשיבו קשב רב ושאלו שאלות רבות ומעניינות.

ד"ר דבורה כהן סיפרה: "בבית הספר תיכון לא למדתי ביולוגיה. התחום פחות עניין אותי. מאוחר יותר באוניברסיטה שיניתי כיוון ולמדתי תואר בביולוגיה משם המשכתי להוראת מדעים ולחקר בנושא המוח.

כל הזמן חיפשתי עניין. הכל מתוך סקרנות – הכוונה הייתה לא רק ללמוד אלא גם להנגיש את המדע לחיי היום יום". המדעניות בפאנל הדגישו את הצורך בפניה לכיוון שמושך ומעניין את התלמידים. את החשיבות בסקרנות, עבודת צוות והתמדה.

פאנל מדעניות אשכול פיס צילום ידיד לחינוך

פאנל המדעניות באשכול פיס- צילומים: עמותת "ידיד לחינוך"

הסיוע של מתנדבי ידיד לחינוך תורם לקידום מערכת חינוך ערכית, מגוונת, מתקדמת, עשירה בתוכן ומחוברת לקהילה שבתוכה היא פועלת, סיוע שהועצם הצורך בו בתקופת הקורונה וכולל היבט משמעותי של משב רוח רענן לציבור המורים בדמותם של גמלאים בעלי ניסיון מקצועי, פניות רגשית והקשבה, המצטרפים לצד המורים באתגר החינוכי.

תרומת ידיד לחינוך למערכת החינוך נגזרת מתפיסה חינוכית רחבה של מקומו של הגמלאי. כחלק מהתהליך החינוכי הראוי וחשיבות הערך המוסף של מפגש רב דורי אך רלבנטית גם למורה ש"בסך הכל" צריך עוד זוג אוזניים שיקשיבו לילד שהוא כמורה שלו, אינו מצליח לתת לו תשומת לב.

בהיבט התרומה לאיכות חיי הגמלאים והגמלאיות הרי שמדובר בציבור גדול שבשנים הקרובות רק ילך ויגדל. מסגרת הפעילות בידיד לחינוך מכניסה לחיי האזרחים הוותיקים עושר רב של פעילות העשרה ולמידה במגוון ערוצים, מביאה את ניסיון חייהם לקדמת הבמה ולמעשה נעה כנגד תפישת הגילנות.

הגמלאים והגמלאיות המשתתפים בפעילות ממשיכים להיות פעילים, חיוניים, רלוונטיים ומשמעותיים ובכך תורמים לבריאותם ולאושרם ומפחיתים משמעותית עול לאומי של היבטי טיפול בריאותי הן מצד מערכת הבריאות והן מצד בני משפחתם.

ידיד לחינוך בולטת בגישתה בה היא מאמינה ומאתגרת את הגמלאי והגמלאית להביא לידי ביטוי את ניסיון חייהם ואת יכולותיהם הייחודיות שאין לאחרים. בכך הם פועלים ממקום של עוצמה וידע ייחודי.

בקבוצת ידיד לחינוך בבת ים בהובלת הרכזת שרית אבן זהר, פונים בהזדמנות זו לגימלאים נוספים להצטרף אלהם ובכך להרחיב משמעותית את מספר התלמידים הזוכים בליווי גימלאי/ת מתנדב/ת.

להצטרפות: שרית אבן זהר 052-3350966

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות